Boete 'Fietsen' op het voetpad

Mellietje
Topic Starter
Berichten: 1

Boete 'Fietsen' op het voetpad

#1 , 18 sep 2014 23:14

Beste

?
Laatst gewijzigd door Mellietje op 18 sep 2014 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 18 sep 2014 23:33

Wat u vind of het fietsen is doet er niet toe u bestuurde de fiets en uw vriendin ook. Het is wat in de wet staat niet wat u er van vindt.
Opzet is trouwens niet vereist voor een overtreding
http://www.wegcode.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Artikel 9. Plaats van de bestuurders op de openbare weg
9.1.1. Wanneer de openbare weg een rijbaan omvat moeten de bestuurders deze rijbaan volgen.
Onmiddellijke inning € 55 voor de rechtbank kan het tot € 1500 gaan.
U maakte geen aanstalte, u reed u zat op de zadel en stuurde dus de fiets was op dat ogenblik een voertuig en u bestuurster.


De agent of inspecteur droeg toch een uniform ... dan dient hij zich niet te legitimeren en neen ze moeten niet met twee zijn en ook geen witte handschoenen dragen.
Zeggen waarom hij u tegenhield - dat was toch duidelijk rijden met een fiets op trottoir.
En neen dat hoeft hij niet en als hij iets zegt dan is de politie weer onbeleefd. Hij heeft gezegd wat u fout heeft gedaan.
Vraag wat was het logo op zijn trui en kepie? Had hij naamplaatje en graadkenteken op de trui?

https://www.google.be/search?q=belgisch ... B450%3B306" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Franciscus op 18 sep 2014 23:45, 4 keer totaal gewijzigd.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 18 sep 2014 23:37

Ik versta onder fietsen iets anders dan wat ikzelf aan het doen was en vind persoonlijk niet dat ik hier in de fout ging.
Hoe noemt u dan hetgeen u aan het doen was wel?
Politieman die zwijgzaam was....moest hij soms een liedje zingen en een dansje doen?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

fieke0509
Berichten: 188

#4 , 19 sep 2014 08:43

Ik had eigenlijk ook de initiële vraagstelling gelezen, maar blijkbaar kreeg topicstarter niet het gewenste antwoord.

Zeer vervelend als de beginpost gewist wordt waardoor het topic alle mogelijke waarde verliest.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 19 sep 2014 12:13

Eindelijk wordt er ingegrepen!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 19 sep 2014 14:17

Dat is en vrijheid van mening die hier wordt toegepast.
Betrokkene zat op zadel en stuurde haar fiets als steppend dus niet via trappers.
Haar vriendin wel.
Een persoon in uniform kepie en trui schreef ze sprak hen aan en vroeg hun I.K. en hun adres.
Volgens haar moest de persoon zich legitimeren en direct zeggen waarvoor ze werden tegengehouden. Dat had ze in haar familie/kennissenkring vernomen.
persoon reed met iets wat geen politievoertuig was ( volgens haar).
Vroeg of dit kon want volgens haar was dat geen fietsen... Vroeg hoe ze 'klacht' kon indienen wegens 'optreden' van die persoon.

Ik denk dat het zoiets was - gezien mijn antwoord.

Maar topicstarter heeft uiteraard het volstrekte recht haar post weg te halen.
En zich ter zitting bij de rechter over het gedrag te beklagen.

PS ik raad echt iedereen aan naar 'de rechtbank' en nu ook naar 'de wegpolitie' te kijken'.
Kan zeer verhelderend zijn.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”