2 parkeerboetes op 2 dagen (zelfde plaats)

Franciscus
Berichten: 38600

Re: 2 parkeerboetes op 2 dagen (zelfde plaats)

#16 , 30 sep 2014 15:53

Ofwel ziet OM nu de relatie tussen beide PV's en volgt de redenering die is aangegeven ofwel sturen ze beide toch naar rechtbank en beslist die ... maar wat mij betreft voortgezet misdrijf. U stond in overtreding en u bleef daar staan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Crumpler512
Topic Starter
Berichten: 113

#17 , 30 sep 2014 16:07

Heb nu de eerste boete al betaald, maar ik zie dat de behandelaar zich blijkbaar een week heeft vergist.
De 2 briefjes op m'n vooruit zijn van 16 en 17/09, en in de 2 brieven staat 22 en 23-09 als datum van de overtreding. Meld ik dit ook?

Franciscus
Berichten: 38600

#18 , 30 sep 2014 16:20

PV kan gemaakt zijn op die dagen maar als vaststelling moet wel staan 16 en 17/9.
Nu een fout kan men maken maar
EN als agent niet weten dat het een voortdurend feit is ( opgelet mogelijk is uw voertuig wel verplaatst - maakt u ons nu blaaskes wijs en zal de RB u de rekening presenteren).
EN dan nog eens in PV foute datum als vaststellingsdatum... kan dus wel datum aanmaken PV zijn.

Is wat mij betreft toch ook iets teveel van het goede.

Reclame

jef007
Berichten: 1683

#19 , 30 sep 2014 16:48

ter info : pv's zijn van dezelfde agent ( zelfde geschrift)

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#20 , 30 sep 2014 19:09

Heb nu de eerste boete al betaald, maar ik zie dat de behandelaar zich blijkbaar een week heeft vergist.
De 2 briefjes op m'n vooruit zijn van 16 en 17/09, en in de 2 brieven staat 22 en 23-09 als datum van de overtreding. Meld ik dit ook?
Zet dat er ook maar bij ... met KOPIES van de "meldingsbriefjes"

Er wordt daar precies toch net wat teveel geflaterd bij het opstellen van de PVs - ondermaatse kwaliteit van de PVs is een oud zeer in gans het politiekorps overigens.

Mijn advies:
Stuur je inlichtingenformulier rechtstreeks naar politieparket ipv naar politie Mechelen.
Aangetekend.
Met terugmelding van aflevering.

Franciscus
Berichten: 38600

#21 , 30 sep 2014 19:29

Zou ik inderdaad ook doen.

Crumpler512
Topic Starter
Berichten: 113

#22 , 30 sep 2014 21:01

Bijlage antwoordformulier
Proces Verbaal nr. ME.94.L1.459882 met verwijzing naar Proces Verbaal nr. ME.94.L1.459769

Op zondag 14 september parkeerde ik de Mercedes Vito aan het Douaneplein te Mechelen niet wetende dat er langs de weg niet geparkeerd mocht worden, mede omdat er nog een 10tal andere wagens langs de weg stonden. Toen ik de wagen geparkeerd had nam ik in Mechelen de trein naar Rotterdam waar ik tot dinsdag verbleef bij mijn vriendin (zie bijlage voor kopie treinkaartjes).
Dinsdagavond kwam ik omstreeks 18:00 terug aan in Mechelen waar ik bovenstaande PV’s van de twee opeenvolgende dagen terug vond onder de ruitenwisser.

Aangezien ik in het buitenland vertoefde van zondag tem. dinsdag was ik niet op de hoogte van mijn inbreuk op maandag 15 september 2014 en kon ik mij dus ook onmogelijk corrigeren voor het volgende uitgeschreven PV op 16 september 2014.
Naar mijn inzien is het niet logisch om 2 maal voor dit voorgezet misdrijf te betalen.

In beide brieven van de sanctionerende ambtenaar (naam) staat tevens een foute datum die niet overeenstemt met de opgemaakte PV’s (22-23/09 ipv. 15-16/09).



Hoogachtend,


zo iets?

Franciscus
Berichten: 38600

#23 , 30 sep 2014 21:35

Bij schrijven nplt van de wagen.
Hier mag je zeker niet vergeten de naam van de agent te vermelden 8_)
Sanctionerende Ambtenaar????
Is dat nu toch een parkeerretributie .... of een PV?

Een sanctionerende ambtenaar is iets TOTAAL anders ( is bevoegd voor de GAS-wetgeving)
Een proces verbaal vermeld inbreuken op de wegcode KB 1.2.75 wegcode en wordt gestuurd naar procureur des Konings.
Vermoedelijk bedoelde u verbaliserende ambtenaar.

Crumpler512
Topic Starter
Berichten: 113

#24 , 30 sep 2014 23:06

In elke brief zat dus een PV van de politie, samengevoegd met een brief van die gesanctioneerde ambtenaar (brief waarop de betaalgegevens staan) van de stad Mechelen.

Bedankt!

Franciscus
Berichten: 38600

#25 , 30 sep 2014 23:24

Stad Mechelen heeft geen bevoegdheid wat het algemeen parkeren betreft.
Alleen wat het tijdsgebonden parkeren betreft wat dat is gedepenaliseerd.

Geeft eens de artikels die in het PV stonden.
Op het PV moet ook ergens staan dat PV naar parket wordt gestuurd.
U hebt ook een afschrift overtreder gekregen met de mogelijkheid een antwoordformulier terug te sturen naar de politie.
Enkele dagen later hebt u van de post een mogelijkheid gekregen om een bedrag -ik vermoed € 55 over te maken op rekening ik vermoed penale boeten met vermelding van een specifiek volgnummer dat OP de betaling moet vermeld worden.


Sanctionerend ambtenaar is voor tijdsgebonden overtredingen (retributies) en opgelet daar kan u voor twee opeenvolgende dagen WEL twee betalingen voor krijgen die u ook moet betalen.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 01 okt 2014 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Crumpler512
Topic Starter
Berichten: 113

#26 , 01 okt 2014 11:01

KB 01.12.1975 Art. 5 + 70.2.1.1° + E3

Art. 25 Bijzondere politieverordening betreffende de gemeentelijke administratieve sancties voor de overtredingen betreffende het stilstaan en het parkeren en voor de overtredingen betreffende de verkeersborden C3 en F103, vastgesteld met automatisch werkende toestellen

Vaststeller: agent van de politie

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#27 , 01 okt 2014 12:04

U betaalt de eerste en de tweede niet. Dan komt de tweede zaak sowieso voor de rechter.

Als u daar aanhaalt dat u reeds beboet werd voor dezelfde overtreding en ook de minnelijke schikking betaalde, is de kans groot dat u wordt vrijgesproken.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Crumpler512
Topic Starter
Berichten: 113

#28 , 01 okt 2014 13:08

Okido. Ik begin wel gewoon met het versturen van het antwoordformulier en kijk wat hun tegenreactie zal zijn.
Bedankt voor jullie snelle antwoorden!

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#29 , 01 okt 2014 14:20

Zorg er wel voor dat u één van beiden betaalt (indien u niet betwist).
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Crumpler512
Topic Starter
Berichten: 113

#30 , 01 okt 2014 14:25

Boete 1 is betaald hoor! 1 dag na ontvanst.
Steek ik er een betaalbewijs bij of overbodig?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”