Inbeslag name Broomer

Dennisvh
Topic Starter
Berichten: 8

Inbeslag name Broomer

#1 , 12 sep 2014 17:20

Geachte ,

ik heb een maand geleden Een scooter overgekocht Waar ze zeide dat het een A klasse was nu rijd ik hier al een maand mee rond tot 2 dagen geleden Toen heeft er een agent mij aan de kanten gezet met zijn Moto waneer hij afstapt zegt hij dat ik beetje snel rijd , Dus ik antwoort ik weet dat hij iets te snel rijd en dat ik hem ging laten afstellen van de maand als ik mijn loon had nu vraagt hij achter mijn papiere en verzekering waneer hij naar mijn papiere kijkt van de scooter zegt hij Heb je een rijbewijs waarop ik antwoort dat het een A klasse is omdat op de linkse pagina staan Model A klasse , En dan op de rechtse kant staat dat de toegelaten snelheid 45 is waardoor die agent de brommer beschouwt als een b klasse , Dan zegt hij dat ik hem moet volgen naar het politie kantoor terwijl hij zegt Dat het een b klasse is en dat ik hem niet mag besture Dus ik volg hem tot het politie burau zetten hem op de rollen wat 65 bedraag met de correctie er af 55 Dus goed zegt hij dat we een preobleem hebben dat ik hem niet mag mee neme nar huis omdat het een b klasse is en dat ik mijn rijbewijs niet heb .. en dat ik de optie heb voor mij rijbewijs te halen en hem te laten Afstelle, Maar die koste voor het rijbewijs wil ik niet maken kan ik beter voor de auto gaan , Nu had die mens mij gezegt dat hij me de dag er achter zou laten weten wat er moet gebeuren Dus ik bel hem en dan was hij net aan het werk dus binne uurtje zou hij mij terug bellen dus beld hij mij en zegt hijdat de beslissing bij de persoon ligt maar dat die er morgen pas is dus vandaag beld hij mij terug en verteld hij dat ik hem mag verkopen aan een erkende brommer verhandelaar , En dan als ik vraag of er een boete komt of niet Of hoeveel de boete zal zijn , zei hij dat hij dit niet wist dat het afhange hoe lang de brommer er zal staan , nu is mijn vraag als ik afstand doe van mijn brommer krijg ik dan nnog steed de boete en zo ? mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 12 sep 2014 17:23

Kunt u mss eens wat leestekens en dergelijke aanbrengen? Ik snap er niet veel van..

Dennisvh
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 12 sep 2014 17:34

Euh die staan er toch ?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 12 sep 2014 19:25

De kosten voor een rijbewijs AM gaan uw minste zorg zijn ...

U mag een dagvaarding verwachten voor
- rijden zonder rijbewijs.
- rijden met een opgedreven bromfiets klasse B , wat er volgens de wetgeving een motorfiets van maakt.
- niet-conforme verzekering (motorfiets verzekerd als bromfiets ... en hopelijk was je verzekerd ?)

De bromfiets blijft normaal uw eigendom.
De onderdelen gebruikt voor het opdrijven van de brommer, worden normaal verwijderd door een erkend handelaar - op uw kosten.
Door het beslag komen er ook stallingskosten.
Hoe langer het voertuig blijft staan, hoe hoger de kosten daarvoor.

Vraag bij de politie na wanneer u het voertuig weer mag ophalen na verwijdering van de niet originele onderdelen
(ophalen : NIET door er mee naar huis te rijden !)


Afstand doen van het voertuig betekent niet dat er verder geen gevolgen aan vast hangen.

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 12 sep 2014 19:34

Gewoonlijk staat er een punt. Voor een hoofdletter In het begin van een. ZIN en een spatie tussen. En hoofdletter.
Bromfiets zal met beslag gelegd worden.
Die onderdelen die het voertuig te snel laten rijden worden verwijderd en verbeurd verklaart door de rechtbank - of u moet er vrijwillig afstand van doen.
U wordt vervolgt voor:
Te snel rijden als die mens een PV opstelt voor vaststelling overdreven snelheid.
Plaats op de rijbaan.
Al naar gelang het nu een A of B was niet hebben van een geel plaatje.
Dat vanaf maart 2014 dacht ik u een NUMMERPLAAT moet hebben.
Dat u rijdt zonder het voor het motorvoertuig geldende rijbewijs
Dat u geen geldige verzekering hebt u rijdt met een bromfiets die in feite een motorfiets is.

Ik bespaar u de artikels die zullen wel allemaal op PV staan.
Als u afschrift hebt ontvangen geef dan eventjes de artikels door.
Reken op een boete van € 1000, rijverbod van een maand en mogelijk een vervangende gevangenisstraf.
Vermoedelijk voorkomen politierechtbank.

http://www.de" onclick="window.open(this.href);return false; wegcode.be.... bovenaan een kijken bij wetgeving - verkeerswet van 16 maart 68 en wegcode van 1 december 75 en technische eisen van 14 okt 74
en dan nog de wetgeving inzake RB.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 sep 2014 21:12

Euh die staan er toch ?
Ja, nu nog leren ze op de juiste plaats te zetten.

WP002
Berichten: 1479

#7 , 12 sep 2014 22:14

U mag blij zijn dat de politie u onderschept heeft, want als u met uw materiaal een ongeval veroorzaakt en - laat ons hopen van niet - met dodelijk afloop, dan bent u 'gezjost' voor de rest van uw leven en zal u tot aan uw pensioen elke cent extra mogen afdragen. En om op uw vraag te antwoorden: neen, afstand doen van uw brommer gaat u geen enkele euro korting opleveren op uw boete. Laat dit een les zijn.

LeenW
Berichten: 12828

#8 , 12 sep 2014 22:20

Euh die staan er toch ?
Ja ok, maar zet ze eens volgens de regels. Plus die spelfouten maakt het gewoon heel moeilijk om het verhaal goed te volgen, sorry. Dit is geen chat of zo, veel mensen haken af als ze elke zin moeten ontcijferen.

Terug on topic: Lees het antwoord van Inazuma, die heeft het meestal wel juist. Onderschat de gevolgen hiervan niet, dit is geen lichte overtreding!

Dennisvh
Topic Starter
Berichten: 8

#9 , 12 sep 2014 22:21

ik mag blij zijn dat de politie mij heeft Onderschept met een Opgedreve A klasse die ik zo 2 de hands heb overgekocht ? Een rechtzaak komt er niet van Zei die agent, Ik mag de brommer ook niet ophalen tenzij ik erom ga met een rijbewijs , En ik mag hem ook niet laten ophalen door een iemand met een rijbewijs omdat ze dan niet kunnen verhinderen dat ik er zou mee rijden , Wat ik wel mag doen is hem verkopen aan een erkende brommer verhandelaar... Maar Welke erkene brommer handerlaar neemt nu in hemelsnaam een Brommer over ...

Dennisvh
Topic Starter
Berichten: 8

#10 , 12 sep 2014 22:24

Inazuma ik was verzekerd voor een A klasse Mijn verzekerings burau Heeft de papieren gezien van de brommer , Dus ik snap niet als het een B klasse betreft waarom die dan wel kan verzekert worden want in principe kan je pas een B klasse Of auto Laten verzekeren op vertoon van jou rijbewijs En zoals ik al Zei op de linkse pagine van de papieren staat A klasse , De linkerkant van het papier staat er 45 km per uur Dus heeft zowel De verzekering een Fout gemaakt En zowel de politie die mij dan tot dat eindje liet rijden vanwaar ze me tegen gehouden hebben Tot het politie bureel

Dennisvh
Topic Starter
Berichten: 8

#11 , 12 sep 2014 22:25

Er is zelf Geen pv Van opgemaakt ..

Franciscus
Berichten: 38596

#12 , 12 sep 2014 22:48

U bent toch gehoord over de feiten?
Hebt u geen copie van verhoorblad gekregen?

Dennisvh
Topic Starter
Berichten: 8

#13 , 12 sep 2014 22:58

Ik heb niet van bewijs gekregen dat hij inbeslag is genomen , Het enige wat ik mee kreeg was ee, briefke met de telefoon nr van de agent waar ik hem kan op bereiken ,

Franciscus
Berichten: 38596

#14 , 12 sep 2014 23:04

Hebt u iets onderaan op een blad getekend?

Dennisvh
Topic Starter
Berichten: 8

#15 , 12 sep 2014 23:17

Ik heb niets moeten tekene , het enige wat ik moest doen was de agent volgen met mijn brommer Tot het politie burau hem dan op de rolle zetten, dan heb ik hem in een geel vierkant moeten zetten in een Afgesloten kot Dan zijn we naar voor van het gebouw gegaan heeft hij mij de telefoon gegeven zodat ik kon bellen naar mijn pepe voor mij te komen halen omdat ik niet naar huis kon anders En dan heeft hij mij een briefje gegeve met daar een telefoon nr op

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”