uitleg bij mijn vonnis

canstro
Topic Starter
Berichten: 2

uitleg bij mijn vonnis

#1 , 29 okt 2014 15:50

Beste

ik ben 2 jaar geleden betrapt op het rijden zonder rijbewijs. ik had een voorlopig maar dat was vervallen.
Nu heb ik mijn vonnis in de bus gehad maar ik versta er niets van en vroeg me af of iemand me kon uitleggen
-wat ik moet betalen
-aan wie
-tegen wanneer

Bij verstek

Veroordeelt (mijn naam) voor de tenlastelegging:

tot een geldboete van 200.00 EURO, verhoogd met 50 opdeciemen en gebracht op 1200.00 EURO. boete vervangbaar bij gebreke van betaling binnen de wettelijke termijn door een rijverbod van 30 dagen.

zegt dat de tenuitvoerlegging van het vonnis zal worden uitgesteld gedurende 3 jaren vanaf heden wat betreft deze geldboete en het vervangend rijverbod.

Verplicht (mijn naam) tot het betalen van een bijdrage van 1 maal de som van 25.00 EURO verhoogd met 50 opdeciemen en gebracht op 1 maal 150.00 EURO ter financiering van het Fonds tot hulp aan de slachtoffers van het opzettelijke gewelddaden.

Verwijst (mijn naam) in alle kosten van het geding, tot op heden in zijn hoofde begroot op 84.60 EURO, waarvan 51.20 EURO bij toepassing van artikel 91 KB 28 Dec 1950.

Aldus gewezen en uitgesproken ter openbare terechtzitting van de Politierechtbank Antwerpen, afdeling Mechelen op bovengenoemde datum, alwaar zitting hadden....


Veel getallen en moeilijke woorden voor mij niet te begrijpen. Er staat nergens een telefoonnummer bij of rekeningnummers waar ik op moet betalen.

Alle hulp is zeer geapprecieerd.

Canstro

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 29 okt 2014 16:48

totaal te betalen 1401,2 euro of vervangend 30 dagen rijverbod

maar ge hebt 3 jaar uitstel gekregen, wat betekent als ge gedurende 3 jaar niet de zelfde fout maakt, het bedrag of de 30 dagen rijverbod komt te vervallen


als ge moet betalen, het bedrag en de rekening waarop betaald moet worden staat normaal gezien ergens in een brief dat men krijgt, maar aangezien ge uitstel hebt gekregen zal deze nog niet onmiddelijk opgestuurd worden

canstro
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 29 okt 2014 17:24

Dus eigenlijk is dit een voorwaardelijke straf?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38605

#4 , 29 okt 2014 17:48

Het is bij verstek dus betrokkene is niet naar de zitting geweest.

http://www.elfri.be/vonnis-bij-verstek- ... tegen-doen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.politierechtbankantwerpen.be ... ml#VERSTEK" onclick="window.open(this.href);return false;

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 29 okt 2014 18:48

Da's zeer redelijk voor een vonnis bij verstek voor die feiten.

Met de enkel bijdrage Slachtofferfonds en gerechtskosten kan het moeilijk goedkoper worden dan dat.

3 jaar braaf zijn, want het voorwaardelijk deel van het vonnis hangt uiteraard nog wel boven je hoofd.

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#6 , 30 okt 2014 09:32

Beste

Wanneer werd het vonnis betekend? Wanneer is de wijkagent/deurwaarder langs geweest? Was het een vonnis of een rijverbod? Was u thuis? heeft u afgetekend voor ontvangst of stak het document in de bus?

Misschien kan u nog verzet instellen.

In dat geval kan de straf enkel worden bevestigd of verlaagd. Ze kan niet worden verhoogd.

Anderzijds is het te betalen bedrag kennelijk 285,80 EUR (ipv 1400). U zal misschien liever meteen betalen?

Afhankelijk van de datum van betekening kan het bovendien ook zijn dat het O.M. nog hoger beroep instelt.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”