Boete Parkeerverbod E1

ishyfishy
Topic Starter
Berichten: 3

Boete Parkeerverbod E1

#1 , 20 okt 2014 09:51

Ik heb een vraag over een parkeerboete die ik gisteren onder mijn ruitenwisser heb ontvangen regio Gent.

Ik vroeg mij af hoeveel de boete zou bedragen. Het gaat namelijk om een "parkeerverbod E1 zijnde artikel 5 van het algemeen verkeersreglement".

Daarnaast staat er ook het volgende bij vermeld:
"Geachte bestuurder, Ik stelde vast dat u met uw voertuig een verkeersovertreding beging waarmee u ofwel hinder of parkeeroverlast veroorzaakte, ofwel een gevaarlijke verkeerssituatie creëerde voor andere weggebruikers op deze locatie. Een proces-verbaal met de nodige toelichting wordt u toegestuurd, samen met een antwoordformulier waarmee u eventueel opmerkingen aan mij kan overmaken"

Zou iemand met ervaring een antwoord op mijn vraag kunnen geven?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 20 okt 2014 10:05

Boetes worden opgelegd door de rechter ...

Bij onmiddellijke inning is het bedrag 55 euro .

ishyfishy
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 20 okt 2014 11:30

55 euro is toch echt overdreven veel hoor. Ik heb het niet gezien ja, missen is menselijk, maar kom dat maar vertellen aan die flikken!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 20 okt 2014 20:57

Eerste graad overtreding.
Tweede graad is € 110
Derde graad is € 165
Vierde graad is € 330 maar als Belg gaat u die zelden (nooit) krijgen wordt ineens rechtbank.

Mocht u echt in de weg staan en een gevaar opleveren dan was uw wagen ook nog getakeld ... en die kosten uiteraard ook voor u.
Niet gezien ...voor een overtreding of worst er niet gepeild naar enig opzet het louter plegen van het feit is voldoende.

PS u hebt toch een RB? u hebt toch een theoretische en praktische proeven afgelegd, hoop ik

ishyfishy
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 06 jan 2015 17:33

Ik heb de boete nog steeds niet ontvangen, en het is al bijna 3 maanden ver, zou ik deze nog krijgen?

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 06 jan 2015 18:22

Kan nog steeds één jaar met bij stuiting en schorsing komt er nog een jaar bij.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 06 jan 2015 20:12

Na drie maanden nog geen PV ?
Mooi.

Geen slapende honden wakker maken ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”