Oud adres op inschrijvingsbewijs

Den Deze
Topic Starter
Berichten: 28

Oud adres op inschrijvingsbewijs

#1 , 16 okt 2014 17:48

Ik ben sinds kort voor de 3e keer verhuisd.
Toen ik me bij de gemeente wou inschrijven dan heeft de dame aan het loket mij vertelt dat zij het adres op mijn inschrijvingsbewijs van mijn wagen niet kan veranderen omdat dit al eens werd gedaan.
In principe moet ik mijn origineel inschrijvingsbewijs opsturen naar de DIV, maar ik voel me hier vrij ongemakkelijk bij.
Als ik de tijd vind dan zou ik eerder willen proberen om tot in Kontich te rijden om daar een nieuw document te gaan halen.

Kunnen ze dergelijk document direct meegeven of kunnen ze dit opsturen?
En krijg ik bvb mijn wegentaks, etc... nog toe op mijn oud adres of wordt dit opgestuurd naar het adres dat op mijn paspoort staat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 16 okt 2014 17:57

Paspoort? Bent u diplomaat.
U hebt een identiteitskaart.
En ja zolang uw adres niet is gewijzigd op inschrijving blijft uw oud adres in DIV en bent u trouwens strafbaar.

Den Deze
Topic Starter
Berichten: 28

#3 , 16 okt 2014 18:06

Geen diplomaat, ik bedoelde identiteitskaart :)
En strafbaar... Als men op de gemeente mijn adres er niet meer mag opschrijven dan moet ik wel de kans krijgen om een nieuw inschrijvingsbewijs aan te vragen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 16 okt 2014 18:17

Die tijd hebt u tot 14 dagen na adreswijziging
http://www.mobilit.belgium.be/nl/binari ... 211679.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

KrisP
Berichten: 145

#5 , 16 okt 2014 19:55

Geen diplomaat, ik bedoelde identiteitskaart :)
En strafbaar... Als men op de gemeente mijn adres er niet meer mag opschrijven dan moet ik wel de kans krijgen om een nieuw inschrijvingsbewijs aan te vragen.
Die kans hebt u.
Bekijk maar eens de FAQ van de DIV (zie adreswijziging) http://www.mobilit.belgium.be/nl/binari ... 214687.pdf
Eén adreswijziging is mogelijk. Voor een volgende is inderdaad geen plaats voorzien op het laatste model inschrijvingsbewijs.
Voor de oplossing zie de FAQ.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”