Vragenlijst van autoverzekering over een ongeval

btc
Topic Starter
Berichten: 4

Vragenlijst van autoverzekering over een ongeval

#1 , 26 nov 2014 17:54

Ik heb in het weekend een ongeval gehad met mijn auto, deze is verzekerd met een omnium.
Dit ongeval was vroeg in de ochtend gebeurt. Gisteren had ik een telefonisch gesprek met de verzekeraar. Hij wou meer weten wat de omstandigheden waren.
Ik heb op alle vragen van hem eerlijk geantwoord op 2 vragen na. Die nacht was ik bij een vriendin blijven slapen en dan met in de ochtend naar huis te rijden heb ik een ongeval gehad.
Tijdens dit telefoon gesprek zei ik dat ik van "de vriendin kwam". Zei is dus niet mijn vast vriendin.
Nu heb ik er een probleem mee om haar adres en telefoon nummer aan de verzekeraar door te geven en ik zou dit liever geheim houden.
Zou de verzekering de de kosten van de reparatie kunnen weigeren als ik de contact gegevens niet mee deel?
Zei zat toen ook naast mij tijdens het ongeluk en heb de verzekeraar verteld dat ik alleen in de auto zat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 26 nov 2014 18:06

En waren er nog andere partijen betrokken bij het ongeval?
Is er PV opgesteld ...
Zo ja hebt u moeten blazen?
Waren er getuigen?
Verzekering heeft wel recht op correcte info maar heeft geen zaken met uw privacy.

btc
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 26 nov 2014 18:41

En waren er nog andere partijen betrokken bij het ongeval?
Is er PV opgesteld ...
Zo ja hebt u moeten blazen?
Waren er getuigen?
Verzekering heeft wel recht op correcte info maar heeft geen zaken met uw privacy.
Geen PV, geen getuigen.
Denk dat dat het probleem is, ze hebben geen bewijst dat ik niet dronken was...
Er was wel schade aan een hek maar dit is voor de brandverzekering.

Dus als ik zou zeggen voor het adres van waar ik kwam dat dit persoonlijk is kunnen ze me niets maken?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 26 nov 2014 18:43

Mogelijk weten ze wel door hun eigen onderzoek dat er inzittenden waren.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 26 nov 2014 20:02

Uw verzekeraar heeft normaal geen enkele affaire (ahum) met uw persoonlijke bezigheden voor of na het ongeval.

De vraag naar passagiers wordt normaal enkel gesteld met het oog op ev. gewonden, of ivm ev. medische complicaties achteraf.

U bent het ongeval gaan aangeven / de politie laten langskomen op de plaats van het ongeval ?
Normaal moet u daar nadien wel een PV van krijgen - kan ook zijn dat uw verzekering dit vraagt.

Er is geen bewijs nodig dat u niet dronken / geïntoxiceerd was ...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 26 nov 2014 20:04

Er was wel schade aan een hek maar dit is voor de brandverzekering.
:?:

als u tegen een hek rijdt, is de schade voor uw autoverzekering ...
als het uw eigen hek is, is de schade voor uzelf ....


of bent u tegenlijk schade aan uw hek gaan aangeven, met schade aan uw auto - dan gaan er ongetwijfeld nog meer vragen komen ...

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#7 , 26 nov 2014 20:32

Vraag me af wat er hier nog meer aan de hand is....... :roll: :roll: :roll:
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

btc
Topic Starter
Berichten: 4

#8 , 27 nov 2014 09:47

Uw verzekeraar heeft normaal geen enkele affaire (ahum) met uw persoonlijke bezigheden voor of na het ongeval.

De vraag naar passagiers wordt normaal enkel gesteld met het oog op ev. gewonden, of ivm ev. medische complicaties achteraf.

U bent het ongeval gaan aangeven / de politie laten langskomen op de plaats van het ongeval ?
Normaal moet u daar nadien wel een PV van krijgen - kan ook zijn dat uw verzekering dit vraagt.

Er is geen bewijs nodig dat u niet dronken / geïntoxiceerd was ...
Ik ben het ongeval niet gaan aangeven omdat dit volgens mij niet nodig was. De verzekering vroeg idd wel achter een PV.
In de familie hebben we een aantal agenten, ik vertelde hun dit verhaal en volgens hun moet er helemaal geen PV worden opgesteld.
Er was wel schade aan een hek maar dit is voor de brandverzekering.
:?:

als u tegen een hek rijdt, is de schade voor uw autoverzekering ...
als het uw eigen hek is, is de schade voor uzelf ....


of bent u tegenlijk schade aan uw hek gaan aangeven, met schade aan uw auto - dan gaan er ongetwijfeld nog meer vragen komen ...
De autoverzekering vertelde me dat dit voor de brandverzekering was. (zelfde agentschap)
Ik heb mijn gegevens van mijn brandverzekering aan de eigenaar mee gedeeld. Zei moeten contact opnemen met hun brandverzekering en beide verzekeringen gingen dit oplossen.
Vraag me af wat er hier nog meer aan de hand is....... :roll: :roll: :roll:
Ik denk dat de verzekering het een beetje beu is om mijn schade elke keer te betalen. Dit is ondertussen mijn 3 ongeval.
En ze vermoeden dat ik dronken was omdat ik hun rechtsbijstand 3 jaar geleden heb gebruikt om dat ik moest voorkomen voor alcohol in het verkeer.

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#9 , 27 nov 2014 10:24

Dan zal de maatschappij die dronkenschap ook moeten bewijzen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

btc
Topic Starter
Berichten: 4

#10 , 27 nov 2014 10:44

Maar als ik dus zeg dat ik alleen in de auto zat en weiger te zeggen van waar ik kwam door privacy redenen zouden ze niet kunnen weigeren de schade te betalen?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 27 nov 2014 11:16

Tenzij kunnen bewijzen dat je liegt.

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#12 , 27 nov 2014 12:25

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de verzekering de vergoeding zou kunnen weigeren omwille van het niet meedelen van informatie, in zoverre deze info GEEN WEERSLAG heeft op het ongeval.

U zegt dat er een passagier in de wagen zat, maar deelt niet mee wie? Geen probleem, de verzekering betaalt u, maar niet de passagier (lijkt mij logisch).
U weigert mee te delen waarvandaan u komt, maar de verzekering heeft aanwijzingen dat u van een café kwam, waar u urenlang zat? Dit kan problematisch worden.

Neem eens telefonisch contact op met de maatschappij en leg daar uit dat u omwille van persoonlijke redenen niet kan meedelen wie er in de wagen zat en waarvandaan u kwam, maar dat dit geen effect heeft gehad op de totstandkoming van het ongeval of de schade.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

artemis
Berichten: 3294

#13 , 27 nov 2014 13:07

Ik denk dat de verzekering het een beetje beu is om mijn schade elke keer te betalen. Dit is ondertussen mijn 3 ongeval.
En ze vermoeden dat ik dronken was omdat ik hun rechtsbijstand 3 jaar geleden heb gebruikt om dat ik moest voorkomen voor alcohol in het verkeer.
Bedenk dat de verzekering u er na dit schadegeval kan uitsmijten als ze van oordeel zijn dat u een risicogeval bent.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#14 , 27 nov 2014 16:02

Ik ben het ongeval niet gaan aangeven omdat dit volgens mij niet nodig was.

In de familie hebben we een aantal agenten, ik vertelde hun dit verhaal en volgens hun moet er helemaal geen PV worden opgesteld.
Als je met de eigenaar gegevens uitwisselt om de schade te regelen, en akkoord bent wie de schade veroorzaakte, niet. Dat klopt.

De autoverzekering vertelde me dat dit voor de brandverzekering was. (zelfde agentschap)
Klinkklare onzin.
De schade is met uw voertuig veroorzaakt bij een ongeval, dit is dan ook voor uw autoverzekering.

Dat er mensen zijn (de persoon met zijn hek) die daar in trappen is helemaal te gek voor woorden.
Ik belde gelijk de politie voor een ademtest als je hier met je brandverzekering zou afkomen na een auto-ongeval...

Ik denk dat de verzekering het een beetje beu is om mijn schade elke keer te betalen. Dit is ondertussen mijn 3 ongeval.
Goed bezig ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”