waar is de stoep, waar parkeren?

delady
Topic Starter
Berichten: 547

Re: waar is de stoep, waar parkeren?

#31 , 23 sep 2014 11:22

ik heb in het bezwaar vermeld dat plaatsnr verkeerd was, alsook dat ik de bestuurder was(ik had de auto de avond ervoor verplaatst), nu stak vanmorgen brief in brievenbus van 120 euro te betalen omdat 1. Riemst 2/9/2014....2.art 24 stilstaan en parkeren verboden op trottoir....maar ze sturen dit aan mijn zoon? terwijl ik toch aangegeven heb de bestuurder te zijn geweest?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
delady
Topic Starter
Berichten: 547

#32 , 23 sep 2014 23:21

"Franciscus


Geregistreerd: 15 nov 2008 16:12
Berichten: 20568

Bericht Geplaatst: 10 jul 2014 13:23 Omhoog
Huisnummer verbeteren kan maar dan wel via de geijkte procedure.
In kantlijn: Twee cijfers gewijzigd naar drie : 78 naar 146
Naam en handtekening.
Moet dan op ALLE exemplaren staan."

ik vond deze terug, vraagje?dus op de brief van vandaag van parket/openbaar ministerie, staat nergens vermelding van correctie huisnr, wordt dus "gewoon" aangevoerd, verboden te parkeren op stoepen..

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#33 , 24 sep 2014 00:10

maar belangrijkste vraag, ik gaf aan in verweer dat IK de auto verkeerd geparkeerd had, moet dit pv dan naar mijn zoon of mij gestuurd worden?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#34 , 24 sep 2014 01:33

maar belangrijkste vraag, ik gaf aan in verweer dat IK de auto verkeerd geparkeerd had, moet dit pv dan naar mijn zoon of mij gestuurd worden?
Het is geen "verweer", het is een inlichtingenformulier .
Je geeft de politie hiermee de kans dat te corrigeren. Daar krijg je geen melding van ...


Hebt u er nadrukkelijk op de juiste plaats op het formulier aangeduid dat u de bestuurder was (dat is een ander deel van het formulier dan waar uw "verweer" komt).


U merkt nu dat "het verweer" op de inlichtingenformulieren doorgaans niet gelezen wordt op het parket ... als het papiertje daar al aan komt.

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#35 , 24 sep 2014 21:11

op het antwoordformulier bij de verkeersinbreuk heb ik bij identiteit bestuurder MIJN naam ingevuld, nu wordt boete verhoogd naar 120 euro, nog op naam van mijn zoon...het "leuke" ervan is dat wij de enigen zijn die beboet zijn in de straat, op die "ene" plek wat mijn vermoeden bevestigt van "vriendjespolitiek".....vooral ene die mediageil is....nochtans was de "vriendelijke" wijkagent bijna de hele straat komen verwittigen niet meer voor zijn eigen deur te mogen parkeren......intussen staat IEDEREEN terug op zijn oude vertrouwde plekje, behalve die ene plaats waar niemand van ons nog gaat staan, die plek ligt niet eens voor een woning hè......en intussen parkeren wèl andere mensen zich er sporadisch en wordt er geen pv meer gemaakt.....

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#36 , 25 sep 2014 00:08

op het antwoordformulier bij de verkeersinbreuk heb ik bij identiteit bestuurder MIJN naam ingevuld, nu wordt boete verhoogd naar 120 euro, nog op naam van mijn zoon...
Een minnelijke schikking vanwege het politieparket is 10 euro duurder.
Lezen doen ze dat formulier duidelijk niet.


Denk er aan dat er maar 1 letter verschil zit tussen politie en politiek ...

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#37 , 25 sep 2014 14:10

vandaag stak een overschrijving in de bus van de politie...110 euro te betalen....mag ik die betalen?en niet de 120 euro? daar ze het nodig vonden deze toch te sturen?


"Denk er aan dat er maar 1 letter verschil zit tussen politie en politiek ..."

u hebt gelijk...

maar als u de foto's van die straat zou terug bekijken...de insprong verder geeft aan, hoever dat ze de stoep bij ons hebben ingekort....

alsook op de draai op de dries/bolderstraat zie je ook hoe ze daar tegenover ons terug uitspringen, die hun stoep is dus verbreed....

alsook zouden bewoners per woning, normaal gezien 1.5 parkeerplaats moeten hebben...

ach....

frustratie alom met die vriendjespolitiek...

maar mag ik die 110 euro betalen daar ze mij die vandaag toestuurden?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#38 , 26 sep 2014 10:24

Het is zeer ongewoon / abnormaal dat je na een minnelijke schikking van het parket, nog een onmiddellijke inning zou krijgen via de politie.

Eens er een minnelijke schikking is, is het dossier immers al bij het politieparket .

Zeker dat het om dezelfde overtreding gaat ?

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#39 , 21 okt 2014 08:12

heb de 120 euro betaald, die 110 euro was idd voor dezelfde boete....

intussen staat IEDEREEN op zijn zelfde plaats, dus op de stoepen, dus de bomen, enz...alleen...dat ene plaatsje wat pv gaf na enkele waarschuwingen van zoon eigenaar rechtrseeks aan ons....dat blijft door ons nu vrij, maar soms parkeert iemand anders zich wel eens nu....

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#40 , 29 okt 2014 10:18

vandaag herinnering gekregen van niet betalen boete van 110 euro, gebeld naar politie, agent verwonderd dat dit op parket al beland was, daar het bij hun nog niet uitgeschreven was uit de pc.....nu mag ik kopieen naar politie gaan brengen van alle papieren èn betalingsbewijs van 120 euro.....kreeg nog te horen dat openbare weg is tot aan onze erker.......heeft niemand dan nog een stuk privé stoep???

Franciscus
Berichten: 38592

#41 , 29 okt 2014 10:39

Dan zal u op de gemeente of op het kadaster de plannen eens moeten raadplegen.
Ook al er wel een gemeenteraadsbeslissing zijn waar de rooilijn is aangegeven.
De rooilijn geeft de scheiding aan van het openbare en private ruimte.
Het kan dus perfect zo zijn dat eens de voordeur uit u op het openbare deel staat en daar geldt het verkeersreglement.
Het trottoir of stoep of lantoor zijn dus die plaatsen op de openbare weg die specifiek voor voetgangers zijn ... daar mag NOOIT op geparkeerd worden.

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#42 , 29 okt 2014 19:37

bedankt franciscus voor uw antwoord, maar vraagje, als je een huis koopt met grond(inrit, tuin, stoep voor, staat dit toch op het plan en betaal je toch onroerende voorheffing voor zoveel are....
mijn ouders wonen bv langs mij, wij hebben een erker, zij niet, tegen elkaar aangebouwd, dus hebben zij wel een stuk stoep/eigendom?

Franciscus
Berichten: 38592

#43 , 29 okt 2014 19:59

Stoep is van de gemeente ...als uk op de map de muur wat verder zie staan ..zou ik zeggen dat dat de rooilijn is en valt de erker nog net op privaat domein.
Dus zo'n 50 cm van wat u stoep noemt.

Bij ons in de gemeente is er ook een straat geweest met grote voortuinen ( daarvoor was het een 'assenweg')... gemeente heeft toen een afspraak gemaakt met de boordeigenaars - wij leggen hier een rijbaan - fietspad en trottoir aan EN riolering op voorwaarden dat de strook openbare plaats werd.
Dus zelfs al was de grond nog privaat toch mocht er niet op trottoir geparkeerd worden. OOK niet door de eigenaars die dat soms beweerden.
Ook onze straat was volstrekt privé - stond zelfs met verkeersborden aangegeven private weg C3.
Gemeente heeft stelselmatig boordeigenaars overgehaald om hun stuk van de weg over te dragen ... dan gingen ze het asfalteren. Spijtig genoeg stond in koopakte ineens dat de nieuwe eigenaars (ouders) afstand deden van die grond.
Kan hier ook zoiets zijn.

usi
Berichten: 5

#44 , 21 nov 2014 18:05

Ik woon buiten de bebouwde kom.Je hebt de baan, dan een fietspad en dan de berm van 2,2 meter tot de tuinmuur.
Regelmatig staan er wagens geparkeerd voor mijn huis die het zicht belemmeren bij het verlaten van de garage.
Als er een wagen staat geparkeerd wordt de volledige breedte van de berm ingenomen.Moet er geen 1,5 met vrijgelaten worden voor de voetgangers , of geldt dit niet buiten de bebouwde kom?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#45 , 21 nov 2014 18:16

Ik woon buiten de bebouwde kom.Je hebt de baan, dan een fietspad en dan de berm van 2,2 meter tot de tuinmuur.
Regelmatig staan er wagens geparkeerd voor mijn huis die het zicht belemmeren bij het verlaten van de garage.
Als er een wagen staat geparkeerd wordt de volledige breedte van de berm ingenomen.Moet er geen 1,5 met vrijgelaten worden voor de voetgangers , of geldt dit niet buiten de bebouwde kom?
Dat geldt altijd indien de voetgangers gebruik moeten maken van die berm.
Wat dus zo is aangezien er geen trottoir of voor voetgangers voorbehouden weggedeelte is.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”