Bijna overreden

Sylo
Topic Starter
Berichten: 59

Bijna overreden

#1 , 14 sep 2014 19:25

Hallo,



Ik ben zo net bijna overreden geweest door een, afgaande op zijn rijgedrag, dronken bestuurder toen ik het zebrapad overstak.
Ik heb enkel de helft van zijn nummerplaat en de kleur van het voertuig kunnen onthouden omdat ik zodanig onder de indruk was.
Er waren helaas geen getuigen aanwezig en dus het zou zijn woord vs mijn woord zijn.
Is het de moeite om langs het lokale politiekantoor te gaan en op basis hiervan aangifte te doen?
Dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 sep 2014 19:31

Ik denk dat dit alleen tijd verlies is, tegen dat ze hem gevonden hebben kan hij al nuchter zijn en dan, zijn woord tegen de uwe.

Nochtans worden er al veel alcoholcontroles gedaan, maar spijtig genoeg rijden er nog steeds onder invloed.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sylo
Topic Starter
Berichten: 59

#3 , 14 sep 2014 20:02

Ok, bedankt voor uw antwoord.

Reclame

LeenW
Berichten: 12839

#4 , 14 sep 2014 20:03

Ik denk niet eens dat ze die gaan zoeken. De dader valt moeilijk te identificeren en uiteindelijk is er niets gebeurd. En dan is er inderdaad nog de bewijslast. Ik zou zeggen, spendeer uw tijd aan iets nuttig, hier gaat toch niets van komen.

Sylo
Topic Starter
Berichten: 59

#5 , 14 sep 2014 20:08

Men zou werk moeten maken van het systeem zoals in Zwitserland. Ik betwijfel dat dit de eerste keer is dat de bestuurder in kwestie dronken achter het stuur zat.
Het gaat me trouwens niet zozeer om mezelf maar ik woon in een buurt met veel spelende kinderen en het idee dat zo'n halve gare met een moordwapen op wielen mag rondrijden is zorgwekkend.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”