Parkeerbon aanvechten of niet?

GertSt
Topic Starter
Berichten: 1

Parkeerbon aanvechten of niet?

#1 , 22 okt 2014 02:45

Ik parkeerde een tijdje geleden mijn auto in Nieuwpoort. Ik nam een gratis parkeerticket van 30 minuten. In de parkeerautomaat moest ik mijn nummerplaat invoegen (ik had dit nog nooit gezien bij een andere gemeente). De parkeerautomaat registreerde mijn nummerplaat blijkbaar fout: de middenste drie tekens ontbraken van mijn nummerplaat ontbraken op het parkeerticket. Dit had ik jammer genoeg niet door dus legde ik het ticket achter mijn ruit. Toen ik 15 minuten later terugkwam zag ik dat er een retributiebon achter mijn ruit stak. Na 10 minuten had een parkeerwachter een bon uitgeschreven omwille van een foutieve nummerplaat op het ticket.. Ik legde de situatie uit aan het parkeerbedrijf, maar ze zeggen dat ik nog steeds moet betalen omdat er zogezegd niets aan de parkeerautomaat scheelt. Zou ik dit aanvechten of niet?

Vriendelijke groeten,

Gert

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 22 okt 2014 03:10

wat staat er in het gemeentelijk retributie-reglement ?

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#3 , 22 okt 2014 09:20

Lag de retributiebon op het ogenblik van de controle dan niet achter uw voorruit? Werd er een foto getrokken?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Wuyts1991
Berichten: 399

#4 , 22 okt 2014 16:59

Heeft u het parkeerticket zelf nog, maw kan u vandaag nog bewijzen dat u betaald heeft of in dit geval recht had op 30 minuten gratis parkeertijd?

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 22 okt 2014 22:38

Dus er stond 1-ABC
of 1-123 niet direct Belgische nummerplaten lijkt me zo.

Extra element op beide vragen hierboven.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”