parkeren voor inrit garage

Meeboo
Topic Starter
Berichten: 1488

parkeren voor inrit garage

#1 , 10 sep 2014 08:17

Hallo

De laatste weken parkeert er steevast iemand voor de inrit van onze ondergrondse garageboxen. momenteel ben ik de enige van de 8 bewoners die deze inrit gebruikt aangezien het hier om een nieuwe bebouwing gaat en de andere mensen er nog niet wonen.

Wat kan ik doen zodat deze persoon niet meer voor de inrit parkeert. Heb al verschillende malen een briefje achter zijn ruitenwisser gestoken waarin ik hem vriendelijk vraag om rekening te houden met deze inrit. helaas zonder resultaat.

Ik kan 's avonds nooit mijn garage inrijden aangezien deze persoon voor mij terug is van zijn werk en telkens de inrit blokkeert.

iemand raad?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 sep 2014 08:21

Politie opbellen en hem laten wegtakelen, dit doet hij daarna nooit meer !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meeboo
Topic Starter
Berichten: 1488

#3 , 10 sep 2014 08:32

wegtakelen , dat is dan toch niet op zijn kosten denk ik. Moet ik nu in mijn garage staan en niet buiten kunnen was dat een andere zaak.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 sep 2014 09:04

Dit is op zijn kosten en een boete voor fout te parkeren.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 10 sep 2014 16:58

Zowel het IN als UITrijden moet mogelijk zijn.
Staat zelfs foutief op een aantal websites van politiezones.
Dat zij alleen tussenkomen bij uitrijden.
In dat geval is gemeente/ politie aansprakelijk mocht er iets met uw voertuig gebeuren als het op de openbare weg moet blijven staan.
Daar zijn in het verleden meerdere gemeentebesturen voor veroordeeld geweest.

Turaki
Berichten: 6870

#6 , 10 sep 2014 18:40

Daar zijn in het verleden meerdere gemeentebesturen voor veroordeeld geweest.
Enkele voorbeelden van uitspraken hier zouden wel eens nuttig zijn om dit de politie duidelijk te maken, indien mogelijk natuurlijk.

Franciscus
Berichten: 38602

#7 , 10 sep 2014 23:11

http://www.radio2.be/artikel/helpdesk-p ... -garage-is" onclick="window.open(this.href);return false;

Artikel 25. Parkeerverbod
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;

Spijtig genoeg heb ik enkele jaren geleden een aantal naslagwerken weggegooid.
Maar vermoedelijk zullen de advocaten /juristen op de site wel wat rechtspraak kunnen geven.
En Inazuma misschien?

Meeboo
Topic Starter
Berichten: 1488

#8 , 11 sep 2014 08:34

bedankt!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”