eerste verhoor na alcoholintoxicatie

KrisP
Berichten: 145

Re: eerste verhoor na alcoholintoxicatie

#16 , 08 dec 2014 20:31

Hey iedereen, net terug van de lokale politie.
Conclusie: politie die mij tegengehouden heeft bij de intoxicatie had mij een onmiddellijke inning moeten voorstellen wat ze niet gedaan hebben. Mijn dossier had nooit naar het parket moeten gaan. Heb dus toch verhoor ingevuld (naar waarheid) samen met lokale agente met de vermelding: waarom heeft men mij geen onmiddellijke inning laten betalen. Parket zal er misschien rekening mee houden maar misschien ook niet. Deze agente heeft mij geen blaasjes wijsgemaakt, ze kon mij niet zeggen wat er nu gaat komen. Misschien toch nog minnelijke schikking, misschien moet ik naar de rechtbank en aangezien de rechter in de regio een hele strenge rechter is, geen idee wat de straf zal zijn. Indien dat het geval is ga ik een advocaat moeten zoeken, ik zou niet weten waar beginnen.... het lijkt zo onrealistisch, ik besef dat ik in de fout was, maar heb nu het gevoel alsof ik een echte crimineel ben en dat ik een gevangenisstraf riskeer.
Ik vermoedde dit al maar wou niet reageren :wink:
In mijn ervaring zal het parket u een minnelijke schikking voorstellen van hetzelfde bedrag dan wat de onmiddellijke inning zou zijn geweest, nl. 170 euro.
Betalen en de kous is af.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tybo
Berichten: 145

#17 , 09 dec 2014 20:12

Als ik het kan volgen dan hadden ze, gelet op het resultaat van de ademanalyse, U inderdaad ween onmiddellijke inning moeten voorstellen van 170 euro.
Het is evenwel niet uitgesloten dat het Parket U vooralsnog een minnelijke schikking voorstelt van 170 euro als ze Uw argumenten aanhoren dat men U geen onmiddellijke inning heeft voorgesteld, al was het voorzien.
Voor zover het enkel een beteugeling is voor een lichte, strafbare alcoholintoxicatie zal de zaak niet voor de Rechtbank komen tenzij ... het Uw eerste keer niet is (recedive) ...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 09 dec 2014 20:27

:roll:

Hopelijk staat het ook gewoon op papier dat de politie daar geflaterd heeft.

Normaal zal je gewoon een minnelijke schikking / bevel tot betalen krijgen.


Dagvaarding politierechtbanklijkt me niet echt realistisch.
In dat geval vraag je best opschorting van straf en in 2de instantie de minimumstraf gezien de historiek en de flaters ... om nog enigszins in de buurt van de normale, gebruikelijke "straf" (onmiddellijke inning zonder verder gevolg) te komen.

Gevangenisstraf is niet voorzien.
Geldboete wel.
Verval recht tot sturen ook, maar dat is buiten proportie gezien de "normale" afwikkeling daar totaal niet in voorziet.

Reclame

LaraLee
Topic Starter
Berichten: 6

#19 , 12 dec 2014 16:10

Dankjewel iedereen. Is geruststellend om te horen want is inderdaad de allereerste keer dat ik positief geblazen heb. Voordien heb ik enkel nog maar een snelheidsovertreding gekregen (ik denk ondertussen 3 jaar geleden) waar ik 62 reed waar je 50 mag zodat het gecorrigeerd op minder dan 10 teveel kwam en ik dus 50 euro moest betalen. Voor de rest nog nooit iets gehad van boetes....

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”