2 parkeerboetes op 2 dagen (zelfde plaats)

Franciscus
Berichten: 38602

Re: 2 parkeerboetes op 2 dagen (zelfde plaats)

#31 , 01 okt 2014 14:33

Naar wie stuurt u dat nu naar sanctionerend ambtenaar of naar parket - procureur?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#32 , 01 okt 2014 14:53

U kan dat erbij steken. Dan voorkomt u dat u later wordt verweten dit argument niet eerder te hebben opgeworpen (in tegenstelling tot de op dit forum populaire stelling om zo weinig mogelijk weg te geven op het antwoordformulier).
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Crumpler512
Topic Starter
Berichten: 113

#33 , 01 okt 2014 15:00

via mail en brief naar die ambtenaar van gemeente mechelen (GASAM)
Als zij niet akkoord gaan sturen ze nog een brief met betalingsbewijs en pas als ik daar niet op in ga dan gaat het naar parket (lees ik op website stad Mechelen).

Is het persé nodig om dit aangetekend te versturen of kan ik hem ook gewoon zelf in de brievenbus steken en €7 uitsparen? :-)
Het gaat hier om een termijn van 30 dagen..

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#34 , 01 okt 2014 15:23

Stad Mechelen heeft geen bevoegdheid wat het algemeen parkeren betreft.
Alleen wat het tijdsgebonden parkeren betreft wat dat is gedepenaliseerd.
Parkeren zit sinds de aanpassing ervan - begin 2014 zeker - in de GAS wet ...

Vaststelling door de flikken, administratieve afhandeling volgens GAS-procedure

Mechelen is 1 van de eerste gemeenten om dat toe te passen : KASSA !

Franciscus
Berichten: 38602

#35 , 01 okt 2014 15:42

Is hiervan het K.B.of zo gekend ... was mij helemaal niet gekend ...maar heb ook geen abonnement meer op die uitgaven 8_)
Dus als nu het volledig parkeerbeleid/overtredingen naar G.A.S. gaan....

Dan zijn we terug zoals het 25 jaar geleden was met de A.O.M. alleen waren die onderdeel van het parket politierechtbank en niet een 'dienst van de gemeente)

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#36 , 01 okt 2014 16:40

http://www.mechelen.be/_uploads/Dienste ... utoluw.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Crumpler512
Topic Starter
Berichten: 113

#37 , 19 dec 2014 16:39

Joepie! Brief gehad dat ik de 2e boete niet hoef te betalen! Bedankt allemaal!

lohabra
Berichten: 1015

#38 , 20 dec 2014 12:05

en als ik hier dan lees in welke bochten die mensen zich wringen om hun verantwoordelijkheid te ontlopen als ze tegen de lamp lopen, dan gaan mijn tenen wel héél hard krullen hoor......
Dan wordt het hoog tijd, dat u ipv uw tenen onnodig te laten krullen, eens dringend leert om BEGRIJPEND te lezen, want dat is duidelijk niet je sterkste kant, ofwel idd. een andere hobby te zoeken.

Het is hier al herhaaldelijk gezegd geweest, maar blijkbaar wil het er bij jou maar niet in. Topicstarter erkent zijn fout, betaalt ook zijn boete. Wringt zich dus geenszins in enig bochtje noch kantje, maar stelt hier gewoon de vraag of hij 2x gestraft moet worden terwijl hij slechts 1x een overtreding begaan heeft. Dat is een volkomen terechte en begrijpelijke vraag, waarop hij een sluitend juridisch antwoord zoekt. Het enige advies hier is dus simpel: topicstarter betaalt best gewoon de eerste boete, toont aan dat het tweede PV om dezelfde (langdurige, en reeds beteugelde) inbreuk gaat, en verweert op basis daarvan dan uiteraard de tweede boete.

En de hier gemaakte verwijten, zijn dan ook volkomen ongegrond, en doen hier zelfs van geen kanten terzake. Jongens, toch.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”