Laatste verwitting is ook eerste brief, druk is hoog!

Pieterjan1984
Topic Starter
Berichten: 130

Laatste verwitting is ook eerste brief, druk is hoog!

#1 , 17 nov 2014 23:15

Hallo,

in mei 2011 ben ik betrokken geraakt in een ongeluk, waar ik in fout was, ik had de voorrang van rechts niet gerespecteerd.
De rechtszaak kwam voor maar ik heb hier nooit iets over gehoord omdat dat via mijn verzekering liep. Ik heb ook nooit een boete gekregen hiervan. Dit is overigens mijn eerste (en enige...) keer dat ik een uitspraak krijg van de rechtbank dus ik heb er nog geen ervaring mee. Eerlijk gezegd wist ik ook niet in mijn naïviteit dat ik nog een boete ging krijgen aangezien het ook mijn eerste ongeval is in mijn onrecht.

Begin 2012 ben ik verhuisd naar een nieuwe woning.

2 weken geleden kreeg ik nu van de deurwaarder een 'laatste verwittiging' met een aanmaning voor betekening-bevel en beslag. De uitspraak zou gebeurd zijn in mei 2014.

De boete bestaat uit
137 geldboete
118 gerechtskosten
14 inlichtingen rijksregister
14 inningsrecht
21 aanmaningskosten


Ik viel een beetje uit de lucht, op zich heb ik geen probleem om de boete te betalen, wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten, maar wel ivm de extra kosten die er nog bijkomen van in totaal 49 EUR, en het feit dat ik een deurwaarder met loonsbeslag etc. krijg zonder ooit één brief hierover gekregen te hebben.

Ik heb contact opgenomen met de deurwaarder en met de dienst penale boeten. Die laatste kon mij enkel vertellen dat ik het met de deurwaarder moest regelen. De deurwaarder gaf telefonisch aan dat ik dit moest aankaarten met dienst penale boeten aangezien zij verantwoordelijk zijn om het naar het juiste adres op te sturen, ook al ben ik verhuisd, en dat ze uitstel gingen geven.

Nu stuur ik vanavond een mail zoals telefonisch besproken:
"Geachte,