vaststellen verkeersovertreding.

emma111
Topic Starter
Berichten: 45

vaststellen verkeersovertreding.

#1 , 23 okt 2014 14:05

Ik zoek geen juridische uitweg en ga mijn boete braaf betalen maar ik vraag me toch iets af.

Op een mooie zondagochtend in een kleine landelijke gemeente reed ik naar de bakker en ondanks vervelend alarm dat meestal afdoende werkt droeg ik mijn gordel niet.

In het midden van de weg stond inspecteur x die mij stopte en aansprak op het niet dragen van de gordel. Ik moest de aanliggende parking oprijden en daar wachten.

Na een 10tal minuten wachten komen aspirant-inspectier y en agent z die eerder met een andere auto bezig waren alles verder afhandelen.

In het ontvangen pv staat dat y en z de overtreding vaststelden en vervolgens het pv opstelden.

In praktijk hebben y en z alleen kunnen vaststellen dat ik zonder gordel geparkeerd aan het wachten was maar uiteraard werden zei ingelicht door x.

Nu mijn vraag waarom staat x niet vermeld in het pv, hij is toch de enige die de vaststelling heeft gemaakt... Het kan zijn dat dit de gewoonte is dat de lageren alles administratief afhandelen op aangeven van de vaststeller maar dit lijkt mij niet 100% correct.

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 okt 2014 15:56

waarom zouden y & z niet OOK de vaststelling kunnen gedaan hebben, als ze zagen dat agent X je auto stopte en dan ook zagen dat je geen gordel droeg?

(of bedoel je dat je naast agent Y & Z ook nog een boete zou willen van agent X (iets wat overigens niet zou kunnen).

emma111
Topic Starter
Berichten: 45

#3 , 23 okt 2014 18:38

neenee liever geen extra boete van x ook :p

zoals ik al zei ik ga niet moeilijk doen en gewoon betalen maar het ws wel degelijk fysisch onmogelijk dat y en z de vaststelling deden gezien zij enkele 100m verder bezig waren met een andere auto in de hoek van de parking zonder direct zicht op de plaats van "onderschepping".

Hier maakt het natuurlijk niets uit maar bij ernstige zaken (bv correctioneel) lijkt het toch belangrijk dat diegene het echt gezien heeft dmv het pv te identificeren is.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 23 okt 2014 20:12

Er is een verschil tussen opstellers en vaststellers.
U kan maar één boete krijgen ongeacht het aantal namen dat op het PV staat.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”