Boete D1 en C3 voor 1 overtreding

kpt
Topic Starter
Berichten: 3

Boete D1 en C3 voor 1 overtreding

#1 , 08 aug 2014 11:29

Beste,

Ik heb deze week een fout gemaakt. Ik ben op het einde van de weg naar links afgedraaid terwijl dit niet mocht. Op de vluchtheuvel die ik links ben voorbijgereden stond het verkeersbord D1 (verplicht naar rechts afdraaien).
Op de middenberm staat echter nog een verkeersbord C3 (met vermelding : uitgezonderd prioritaire voertuigen).

Nu heb ik hiervoor een boete gekregen van 2 * 55 Euro (overtreding eerste graad).
Ik heb al opzoekingswerk gedaan en heb gezien dat je niet 2 maal voor dezelde overtreding bestraft kunt worden.
Nu is de vraag : is mijn boete terecht of kan ik dit aanvechten?

Op het moment dat ik de vluchtheuvel links voorbij stak kon ik niet anders dan ook het bord op de middenberm te negeren.

En een 2de vraag : Indien ik dit aanvecht, kan ik dan een nog grotere boete krijgen? Gerechtskosten, ofzo?

Bedankt voor uw reactie!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 08 aug 2014 11:36

Kunt u mss een foto/schets van de situatie maken? Zoals u het vertelt, lijken het mij 2 aparte overtredingen.

kpt
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 08 aug 2014 12:45

Hallo,

Bedankt voor de snelle reactie!
Ziehier de situatieschets :

https://www.dropbox.com/s/iwxjjp3h1ggvq ... reding.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

mvg,
Kris

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#4 , 08 aug 2014 13:11

M.i. had u na de eerste overtreding op een uiterst voorzichtige manier toch rechts moeten afslaan. Ik vind het moeilijk om dit als 1 overtreding te zien.

kpt
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 08 aug 2014 13:15

Ok, dan zit er niets anders op dan te betalen, hé...
Nogmaals bedankt voor de info.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”