parkeren

jaenke
Topic Starter
Berichten: 1

parkeren

#1 , 16 nov 2014 18:06

Iemand enig idee hoeveel meter je van een hoek van een straat moet parkeren .ik woon in een doodlopende straat en als ik deze uitrijd en op de andere straat moet oprijden staat er steeds een wagen gelijk geparkeerd en zie je geen tegenliggers aankomen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 nov 2014 19:46

Iemand enig idee hoeveel meter je van een hoek van een straat moet parkeren .ik woon in een doodlopende straat en als ik deze uitrijd en op de andere straat moet oprijden staat er steeds een wagen gelijk geparkeerd en zie je geen tegenliggers aankomen.
Is het zelf even opzoeken via GOOGLE dan zo moeilijk :evil: . 20 seconden zoeken en dit is het resultaat.: http://www.polfed-fedpol.be/pub/inforev ... -radar.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie blz 2, bij Kruispunten= 5 meter dus.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 16 nov 2014 19:48

bij Kruispunten= 5 meter dus.
Te meten vanaf het verlengde van de dwarse straat, niet vanaf het einde van de afronding van de hoek (indien aanwezig).

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 18 nov 2014 00:41

5m van (de eventuele verlenging van) de rand van de dwarsRIJBAAN



Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod

Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :

7° in de nabijheid van de kruispunten, op minder dan 5 meter van de verlenging van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan, behoudens plaatselijke reglementering;

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”