Geflitst op autosnelweg

spekia
Topic Starter
Berichten: 3

Geflitst op autosnelweg

#1 , 18 nov 2014 09:31

Hallo

Op zondag 26/11 denk ik geflitst te zijn op een autosnelweg. Mijn snelheid op mijn teller was meer dan 50km/u te veel.
Wat wil zeggen dat ik naar de politierechtbank zal moeten gaan. Daar maak ik mij minder zorgen in want wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten.
Die zondag reed er iemand achter mij die ik ken, zij heeft ondertussen een papier gekregen van de politie met de gemeten- en gecorrigeerde snelheid.
Daardoor ben ik zeker dat het een mobiele flitser was en dat ik ook effectief zal geflitst zijn.

Nu is mijn vraag krijg ik hiervoor een kennisgeving van de politie dat ik geflitst ben?
Of komt er onmiddellijk een gerechtsdeurwaarder met mijn dagvaarding?

Ik hoop dat iemand dit kan verhelderen voor mij.

Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 nov 2014 10:49

Indien je al geflitst ben zal je waarschijnlijk eenzelfde papier krijgen als die andere bestuurder.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 18 nov 2014 11:10

Je krijgt normaal ook een PV

Kan wat langer duren als je bvb met een bedrijfswagen rijdt

Reclame

spekia
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 18 nov 2014 11:32

Bedankt voor jullie snelle reactie.
De wagen die heb ik is van mezelf en geen bedrijfswagen.
Wat ik nu wel ontdekt heb is dat DIV mijn adreswijziging nog niet had. Ik ben sinds augustus verhuisd en als je een adreswijzing doet moet je je inschrijvingsbewijs meenemen naar het gemeentehuis. Dit vertelden ze mij daar vandaag. Ze hadden mij dit beter gezegd in augustus. Maar dit heb ik nu deze voormiddag in orde gebracht.

Nu vraag ik mij af of de politie mijn oude of nieuwe adres heeft gebruikt om hun PV / kennisgeving door te sturen.

Franciscus
Berichten: 38595

#5 , 18 nov 2014 11:51

+nog extra boete wegens niet wijzigen van adres want DAT is iets wat u zelf moet laten veranderen.

spekia
Topic Starter
Berichten: 3

#6 , 18 nov 2014 11:57

Als ik dit zou geweten hebben kon ik dit in orde brengen. Ik had dan gehoopt dat de gemeenteambtenaar mij dit zou zeggen als ik kom voor een adreswijzing.
Maar als niemand mij hier informatie over geeft kan ik dit toch niet weten?
Ik ben nog maar 25 jaar en heb nog niet alle (levens)ervaring als een 40-jarige.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 nov 2014 12:03

Ook een 25-jarige wordt verondersteld de wet te kennen.

Franciscus
Berichten: 38595

#8 , 18 nov 2014 12:07

Dan wist u ook niet dat u te snel reed?
U hebt toch een rijbewijs?

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 18 nov 2014 12:33

Als ik dit zou geweten hebben kon ik dit in orde brengen. Ik had dan gehoopt dat de gemeenteambtenaar mij dit zou zeggen als ik kom voor een adreswijzing.
Maar als niemand mij hier informatie over geeft kan ik dit toch niet weten?
Ik ben nog maar 25 jaar en heb nog niet alle (levens)ervaring als een 40-jarige.
Zij kunnen toch niet rieken dat jij al of niet in het bezit bent van een wagen. Moet de jeugd van tegenwoordig dan voor alles bij het handje worden gehouden.

lohabra
Berichten: 1015

#10 , 18 nov 2014 12:37

Als ik dit zou geweten hebben kon ik dit in orde brengen.

Ik had dan gehoopt dat de gemeenteambtenaar mij dit zou zeggen als ik kom voor een adreswijzing.
Idem als mensen die rondrijden met een verlopen keuringsbewijs, en afkomen met het excuus dat ze geen uitnodiging gekregen hebben van GOCA. Regel is hier: 't feit dat die gemeenteambtenaar je er niet van verwittigd heeft, geeft jou nog geen blanco vrijgeleide om niet in regel te zijn.
Maar als niemand mij hier informatie over geeft kan ik dit toch niet weten?
Men wordt geacht de wetgeving te kennen, en te respecteren.
Ik ben nog maar 25 jaar en heb nog niet alle (levens)ervaring als een 40-jarige.
Ook je leeftijd is geen excuus.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#11 , 18 nov 2014 12:46

Beste

Houd een en ander in het oog, want een pv moet u binnen de 14 dagen zijn bezorgd. In het andere geval verliest het pv zijn bijzondere bewijsbare.

50 km/u op de teller kan misschien nog net voor een minnelijke schikking. Reken 2-3 km/u verschil op de teller en en correcte van 6% waardoor u "slechts" minder dan 40 km/ u te snel reed.

In dat geval wordt mogelijks niet gedagvaard.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Franciscus
Berichten: 38595

#12 , 18 nov 2014 13:32

Toch geen beginnend bestuurder?

Oude Belg
Berichten: 3192

#13 , 18 nov 2014 15:04

De foto behoudt haar bijzondere bewijs waarde.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#14 , 18 nov 2014 16:20


50 km/u op de teller kan misschien nog net voor een minnelijke schikking. .
TS reed ongeveer 50 Km/Hr te veel = dus 170 Km/Hr als ik goed kan tellen (herlees openingspost)

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#15 , 18 nov 2014 21:21

wat, als de 170km/u deze op de teller is, gelijkstaakt met 159,8 km/u en dsu n"t genoeg voor een minnelijke schikking.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”