Foutieve Speekseltest

Onem8
Topic Starter
Berichten: 11

Re: Foutieve Speekseltest

#16 , 27 okt 2014 20:47

Speekseltest is een indicatie maar ook een bewijs, want als alles negatief is op speekseltest mocht ik beschikken..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wuyts1991
Berichten: 399

#17 , 27 okt 2014 20:52

Onder invloed van bepaalde medicijnen mag je ook geen voertuig besturen aangezien hier stoffen in kunnen zitten die je rijvaardigheid beïnvloeden.
Wellicht reageerde je speekseltest dan op een stof die voortkomt uit je pillen. Nu niet het geval, maar komt dit in je bloedproef naar boven en overschrijd je de maximumgrens dan ben je ook strafbaar.

Je bloedtest wees uit dat er een teveel aan cannabis in je bloed zat, maw je bestuurde een voertuig onder invloed van cannabis.

Ik denk dat daar alles mee gezegd is?

Edit: speekseltest is geen bewijs. Deze wordt na afname gewoon weggegooid, bewijsmateriaal wordt neergelegd.
Groot verschil.

KrisP
Berichten: 145

#18 , 27 okt 2014 20:54

Speekseltest is een indicatie maar ook een bewijs, want als alles negatief is op speekseltest mocht ik beschikken..
Maar alles was niet negatief als ik uw verhaal goed begrijp. Speekseltest was positief voor opiaten maar in bloedonderzoek was u niet positief voor opiaten maar wel voor cannabis, zo begrijp ik het correct?

Jammer voor u maar dat is geen reden om enige fout of wat dan ook in te roepen. Bloedafname en -onderzoek zijn gebeurd n.a.v. een correct resultaat op de speekseltest; dat het bloedonderzoek nadien een ander resultaat geeft doet niet ter zake.

Reclame

Onem8
Topic Starter
Berichten: 11

#19 , 27 okt 2014 21:02

Speeksel test : negatief op cannabis , positief op opiaten. Bloed : positief op cannabis , negatief op opiaten. Dat is toch geen correct resultaat op speekseltest. Speekseltest bewijst of je gesmoord hebt of niet.. dat wil ik bedoelen

Wuyts1991
Berichten: 399

#20 , 27 okt 2014 21:06

Speekseltest bewijst niets.
Speekseltest toont aan of je onder invloed bent van eender welke verdovende stof.

LeenW
Berichten: 12824

#21 , 27 okt 2014 21:22

Speekseltest is een indicatie maar ook een bewijs, want als alles negatief is op speekseltest mocht ik beschikken..
Dat is geen procedurefout, dat is pech gehad.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#22 , 27 okt 2014 21:57

@Inazuma Cannabis is in speeksel maar 14 uur aanwezig.
Speekseltest is maar een screeningstest.

Wat denk je trouwens dat er gebeurt als je in een auto rondrijdt waarin merkbaar "gerookt" is :?:

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”