lawaaihinder vrachtwagen

mijnwerker
Topic Starter
Berichten: 17

Re: lawaaihinder vrachtwagen

#16 , 01 dec 2014 12:45

Goed nieuws,de wijkkpolitie heeft me gebeld en gaan bij hem langs om een andere oplossing voor te stellen, afwachten maar.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mijnwerker
Topic Starter
Berichten: 17

#17 , 01 dec 2014 17:31

Goed nieuws, de wijkagent heeft me gebeld en verteld dat hij tweemaal vastgesteld heeft dat die vrachtwagen effectief voor mijn huis staat en dit eigenlijk niet kan.Het reglement van bebouwde kom,7,5 ton kwam ook ter spraak,dit klopt maar is deze kamion wel 7,5 ton als trekker?
De chauffeur wordt vandaag nog geconfronteerd met de feiten.
Ik hoop op een goede afloop.

jef007
Berichten: 1683

#18 , 01 dec 2014 18:35

hou ons op de hoogte

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#19 , 01 dec 2014 18:37

Niet vergeten die eigenaar van die grond na te gaan en ook het rijden OVER het trottoir ... wat verboden is.

LeenW
Berichten: 12836

#20 , 01 dec 2014 18:37

Gaat de wijkagent daar langs om een overtreding op te schrijven of is het eerder in zijn bemiddelende functie?

Ik zie ook niet in hoe 2 bezoeken een ononderbroken parkeertijd van meer dan 8 uur bewijzen.

LeenW
Berichten: 12836

#21 , 01 dec 2014 18:39

Niet vergeten die eigenaar van die grond na te gaan en ook het rijden OVER het trottoir ... wat verboden is.
Over het voetpad rijden verboden? Hoe geraakt iemand dan nog van zijn oprit af?

En wie de eigenaar van de grond is, maakt niet uit. Dat kan uiteraard een geschil tussen de chauffeur en de grondeigenaar opleveren, doch dat staat los van de problematiek hier.

Franciscus
Berichten: 38599

#22 , 01 dec 2014 19:17

Als de grond beschadigd is ...zaak tussen schadeveroorzaker en eigenaar grond.
Als het trottoir stuk gereden is ... gezien niet voorzien om als toegang garage te dienen kan gemeente die schade ook doorrekenen.
Schadebedrag kan redelijk oplopen en zeker als er ook nog eens rioleringsbuizen onder liggen.
In veel gemeenten mag de eigenaar van die woning de kosten betalen om de aansluiting terug aan te leggen tot aan de hoofdriolering die meestal onder de rijbaan ligt.
En mij gekende case waar aannemer bij de bouw volledig trottoir stuk had gereden - in werfvoorwaarden staat dat er metaalplaten moesten gelegd worden - was een serieuze rekening.

lohabra
Berichten: 1015

#23 , 01 dec 2014 20:53

Ik zie ook niet in hoe 2 bezoeken een ononderbroken parkeertijd van meer dan 8 uur bewijzen.
's Een controle doen van zijn tachograaf bvb. ....
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#24 , 01 dec 2014 22:20

Iedereen heeft het maar over bebouwde kom ... mijnwerker vermeldt dat nérgens .

Terug naar de essentie :

- staat de vrachtwagen op de openbare weg J / N
- is dat in een bebouwde kom J / N
- zijn er parkeerborden aangebracht , zonaal of plaatselijk, en zo ja, wélke ?

lohabra
Berichten: 1015

#25 , 01 dec 2014 22:44

Terug naar de essentie :

- staat de vrachtwagen op de openbare weg J / N
- is dat in een bebouwde kom J / N
- zijn er parkeerborden aangebracht , zonaal of plaatselijk, en zo ja, wélke ?
Mijnwerker vermeldt wél:
De plaats waar hij staat is een bouwgrond,Ik weet niet of hij dat mag van de eigenaar. De vrachtwagen is een Volvo FH12,ik weet niet wat die weegt.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#26 , 02 dec 2014 15:52

Niet vergeten die eigenaar van die grond na te gaan en ook het rijden OVER het trottoir ... wat verboden is.
Niet om buiten de openbare weg te parkeren.
Anders zitten ineens alle bel-étages en halfopen-bebouwingen met tussenliggende garages in de problemen :lol:

mijnwerker
Topic Starter
Berichten: 17

#27 , 06 dec 2014 07:55

Gisteren bij de politie geweest,blijkbaar mag deze vrachtwagen daar staan.Het is bebouwde kom en ze wisten niet het gewicht van de vrachtwagen.
Maar de politie zou gaan praten met de chauffeur en kijken of er een mogelijkheid is om de vrachtwagen ergens anders te zetten.

LeenW
Berichten: 12836

#28 , 06 dec 2014 12:40

Dan zal het dus afhangen van de goede wil van die chauffeur. Politie kan hier bemiddelen, maar als het een nee is, eindigt het daar.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#29 , 06 dec 2014 13:03

FH12 trekker heeft een MTM die aanzienlijk hoger is dan 7,5 ton.

Maar hoewel binnen bebouwde kom, staat het voertuig blijkbaar niet op de openbare weg.

Dat betekent dat mijnwerker enkel kan terugvallen op gemeentelijke politie-reglementen die dit parkeren buiten de openbare weg eventueel zouden verbieden.

Franciscus
Berichten: 38599

#30 , 06 dec 2014 17:25

Als het niet zijn grond is (indien het private grond betreft) en geen toelating van eigenaar en daarbij over trottoir rijdt met schade dan kan dat zoals reeds geschreven een rekening worden die aantikt.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”