parking voor de woning

Peulke
Topic Starter
Berichten: 2

parking voor de woning

#1 , 17 okt 2014 10:46

Goeiemorgen,

Ik heb voor mijn woning nog een paar vierkante meter grond, ik gebruik deze als privéparking ( de grond is van mij).
Daarvoor ligt een stoep van ong 1 m breed.
De laatste maanden heb ik al een paar keer de politie aan de deur gehad , ik zou daar niet mogen parkeren, zij gaan er van uit dat die paar vierkante meter bij de stoep horen en dat ik onwettig geparkeerd sta. Ik heb telkens een papier laten zien waar duidelijk op vermeld staat dat deze grond van mij is en dat ik bovendien schriftelijke toestemming van de gemeente heb om daar te staan. Nu wordt er mij gevraagd om deze parking af te sluiten of te markeren met stenen of paaltjes. Ik zie dat niet zitten omdat het dan moeilijk wordt om ertussen te parkeren. Bovendien weet iedereen in de straat dat dat mijn parkeerplaats is, er zijn nooit problemen geweest (ik woon daaar al 14 jaar)
Ben ik wettelijk verplicht de parking af te sluiten of te "markeren"?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 okt 2014 10:58

Door wie wordt je gevraagd deze parking te markeren? Door de politie of door de gemeente? Kan je geen witte lijn schilderen / spuiten rond de parkeerplaats en een bordje zetten met "private parkeerplaats" met je nummerplaat eronder? Het zal dan ook voor de politie veel duidelijker zijn, en ze zullen je niet meer komen lastig vallen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

giserke
Berichten: 2434

#3 , 17 okt 2014 11:03

Best eens de verkavelings of stedenbouwkundige voorschriften nalezen van uw wijk.
Het kan zijn dat een parkeerzone daar niet mag aansluiten aan het openbaar domein.

Reclame

Peulke
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 17 okt 2014 11:32

@ Tom, dat is op vraag van de politie. Er hangt al een papier uit met de toestemming van de gemeente en de vermelding van de nummerplaat....

@giserke, merci, ik ga dat eens nakjken

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 24 okt 2014 01:22

@ Tom, dat is op vraag van de politie.
Straal negeren.

Franciscus
Berichten: 38602

#6 , 24 okt 2014 17:04

Kan verkaveling of BPA zijn dat er een afscheiding moet zijn tussen openbare weg en privaat deel.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”