Volle witte lijn

redak
Berichten: 205

Re: Volle witte lijn

#16 , 19 nov 2014 20:45

Ok, een achttal weken na het vonnis dus.

Dus dan zou ik van de griffie deze lijst krijgen..dus niet via het examencentrum of wel? Hangt ervan af wat ze me opleggen dus.

Het zit gewoon zo: als het via iets anders is dan het examencentrum, wil dit misschien ook zeggen dat ik in het slechtste geval (theorie en/of praktijk opnieuw) ook niet opnieuw afspraken moet maken zoals bij het examencentrum, dat kan een hele tijd duren. Dan zou het misschien enkele dagen duren, in plaats van soms anderhalve maand en dan duurt het rijverbod in praktijk natuurlijk iets langer dan acht dagen. Zowieso weet ik dat ik moet wachten en op het beste moet hopen, maar als ik nu al zou weten of het via het examencentrum of misschien niet langs daar moet doen, weet ik alweer een stukje meer.

Nogmaals bedankt aan iedereen!
Indien theorie en/of praktijk moet herdaan worden zal je volgens mij aan de griffie moeten opgeven naar welk examencentrum je wenst te gaan. Deze zullen hiervan dan ook op de hoogte gesteld worden. Voor theorie kan je dan gaan zonder afspraak en onmiddellijk je examen afleggen. Voor de praktijk zal je moeten een afspraak maken en hopen dat er geen te lange wachttijden zijn of dat er net iemand anders zijn examen afgezegd heeft, als ik mij niet vergis kan je dit ook volgen via de website van het examencentrum.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Baya
Topic Starter
Berichten: 7

#17 , 20 nov 2014 23:16

Ik hoop dat het enkel de theorie is, ik heb gelezen bij dit onderwerp dat als je het niet te bont maakt, het normaal de theorie is. Alles was voor de rest in orde, de ademtest, boorddocumenten, en ik bleef zeer beleefd en werkte meteen mee. Hopelijk dus enkel de theorie, er komt natuurlijk ook nog een boete.

Bedankt!

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#18 , 21 nov 2014 09:38

Meestal geeft de rechter je zelfs de keuze!
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#19 , 21 nov 2014 18:53

En dat komt dan weer omdat meerdere politierechters niet gelukkig zijn met de wetgever die hen verplicht (ipv de keuze laat) om bepaalde straffen op te leggen - vaak lang na de feiten - aan sommige "beginnende" bestuurders van één enkele rijbewijscategorie (B), vaak zelfs voor overtredingen die niet eens met een voertuig cat. B begaan zijn

intussen worden bestuurders die effectief ongevallen veroorzaken volop niet meer vervolgd ...

de "zwaardere bestraffing" is wettelijk zelfs niet eens toepasselijk bij 2de graads inbreuken waardoor een ongeval met "slechts" lichtgewonden gebeurde !

Resultaat:
Een derdegraads inbreuk door een beginnend bestuurder, zonder enig verder gevolg, mogelijk zelfs zonder enig gevaar voor andere weggebruikers, leidt tot verval recht op sturen en herstelonderzoeken.
Een tweedegraads inbreuk met ongeval als gevolg, en met lichtgewonde(n) wordt best mogelijk via de verzekering afgehandeld, en het strafrechtelijk deel geseponeerd ...
Wat zou nu het gevaarlijkste zijn ?
Logisch dat sommige politierechters dit overheidstheater niet meespelen ...

Baya
Topic Starter
Berichten: 7

#20 , 21 nov 2014 20:22

Bedankt om mij iets geruster te stellen.
Het is namelijk zo dat ik heel stressgevoelig ben als het om zo'n dingen gaat. Ik heb de reflex gehad om nog snel die afslag te nemen, zonder daar goed bij na te denken. Ik ben hier ondertussen heel wat geleerder uit geworden. Het zou gewoon erg zijn voor mij om het helemaal opnieuw mee te maken met de examinator enzo vanachter, ik ben er een beetje bang van. Ondertussen kan ik enkel rustig afwachten. Ik ben ook zeker van plan om op de rechtbank aanwezig te zijn. Ik ben niet van plan om verdedigend uit de hoek te komen, dat kan inderdaad wel eens omgekeerd werken.

Ik zal de gevolgen ondergaan en hopen dat het enkel de theorie wordt.
Nogmaals veel dank!!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”