Papier voor de rechtbank?

mattjo
Topic Starter
Berichten: 17

Papier voor de rechtbank?

#1 , 23 sep 2014 14:23

Beste,

Ik ben 4september geflitst aan 86(80 gecorrigeerd) waar ik 70 mocht.
Nu bij inkomende inlichtingen staat er : in de komende dagen zal u u tweede schrijven ontvangen met een uitnodiging om de onmiddelijke schikking van 50€ te betalen.
Maar er zat een tweede blad bij met vragen erop of ik reed, met op het einde de vraag inw elke taal ik gedagvaard wil worden?
Ik heb 5jaar mijn rijbewijs, 2jaar geleden mijn eerste fout door het rood gereden aan 30km/u. Alles correct betaald.
Moet ik nu voor die 10km/u teveel naar de rechtbank?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 24 sep 2014 01:45

Ik ben 4september geflitst aan 86(80 gecorrigeerd) waar ik 70 mocht.
Nu bij inkomende inlichtingen staat er : in de komende dagen zal u u tweede schrijven ontvangen met een uitnodiging om de onmiddelijke schikking van 50€ te betalen.
Maar er zat een tweede blad bij met vragen erop of ik reed, met op het einde de vraag inw elke taal ik gedagvaard wil worden?
Ik heb 5jaar mijn rijbewijs, 2jaar geleden mijn eerste fout door het rood gereden aan 30km/u. Alles correct betaald.
Moet ik nu voor die 10km/u teveel naar de rechtbank?
Dat is het standaard inlichtingenformulier.
Er is geen enkele verplichting om dat terug te sturen.

Gewoon betalen als je de overtreding erkent begaan te hebben.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”