Korte tijd over pechstrook gereden hapering motor

Turaki
Berichten: 6870

Re: Korte tijd over pechstrook gereden hapering motor

#31 , 21 nov 2014 15:46

U mag alles gebruiken als bewijsmateriaal. De rechter zal zelf oordelen in welke mate hij hier rekening mee gaat houden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#32 , 21 nov 2014 18:11

Af en toe heb ik nog last met gas motor. Helpt de factuur van het laten nakijken in garage of niet of heeft dit geen bewijskracht?
Het kan helpen.
Het kan ook tégen u werken ...
Als het voertuig niet technisch in orde is, mag u er niet mee de baan op, aangezien u dat blijkbaar wel doet, is dat op zich al een overtreding.

81.1.3. De uitrusting en organen van die voertuigen moeten altijd in goede staat van werking en voortreffelijk onderhouden en geregeld zijn.

Bono1255
Topic Starter
Berichten: 18

#33 , 06 okt 2015 22:04

Beste,

Er is nu ongeveer een jaar verstreken ivm met die boete. Ik wil hier toch komen melden dat de boete geseponeerd werd nog voor deze op de politierechtbank kwam. Blijkbaar was de bewering correct dat je geen twee boetes kan krijgen voor een ééndaadshandeling.
Mijn verzekering ging toen akkoord om dit ook zo te contesteren indien nodig op de politierechtbank.

Allen dank om toen op dit artikel te reageren.

Reclame

Tybo
Berichten: 145

#34 , 08 okt 2015 18:50

... waarmee je bedoelt dat je totaal niets hebt moeten betalen ?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”