2 parkeerboetes op 2 dagen (zelfde plaats)

Crumpler512
Topic Starter
Berichten: 113

2 parkeerboetes op 2 dagen (zelfde plaats)

#1 , 16 sep 2014 20:59

Ik heb vanaf zondagavond tem. dinsdagavond m'n wagen aan de oprit van de douaneparking geparkeerd in Mechelen (dit was blijkbaar nog geen parkeerzone maar ik ging uit van wel aangezien het er vol stond met andere wagens).
Nu kwam ik vandaag terug bij de wagen en kwam ik 2 parkeerboetes tegen (van maandag en dinsdagochtend). Er zat tussen beide boetes 24u en enkele minuten in.
In de tussentijd na boete 1 ben ik niet meer bij de auto geweest (vertoefde in buitenland) en zag dus beide boetes pas vanmiddag (dinsdag) liggen.

Wat doe ik best als deze PV's toekomen?

Met vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 16 sep 2014 21:02

Ze betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Crumpler512
Topic Starter
Berichten: 113

#3 , 16 sep 2014 21:17

En als ik kan bewijzen dat ik in het buitenland vertoefde? :-)
Ik kon namelijk niet eerder terugkomen, en dus ook de 1e boeten niet gezien hebben.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 16 sep 2014 21:25

Toch een vraagje zijn het retributies (tijdsgebonden)
Of zijn het effectief bericht van overtreding wegens een inbreuk op de wegcode parkeren op plaats waar het niet mag?
Hebt u twee papiertjes gevonden en wat stond daarop.

LeenW
Berichten: 12818

#5 , 16 sep 2014 21:45

Het maakt niet uit of u de eerste boete gezien hebt op niet. Met die logica zou u een maand lang kunnen parkeren voor de prijs van 1 boete. Zolang het over 2 verschillende dagen gaat, zijn die boetes terecht.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 16 sep 2014 21:48

Neen, hangt er van af.

Crumpler512
Topic Starter
Berichten: 113

#7 , 16 sep 2014 21:49

Hier een foto van beide briefjes

Afbeelding

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#8 , 17 sep 2014 10:12

Aangezien het over twee boetes gaat voor een zelfde overtreding, kan u effectief opwerpen dat het over "een voortgezet misdrijf" gaat.

U kan de procureur (in het antwoordformulier) of de rechtbank (ingeval van een zitting) vragen slechts 1 boete op te leggen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 17 sep 2014 14:59

Het maakt niet uit of u de eerste boete gezien hebt op niet. Met die logica zou u een maand lang kunnen parkeren voor de prijs van 1 boete. Zolang het over 2 verschillende dagen gaat, zijn die boetes terecht.
1 overtreding = 1 maal betalen.
Ongeacht de duurtijd ervan.


Met retributies is het wat anders, maar dit gaat blijkbaar om PVs.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 17 sep 2014 15:09

Ik heb vanaf zondagavond tem. dinsdagavond m'n wagen aan de oprit van de douaneparking geparkeerd in Mechelen (dit was blijkbaar nog geen parkeerzone maar ik ging uit van wel aangezien het er vol stond met andere wagens).
Nu kwam ik vandaag terug bij de wagen en kwam ik 2 parkeerboetes tegen (van maandag en dinsdagochtend). Er zat tussen beide boetes 24u en enkele minuten in.
In de tussentijd na boete 1 ben ik niet meer bij de auto geweest (vertoefde in buitenland) en zag dus beide boetes pas vanmiddag (dinsdag) liggen,
Waar stond je , en was dat idd. een overreding ?
Of geef je die toe ...

(Streetview 2013 : parkeren op infrabel zijweg mag links = eenrichtingsverkeer; tot weg te smal wordt, maar rechts niet.
Op de "hoofdweg" stond er een bord dat nauwelijks herkenbaar is als parkeer+stilstaan verbod.


Als je erkent dat je foutief geparkeerd stond, betaal je de eerste onmiddellijke inning.
Van het 2de PV stuur je het inlichtingenformulier terug met verwijzing naar eerste PV nummer, vermeld dat deze eerste onmiddellijke inning betaald is of wordt, je geeft jezelf op als bestuurder, en melding dat het om dezelfde , ononderbroken feit gaat aangezien je in het buitenland was.
Laatst gewijzigd door Inazuma op 18 sep 2014 07:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Crumpler512
Topic Starter
Berichten: 113

#11 , 17 sep 2014 21:57

Ik stond inderdaad aan de rechterkant die volledig vol stond met andere wagens, dus ook niet naar de borden gekeken en mij er gewoon tussen geplaatst.
https://www.google.nl/maps/@51.0279505, ... mLqe_A!2e0" onclick="window.open(this.href);return false;

Franciscus
Berichten: 38583

#12 , 17 sep 2014 22:15

Is toch een oranje paal en juiste parkeer en stilstaan verbod teken?

Crumpler512
Topic Starter
Berichten: 113

#13 , 30 sep 2014 15:27

Niet op gelet.. (de andere wagens die er stonden vielen meer op).
Beide boetes zijn aangekomen. 2x PV binnen 30 dagen te betalen (2x 55 euro)

Ik betaal boete 1 en vul het antwoordformulier in samen met de 2 treinkaartjes en betalingsbewijs van boete 1?

Franciscus
Berichten: 38583

#14 , 30 sep 2014 15:39

De copies van de treinkaartjes niet de originele die laat u zien op de rechtbank.
En doe zoals Advodanck en Inazuma hebben aangegeven.

Crumpler512
Topic Starter
Berichten: 113

#15 , 30 sep 2014 15:46

Bedankt voor t snelle antwoord.
Is de kans groot dat dit voor de rechtbank zal komen en kan een rechter dus alleen mijn motivatie goedkeuren? Of is dit sowieso van toepassing als ik niet akkoord ga met de 2e parkeerboete?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”