Parkeerboete door verbodsbord E3 met onderteken

Roelvandooren
Topic Starter
Berichten: 3

Parkeerboete door verbodsbord E3 met onderteken

#1 , 12 nov 2014 09:31

Wij hebben eergisteren een boete gekregen voor het stilstaan waar het niet mocht.

Op de plaats stond een Verkeersbord voor parkeer- en stilstandverbod E3 met onderbord. (verboden te parkeren op maandag van ...uur tot ...uur)

Op maandag mag je er niet parkeren tijdens de markturen. (Wat wij spijtig genoeg niet wisten). Wij kwamen laat thuis en hebben niet op de borden gelet omdat we er anders altijd mogen parkeren met onze bewonerskaart.

In een ander topic zag ik dat er voor het negeren van een bord E1 een boete van 50 euro wordt geïnd. Geld dit hier ook? Wij hadden onze auto er zaterdag gezet en hebben hem niet meer nodig gehad. We ontdekten het briefje maandagavond tussen de ruitenwisser toen we naar de winkel gingen (die in dezelfde straat gelegen is).

Kunnen jullie mij helpen?

Met vriendelijke groeten,
Roel Van Dooren

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 12 nov 2014 10:12

Is uw voertuig dan niet getakeld?

Roelvandooren
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 12 nov 2014 10:18

Onze auto is niet getakeld (Er staat ook geen takelbord) Ik heb op de website van de wegcode ondertussen gelezen dat het negeren van een bord E3 een graad 1 is en 55 euro zal kosten. Het onderbord zegt alleen dat je er niet op maandag mag staan van 7u tot 15u.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38590

#4 , 12 nov 2014 10:29

Een takelbord waarom zou dat er moeten staan? Als u daar staat op het ogenblik dat er een markt is worden alle voertuigen tussen 05 en 06 uur in onze gemeente getakeld.
Reden: u mag daar niet markeren vanaf 5 uur...
U hebt dus geluk gehad.

Roelvandooren
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 12 nov 2014 10:32

ah oké, dat wist ik niet. Bij ons blijkbaar niet. Gelukkig dat dit niet gebeurd is. Misschien omdat in de straat waar wij stonden gaan kramen staan. Je mag er niet parkeren omdat ze er tussen 7 en 15 uur tweerichtingsverkeer toelaten, wat op andere dagen niet het geval is. Dan is het een eenrichtingsstraat.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”