hoe krijg ik mijn ingetrokken rijbewijs terug?

Svenne
Topic Starter
Berichten: 4

hoe krijg ik mijn ingetrokken rijbewijs terug?

#1 , 19 aug 2014 09:41

Beste mensen ,

een kleine 3 jaar geleden ben ik mijn rijbewijs afgenomen geweest . de reden daarom was , ik moest stoppen voor een routine controle alles in orde maar.. ik had een kleine 3gr. wiet bij me en had ook wel 1tje gerookt. niet erg overdreven dus .. maar soit het is de wet en het mag niet dus daar was ik in de fout.
mijn straf was dan ook aanzienlijk en ben ik voorgoed het recht tot sturen kwijt . :( wat ik persoonlijk een tog wel iets te zware straf vind voor mijn overtreding.
m'n vraag is nu kan ik ooit nog mijn rijbewijs terug krijgen en hoe ? ik ben namelijk nog maar bijna 23 , het zou erg jammer zijn als ik op die jonge leeftijd door een domme fout die ik gemaakt heb in mijn jeugd laat maar zeggen , daar de rest van mijn leven de gevolgen van moet dragen tog ?

Alvast bedankt voor de hulp!
mvg S.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 19 aug 2014 09:44

U verhaal kan niet kloppen, ik heb nog nooit een rechter geweten om levenslang het recht tot sturen uit te spreken ENKEL voor 1 keer rijden onder invloed van drugs!
Misschien voorafgaande vermelden, verkeersongevallen, dronken sturen...

Svenne
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 19 aug 2014 09:50

wel geloof het of niet het is waar wat ik vertel , mijn adocate zei zelf dat het een uitzonderlijk zware straf is .. met miijn auto was het mijn eerste overtreding , ik ben wel al eens geflitst geweest maar niet overdreven 2x een boete van 50 euro . daar kan het niet aan liggen tog ?
toen ik jonger was 16-18j ben ik wel heel wat keren moeten stoppen met mijn scooter aan overdeven snelheid waarvan ook 1x onder invloed van 1 joint . maar ik heb me altijd laten zeggen dat wat met de jeugdrechtbank te maken had in de corectionele rechtbank niet telt ?
ik zou hier ook precies mijn tijd niet verspillen aan zo iets als het tog niet waar is wat ik vertel ..

Reclame

Svenne
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 19 aug 2014 10:13

Ik heb het ondertussen zelf opgelost. tog bedankt mensen :)

om te beginnen moet ik een brief schrijven naar de procureur , met daarin de datum van de feiten , de feiten zelf en de uitspraak .
en ik moet uitleggen waarom ik mijn rijbewijs terug wil . enja dan komt het warschijnlijk terug voor op de rechtbank en dan zien we wel zeker .

BloodNight
Berichten: 621

#5 , 19 aug 2014 10:38

correctionele rechtbank of politierechtbank? Bent u in beroep gegaan tegen de "uitzonderlijk zware straf"?

Svenne
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 19 aug 2014 10:54

correctionele rechtbank , ik mijn advocate zei dat ik niets te verlliezen had .. dus heb ik dat gedaan maar het was enkel uitstel van executie de uitspraak bleef het zelfde.

Franciscus
Berichten: 38599

#7 , 19 aug 2014 13:16

Kan u dat origineel vonnis eens inscannen - zonder persoonlijke gegevens ... lijkt me idd zeer raar

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#8 , 19 aug 2014 15:21

in Belgie weet ge met de willekeur van de rechters soms nooit . . .

ben zelf uit appartement gezet wegens zogezegd "contractuele wanprestaties", doch verhuurder heeft geen enkel bewijs hiervan voorgelegd . . .

Franciscus
Berichten: 38599

#9 , 20 aug 2014 18:37

We weten niet voor welke feiten betrokkene is veroordeeld.
Een rijverbod in uitgesproken in correctionele RB heel vreemd of het zou in beroep moeten zijn maar dan nog gezien voorgaanden.
Of er moet een andere verklaring voor zijn eerder iets inzake vb drugs in wagen.....( maar een vb hoor).

Een vb ...een van mijn kennissen die advocaat is had ooit een cliënt die in gevangenis zat voor enkele jaren ... en dat voor het rijden met een vrachtwagen vol meubels waar blijkbaar wat documenten bij ontbraken en hij geen RB had voor die wagen... ging in beroep met andere advocaat dus mijn kennis... de werkelijkheid ws echter iets heel anders in de meubels zat 375 kgr. Hasj .... begrijpelijk dus.
We kennen het verhaal niet ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”