lawaaihinder vrachtwagen

mijnwerker
Topic Starter
Berichten: 17

Re: lawaaihinder vrachtwagen

#31 , 07 dec 2014 16:28

Is dan privegrond dan niet verboden in de bewoonde zone langer dan 8 uren,zwaarder dan 7,5 Ton.
Er is geen trottoir hier op straat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#32 , 07 dec 2014 17:56

Is dan privegrond dan niet verboden in de bewoonde zone langer dan 8 uren,zwaarder dan 7,5 Ton.
Er is geen trottoir hier op straat.
Uiteraard is de wegcode alleen van toepassing op de openbare weg. Op privégrond doe je op dat vlak wat je wil.

tira00
Berichten: 929

#33 , 07 dec 2014 20:52

Elke nacht een paar, moeilijk te verwijderen, stickers midden op zijn voorruit plakken....
Geen juridische waarde, weet het.

Reclame

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#34 , 07 dec 2014 21:26

Elke nacht een paar, moeilijk te verwijderen, stickers midden op zijn voorruit plakken....
Geen juridische waarde, weet het.
Vandalisme aanraden op een juridisch forum. Goed bezig!

Franciscus
Berichten: 38602

#35 , 07 dec 2014 23:31

'Kan' correctioneel vervolgbaar zijn als het als vernieling wordt aanzien door parket en rechtbank.

Dus zeker niet meegaan aan de suggesties die @tira00 hier op het forum post... echt niet doen kan heel veel geld kosten.

tira00
Berichten: 929

#36 , 08 dec 2014 00:47

Je maakt er toch niks kapot mee? Vandalisme als je niks stuk maakt?

Vorige week heb ik een baas van een supermarkt dit zien doen met wagens van niet-klanten, die de hele dag op "zijn" parking stonden.
Hij beweerde dat het een tip van de politie was, vermits die hem niet konden helpen vanwege het parkeren op privéterrein.
Hij gebruikte "zijn techniek" al lang, had de stickers met boodschap en de naam vd winkel er zelfs op laten drukken.
Er was tot nu toe nog nooit een klacht tegen hem ingediend.

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#37 , 08 dec 2014 08:31

Met graffiti maak je ook niks kapot, maar toch blijft het vandalisme.
Als de tip van de politie zou gekomen zijn, dan mag men die persoon snel terug naar school sturen.
Ik ken mensen met een zware voet die nog nooit geflitst zijn geweest, dus dan zal te hard rijden ook wel mogen?

Franciscus
Berichten: 38602

#38 , 08 dec 2014 08:40

Geeuw,
@Tira00 .... strafrecht is daar zeer duidelijk over.
Trouwens uw verhaal dat de politie niets kunnen klopt ook van geen kanten.
De meeste parkings van warenhuizen zijn trouwens openbare plaats. Dus kan de politie zo wie zo optreden. Politie verbaliseert trouwens gewoon op die parkings o.a.inzake gehandicaptenplaatsen.
Indien niet is er nog altijd het veldwetboek...

tira00
Berichten: 929

#39 , 08 dec 2014 09:30

Ik zeg maar wat ze mij hebben vertelt, die man zal wel eerst alle andere dingen geprobeerd....was echt niet achterlijk.

Franciscus
Berichten: 38602

#40 , 08 dec 2014 12:56

Raar, dat grote winkelketens systematisch politie verwittigen als er op hun parking personen bezig zijn flyers en kaartjes onder de ruitenwissers en tussen de ramen te steken. En dat die bedelers een boete krijgen van van politie en de rekening voor het opruimen van die warenhuisketen.

tira00
Berichten: 929

#41 , 08 dec 2014 16:28

Raar, dat grote winkelketens systematisch politie verwittigen als er op hun parking personen bezig zijn flyers en kaartjes onder de ruitenwissers en tussen de ramen te steken. En dat die bedelers een boete krijgen van van politie en de rekening voor het opruimen van die warenhuisketen.
Compleet uit de lucht gegrepen (ken toevallig de werking op dat gebied van de grote warenhuisketens..).
Bedelaars is een andere kwestie....

Franciscus
Berichten: 38602

#42 , 08 dec 2014 21:42

Mag ik vragen waar u die kennis hebt opgedaan?
Ik weet per toeval zeeeeer goed waarover ik schrijf...

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#43 , 09 dec 2014 20:20

Parking warenhuis is openbare weg volgens rechtspraak
Wegcode, verzekeringsvereisten, inschrijvingsvereisten, gemeentelijke reglementeringen etc zijn er onverkort van toepassing


"flyeren" is vaak verboden, of onderworpen aan een belastingsreglement ...

mijnwerker
Topic Starter
Berichten: 17

#44 , 12 dec 2014 06:19

Ondertussen is de politie bij hem geweest en blijft hij gewoon daar staan met zijn vrachtwagen.
Dus je mag blijkbaar mensen s'morgens om 5 uur storen en het hele weekend voor het raam gaan
parkeren van geburen.

Franciscus
Berichten: 38602

#45 , 13 dec 2014 00:00

Als er geen specifieke parkeerregeling is geldt de wegcode.
Dan mag iedereen zijn wagen plaatsen waar er plaats is en waar hij wil.
De openbare weg is NIET van u maar van de gemeenschap. (overheid)
Parkeren inzake vrachtwagens kan via gemeente beperkt worden in vb een specifieke woonzone.
U zal dus de politiekers van uw gemeente moeten aanspreken en vb samen met alle buren of wijkbewoners een algemeen parkeerverbod voor vrachtwagens zoals voorzien in de wet in te stellen.

Wat het draaien over grond van iemand anders betreft als de eigenaar daar niet mee akkoord is en schade heeft kan hij de dader van de schade aansprakelijk stellen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”