Wat moet ik hier doen? :)

giserke
Topic Starter
Berichten: 2434

Wat moet ik hier doen? :)

#1 , 05 dec 2014 01:36

De Belgische methode:
:?

Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
krisje1973
Berichten: 281

#2 , 05 dec 2014 07:25

Mmmm, België!

Ik zou dan toch maar links van het bord op de grasstrook rijden met je fiets.
Bord staat dan rechts.

KrisP
Berichten: 145

#3 , 05 dec 2014 09:19

Fotoshop?

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#4 , 05 dec 2014 09:40

mij lijkt die foto ook zo fake als maar kan
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 05 dec 2014 10:17

Wel, er is een verbod op fietsers op die weg, met als uitzondering dat dit niet geldt voor fietsers, dus als fietser mag je hier niet door, tenzij je een fietser bent...
Of, maw, een totaal nutteloze opstelling, en volledig te negeren. Eventueel eens melden aan de gemeente?

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 05 dec 2014 11:57

Zou het niet kunnen dat dit oorspronkelijk een C3 met onderbord was en dat een of andere slimmerik er een fiets heeft bijgeplakt?
"sowieso" schrijf je zo.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 05 dec 2014 14:32

Verbod voor rijwielen, uitgezonderd fietsers.

Een fiets is een rijwiel, maar niet alle rijwielen zijn fietsen ...

Wegcode leren jongens ...

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 dec 2014 14:37

Wel, er is een verbod op fietsers op die weg, met als uitzondering dat dit niet geldt voor fietsers, dus als fietser mag je hier niet door, tenzij je een fietser bent...
Of, maw, een totaal nutteloze opstelling, en volledig te negeren. Eventueel eens melden aan de gemeente?
Niet helemaal. Het bord betekent letterlijk: "verboden voor rijwielen". Een fiets is een rijwiel. Maar ook een driewieler of vierwieler die met pedalen aangedreven wordt is een rijwiel maar geen fiets.
Dus, een fiets mag hier rijden, een drie- of vierwieler niet.

Lijkt me vooral discriminatie ten opzichte van motorisch gehandicapten. :-)

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 05 dec 2014 14:44

En tegen driewielige bakfietsen tegenover tweewielige.

Turaki
Berichten: 6870

#10 , 05 dec 2014 15:09

Verbod voor rijwielen, uitgezonderd fietsers.

Een fiets is een rijwiel, maar niet alle rijwielen zijn fietsen ...

Wegcode leren jongens ...
Wegcode zegt ook dat rijwielen (voortbewegingstoestellen) die sneller dan stapvoets rijden de regels van toepassing voor fietsers moeten volgen. Daaruit volgt dat het onderbord ook geldt voor deze voortbewegingstoestellen (net als het hoofdbord). Voor de voortbewegingstoestellen die trager gaan geldt het verbod niet, dus moet er voor hen geen uitzondering gemaakt worden.

Bij nazicht blijkt trouwens dat het onderbord van het foute type is, moet een wit bord zijn met zwarte tekst (net als alle onderborden die betrekking hebben op fietsers).

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 05 dec 2014 15:22

Onderbord klopt ... 8_)

Zwart/wit uitzonderingsborden voor (brom)fietsers bij verbodsborden zijn enkel voorzien onder C1, C3, C31 :roll:


http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... /251-art68" onclick="window.open(this.href);return false;



Niets zo gek & bizar als de Belgische verkeerswetgeving ...

Turaki
Berichten: 6870

#12 , 05 dec 2014 15:39

Samengevat, er staat een bord waar geen onderbord bij mag, waar wel een onderbord bijhangt dat het hoofdbord opheft (of op z'n minst twijfel kan veroorzaken), waarbij het onderbord bovendien van het foute type is.

Lijkt mij vrij duidelijk...

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#13 , 06 dec 2014 00:50

Samengevat, er staat een bord waar geen onderbord bij mag, .
Waar haal je vandaan dat er geen onderbord onder mag :?:
waarbij het onderbord bovendien van het foute type is.
Dat is het dus NIET.
Onderbord is correct ...

Turaki
Berichten: 6870

#14 , 06 dec 2014 11:40

Art 65.2:
De onderborden betreffende de fietsen en tweewielige bromfietsen hebben evenwel zwarte opschriften en symbolen op witte achtergronden en zijn van één van de volgende modellen: ...

Lijkt mij duidelijk dat het een fout type onderbord is.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#15 , 06 dec 2014 13:08

Art 65.2:
De onderborden betreffende de fietsen en tweewielige bromfietsen hebben evenwel zwarte opschriften en symbolen op witte achtergronden en zijn van één van de volgende modellen: ...

Lijkt mij duidelijk dat het een fout type onderbord is.
Maar die zijn in de plaatsingsvoorwaarden dan weer enkel voorzien bij C1, C3, C31 bij de verbodsborden ...


enfin, Belgische verkeerswetgeving is een totale puinhoop, vol tegenstrijdige bepalingen

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”