Klassering zonder gevolg Vluchtmisdrijf

bart2740
Topic Starter
Berichten: 1

Klassering zonder gevolg Vluchtmisdrijf

#1 , 06 nov 2014 17:44

Hallo,


Op 7 november rijd iemand mij aan die spookreed (Mechelen voor de brusselsepoort kun je een U-turn maken...) Tegenpartij is in de verkeerde richting de U-turn ingereden, heeft over de verdrijvingsvlakken gereden...

Nu tegenpartij is uit stilstand op de verdrijvingsvlakken in beweging gekomen net wanneer ik het groenlicht passeer richting het station (rechtdoor). Tegenpartij is van ''voorsorteer links naar mijn vak'' gekomen en daardoor heeft hij/zij mijn auto geraakt.

Nu, tegenpartij betwist alles. Er is een dashcam movie van gemaakt en gebrand op dvd en afgegeven aan de politiezone van Mechelen.

Nu is dit door het OM geklasseerd bij gebrek aan bewijs...

De verzekering van de tegenpartij zegt de dvd die gebrand is geweest voor de verzekeringen, niet geopend krijgt... Dit al sinds februari dit jaar.


Om een situatieschets te geven;
https://www.dropbox.com/s/g3usx0adky0zx28/4.png?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat zijn de volgende mogelijkheden ? Is het nuttig om het dossier op te vragen? Is het volledig gedetailleerd uitgelegd waarom deze beslissing genomen is door het OM ?


Bedankt alvast!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 nov 2014 19:43

Hebt u een rechtsbijstandsverzekering? De meeste hebben dit bij hun autoverzekering. Dan kan u op kosten van de verzekering een advocaat raadplegen. Die zal advies geven of het zin heeft een burgerlijke procedure aan te spannen.

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#3 , 07 nov 2014 09:39

Beste

U bent niet gebonden door de beslissing van de procureur. Met de beslissing dat de zaak werd geseponeerd, ontving u vermoedelijk al een toelating om het dossier in te zien of te kopiëren. Ga met deze toelating naar de griffie van de politierechtbank te Mechelen (Keizerstraat, als ik me niet vergis) en kijk het daar in.

U kan zowel strafrechtelijk, als burgerrechtelijk het heft in eigen handen nemen, afhankelijk van de vraag of u enkel vergoeding wenst, dan wel of wenst dat de tegenpartij ook een boete krijgt opgelegd.

Dagvaardt u burgerlijk, dan dient u en u alleen te bewijzen dat uw verhaal klopt. De film van de dashcam kan daarbij een sterke aanwijzing zijn. Wordt u in het gelijk gesteld, dan ontvangt u een vergoeding voor uw schade. Reken erop dat de tegenpartij meermaals zal aanhalen dat de feiten niet bewezen zijn omdat de procureur besliste te seponeren.

U kan ook rechtstreeks dagvaarden voor de correctionele rechtbank. In dat geval dient u het bewijs te leveren van een misdrijf en dient u de misdrijven ook te beschrijven (kwalificeren). Bovendien betaalt u een borgsom die u wordt teruggegeven wanneer u in het gelijk wordt gesteld. Wordt u in het ongelijk gesteld, dan heeft de beklaagde recht op een rechtsplegingsvergoeding.

U kan dit allemaal zelf doen (wat af te raden is), of u kan beroep doen op een advocaat. Als u een polis rechtsbijstand hebt, dan wordend e kosten van de advocaat, zoals scorpioen zegt, gedragen door de verzekeringsmaatschappij.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 07 nov 2014 19:28

Politieparket Mechelen is niet te schatten ...

Bijna-dodelijk ongeval : seponering
Dit ongeval hier : seponeren
Ik parkeer buiten de vakjes op een parking, wat geeneens een overtreding is, en wordt gelijk vervolgd !

Me dunkt dat ze daar hun prioriteiten eens dringend mogen herzien !

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 07 nov 2014 19:36

Nu tegenpartij is uit stilstand op de verdrijvingsvlakken in beweging gekomen net wanneer ik het groenlicht passeer richting het station (rechtdoor). Tegenpartij is van ''voorsorteer links naar mijn vak'' gekomen en daardoor heeft hij/zij mijn auto geraakt.
Tegenpartij komt ook nog eens uit verboden richting (C1 kant K Astridlaan) en deed een maneuver (rijstrook veranderen) terwijl u van rechts komt ...

Wat dat parket daar uitvreet weet ik niet, maar ik zou de raad van DDanck opvolgen, en je verzekering tegenpartij laten dagvaarden voor alles wat mogelijk is.
Geen compassie ...

Nu is dit door het OM geklasseerd bij gebrek aan bewijs...
Gebrek aan bewijs met film ???
Od "andere prioriteiten (= geen goesting, geen tijd)
De verzekering van de tegenpartij zegt de dvd die gebrand is geweest voor de verzekeringen, niet geopend krijgt... Dit al sinds februari dit jaar.
Je bent veel te braaf, en je verzekering ook ...

Klassiek trukje : dossier laten rotten, en hopen dat er niets van in huis komt.
Is het nuttig om het dossier op te vragen?
Zeker, je bewijsmiddelen (film) zitten er normaal ook in ... als de flikken ze doorgegeven hebben aan het parket - ook niet 100% zeker ...

Is het volledig gedetailleerd uitgelegd waarom deze beslissing genomen is door het OM ?
Stel je vooral niet teveel voor van een verkeersdossier.
Mijne was enkel kopie PV ... da was't dan ... 1,5 euro.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”