Rijden onder invloed, fout op PV?

lieverniet
Topic Starter
Berichten: 2

Rijden onder invloed, fout op PV?

#1 , 02 okt 2014 23:04

Ik ben recent betrapt op rijden onder invloed (speekseltest was positief). Ik heb aangegeven dat ik de afgelopen 12u niets heb gebruikt (test blijft meerdere dagen positief na gebruik) en heb dit ook laten noteren op de PV. Op de kopie die ik heb toegestuurd gekregen staat er echter dat ik "aangegeven heb dat ik gebruikt heb binnen de afgelopen 12u". Bestaat er de mogelijkheid om het origineel op te vragen? Of is het mijn woord tegen het hunne?

EDIT: Excuses als dit in het verkeerde subforum staat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 02 okt 2014 23:27

Staat vermeld in PV politie NIET in uw verklaring die getekend is.
Persoonlijk zou ik dat rechtzetten door 'wat u gezegd hebt rechtstreeks kenbaar te maken aan het parket via een brief gericht aan Procureur des Konings van en te X met vermelding van PV nr
( zal politierechtbank zijn). Op griffie zullen ze het wel bij de juiste magistraat laten aankomen.

lieverniet
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 03 okt 2014 00:03

Bedankt :)

Reclame

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#4 , 03 okt 2014 09:53

Als de zaak voor de rechtbank komt, hebt u sowieso inzage in het dossier. Daarin zit niet alleen de uitgetikte verklaring, maar ook het handgeschreven blad daarvan.

Als daarin ook staat dat u wel hebt gebruikt, wordt het moeilijk het tegenbewijs te leveren.

Het maakt echter weinig uit hoelang het geleden is, als u positief test, bent u strafbaar.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

KrisP
Berichten: 145

#5 , 03 okt 2014 10:44

In principe krijgt u kopie van volledig pv (verkeer).
Uiteindelijk zal het resultaat van het bloedonderzoek bepalend zijn.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”