Fout in PV?

allstar
Topic Starter
Berichten: 1

Fout in PV?

#1 , 10 okt 2014 10:05

Hallo,

Ik heb vandaag een PV ontvangen wegens te snel rijden (143 - 134 na correctie) op de autosnelweg. In de PV staat echter als plaats van de feiten A17 Richting Brugge (kmp 35,5). Wegens het tijdstip is het echter onmogelijk dat ik toen richting Brugge reed, correcter zou geweest zijn richting Kortrijk.

Is dit reden genoeg om te betwisten? En zo ja, zal dit me extra kosten? Momenteel is de boete €70, waar ik gerust mee kan leven. Wil wel dat de feiten correct zijn dan.

Alvast bedankt voor enige input.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 10 okt 2014 10:10

Opgeven verkeerde rijrichting lijkt mij een menselijke fout, en deze maken een PV niet ongeldig. Dit betwisten zal u waarschijnlijk uiteindelijk meer gaan kosten, dus mijn advies zou zijn gewoon betalen.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 10 okt 2014 13:23

U kan dat op uw antwoordformulier zetten en politie kan dan PV aanpassen.
Als u niet zegt en niets doet ( wat soms wordt aangeraden) komt de zaak voor de rechter en daar kan u dan uw verhaal doen.
Ofwel spreekt de rechter u vrij ...ofwel wordt de zaak verdaagd dienen de politiemensen ofwel schriftelijk een navolgend PV op te stellen of worden ze ook ter zitting uitgenodigd hun vaststellingen mondeling te bevestigen

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 10 okt 2014 16:06

En hoe ga je bewijzen voor de rechter dat je richting Kortrijk reed. Het zal woord tegen woord zijn, en wie denk je dat de rechter zal geloven.

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 10 okt 2014 20:07

Een PV moet wel juist zijn net door zijn bijzondere bewijskracht bij verkeersovertredingen.
Menselijke fouten zijn mogelijk en deze kunnen en mogen rechtgezet worden ...dan zal de rechter wel beslissen.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 11 okt 2014 13:01

Waarschijnlijk was allstar niet de enige die daarvoor post ontvangen heeft.

Als er intussen iemand bij de politie gaan klagen is dat de rijrichting verkeerd is, of de verbalisanten hebben het zelf in de gaten gekregen, is de rijrichting mogelijk al gecorrigeerd in een navolgend PV voor alle PVs op die dag en plaats.

Dat weet je pas als je het dossier gaat inzien op het parket - navolgende PVs gaan niet naar de overtreder - en dan is de minnelijke schikking al 10 euro duurder.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”