dringend: parkeerboete - gerechtsdeurwaarder

f.d.s
Topic Starter
Berichten: 7
Locatie: OVL

dringend: parkeerboete - gerechtsdeurwaarder

#1 , 28 aug 2007 10:38

DRINGEND:

Stel:
ik krijg een gerechtsdeurwaarder over de vloer die me aanmaant een parkeerboete te betalen, maar ik heb deze boete nooit ontvangen.
Ik verklaar: Op 5/7/2004 bega ik een overtreding. Ik ben op 1/7/2004 verhuisd, maar slechts op 12/8/2004 ingeschreven op dat andere adres.
Ik beweer de boete nooit ontvangen te hebben. Nu moet ik verwijlinteresten betalen, gerechtskosten, etc.
Kan het zijn dat de boete naar adres 1 gestuurd is (ik woonde daar nog officieel), maar ik heb deze niet ontvangen aangezien ik op adres 2 woonde. De gemeente-beamte kwam pas op 12/8 langs, dus werd ik daar toen pas ingeschreven.

Zie ik het verkeerd? Wat kan ik doen? Betalen, of onderzoek vragen?
Alvast bedankt,
Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke
Berichten: 1299

#2 , 28 aug 2007 13:48

Onderzoek vragen zou ik alvast niet doen. U is zelf in fout als het scenario inderdaad zo is dat de boete op uw domicilieadres is aangekomen waar u toen al niet meer verbleef. U leest het goed: DOMICILIE-adres, m.a.w. u moet onverwijld een domicilie-wijziging aanvragen indien u daadwerkelijk verhuist. Mutapost kost trouwens ook drie keer niks. Dus: dit argument is zinloos en kan u alleen maar nog meer ellende bezorgen.

Ik ben geen jurist, dus wacht voor verder advies op raad van een jurist.

Groetjes!

f.d.s
Topic Starter
Berichten: 7
Locatie: OVL

#3 , 28 aug 2007 14:09

De aanvraag voor wijziging domicilie was aangevraagd op het stadhuis, maar de wijkagent dient eerst vast te stellen dat je er woont vooraleer je kan worden ingeschreven. Op 1 juli liep mijn huurovereenkomst op adres 1 af dus ben ik verhuisd naar adres 2. Daar werd ik pas op 12/8 ingeschreven aangezien de wijkagent dan pas is langsgekomen (of me toen pas aantrof. Wanneer ik werkte en hij langskwam trof hij me niet aan, dus kon hij me niet inschrijven).
Feit is dus wel dat ik per 1/7 weg was uit adres 1. Facturen werden doorgestuurd naar adres 2, aangezien ik daar zelf de adreswijziging kon doorvoeren, maar voor de domicilie kon dit niet.
De stad Leuven (die de boete vordert) kon via het rijksregister mijn adresgegevens bekomen, waardoor de boete waarschijnlijk naar adres 1 is gestuurd na 5/7, aangezien mijn domicilie daar stond tot 11/8. Op 12/8 werd pas adres 2 als domicilieadres opgegeven.

Een kennis van mij werkt bij de boekhouding van een firma en zij moet alle betalingen storneren wanneer er een domiciliewijziging in het spel is. Misschien kan dit hier ook?

Reclame

dieke
Berichten: 1299

#4 , 28 aug 2007 14:52

Feit blijft toch dat u zelf op de hoogte was van het feit dat uw gegevens in het rijksregister nog niet waren aangepast... Ik vind het een straf verhaal dat u dan sowieso geen gebruik heeft gemaakt van de dienst "Mutapost".

Soit, ik laat het aan juristen over. Succes!

f.d.s
Topic Starter
Berichten: 7
Locatie: OVL

#5 , 28 aug 2007 21:17

Kan niemand me hierbij helpen?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”