Motorrijbewijs A2

Maartenn
Topic Starter
Berichten: 3

Motorrijbewijs A2

#1 , 03 okt 2014 16:38

Sinds maart heb ik via de rijschool een voorlopig rijbewijs A2 gehaald. Toen ik geslaagd was had ik mij een motor gekocht die speciaal gemaakt was voor het A2 rijbewijs: Kawasaki Ninja 300 ABS.
Een 300 cc motor met 25.93kW. Vandaag had ik een afspraak om met mijn motor mijn vast rijbewijs te gaan afleggen, alles goed en wel geef mijn papieren af, .... Dat is dan 50 euro meneer, alles betaald. U mag even wachten 3 minuten daarna komt er een mevrouw bij mij: "Sorry meneer, ik heb wat slecht nieuws". Ik vol verbazing denken dat er iets van mijn papieren niet in orde is: "Klopt er iets niet?". "Uw voertuig beschikt over te weinig cc's, maag voor uw rijbewijs is het een perfect voertuig. Alleen mag het niet gebruiken voor uw rijexamen met te doen?". Dus ik zou een motor moeten hebben met minimaal 396cc om het examen af te leggen.

Hoe kan dit?
Waarom is dit nuttig?
Als het dan toch "de perfecte motor" is voor dat rijbewijs waarom mag ik het niet?

En mag de volgende keer 25 eur bij betalen voor een werknemer die 1 min werk gehad heeft.

Dank u Belgie, nog eens bewezen dat het hier O ZO GOED IS OM TE WONEN!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 03 okt 2014 17:13

Voor het rij-examen volstaat het inderdaad niet dat het voertuig tot de juiste categorie behoort ...

http://www.goca.be/upload/documents_rbp ... _A2_NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

pagina 4 : ≥395 cc en 20 tot 35 kW

Het examencentrum moet ook de wetgeving volgen, anders is je rijbewijs ongeldig.


Alleen als ze in BXL zelf de mist in gaan, "telt" dat niet.
(Kandidaat bestuurders voor rijbewijs B, moeten volgens de definitie in het KB inzake rijbewijs B leren rijden met ... een motorfiets A2 :!: )

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”