parkeren verhuiswagen

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

parkeren verhuiswagen

#1 , 14 sep 2014 23:49

goeie avond,korte vraag: moet men steeds bij een verhuis met een verhuiswagen een toelating aanvragen bij de gemeente voor opladen en lossen of is dit geen verplichting?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 14 sep 2014 23:53

Als u zonder problemen kan parkeren zoals de wet voorschrift geen probleem.
Opletten ladderliften steken uit over de rijbaan en gaan over het trottoir zodat men veiligheidsmaatregelen moet treffen zwel voor e voetgangers als voor de gebruikers van de rijbaan en daar is zo wie zo een afsluiting en dus een vergunning nodig.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 15 sep 2014 09:20

Terwijl u aan het in- of uitladen bent, staat u ook niet geparkeerd, maar staat u stil. Op sommige plaatsen waar u niet mag parkeren, mag u wel stilstaan.

Let wel op, zodra u niet meer bezig bent met in- of uitladen, bent u geparkeerd.

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 15 sep 2014 10:00

Ook te onthouden: zonder die borden kan iemand anders zich voor uw huis zetten. En stoelen of zo zetten is niet wettelijk.

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 15 sep 2014 10:51

In principe worden voorwerpen die op de rijbaan staan als hinder beschouwd, met beslag gelegd en verbeurd verklaard.

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#6 , 15 sep 2014 12:15

dank voor de reaktie's,ik zal voor alle veiligheid eens binnen gaan bij het stadhuis

Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 15 sep 2014 14:14

Vermoedelijk zal u doorgestuurd worden naar de Lokale Politie.

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#8 , 16 sep 2014 16:08

inderdaad franciscus,ik werd doorverwezen naar de politie.Volgens hen moet altijd bij een verhuis met officiele verhuizer een document aangevraagd worden(kostprijs 20 euro X 2),zoniet zou daar een boete opstaan tot 500 euro (zowel voor mij als de verhuiswagen.)groeten

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”