Opeisen nummerplaat motor

smiggle
Topic Starter
Berichten: 23

Re: Opeisen nummerplaat motor

#16 , 24 jul 2014 16:29

Werkt hij in België.... dan staat die moto daar als hij werkt.
In dat geval zou de politie van de plaats waar hij werkt beslag kunnen (gaan) leggen op die nummerplaat.
Ja hij werkt in België....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
smiggle
Topic Starter
Berichten: 23

#17 , 29 jul 2014 09:50

We zijn ondertussen al de 29e en nog reactie op (welke wijze dan ook)gekregen van mijn broer...zou natuurlijk ook nummerplaat via DIV kunnen schrappen met melding gestolen of verloren maar zit daar wat mee daar ze eigenlijk niet daadwerkelijk gestolen of verloren is....

Sirkii
Berichten: 5410

#18 , 29 jul 2014 12:53

We zijn ondertussen al de 29e en nog reactie op (welke wijze dan ook)gekregen van mijn broer...zou natuurlijk ook nummerplaat via DIV kunnen schrappen met melding gestolen of verloren maar zit daar wat mee daar ze eigenlijk niet daadwerkelijk gestolen of verloren is....

Hiervoor moet je eerst naar de politie voor een attest van verlies/diefstal. Beter het verhaal vertellen zoals het is en attest vragen om te mogen schrappen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#19 , 30 jul 2014 10:40

Dan kan politie van plaats waar hij werkt de nplt gewoon met beslag gaan leggen.
Kan perfect via procedure autonoom politie onderzoek ( APO)

smiggle
Topic Starter
Berichten: 23

#20 , 30 jul 2014 17:57

We zijn ondertussen al de 29e en nog reactie op (welke wijze dan ook)gekregen van mijn broer...zou natuurlijk ook nummerplaat via DIV kunnen schrappen met melding gestolen of verloren maar zit daar wat mee daar ze eigenlijk niet daadwerkelijk gestolen of verloren is....

Hiervoor moet je eerst naar de politie voor een attest van verlies/diefstal. Beter het verhaal vertellen zoals het is en attest vragen om te mogen schrappen.
Na 31 juli ga dat ook daadwerkelijk gaan doen...

smiggle
Topic Starter
Berichten: 23

#21 , 30 jul 2014 18:00

Dan kan politie van plaats waar hij werkt de nplt gewoon met beslag gaan leggen.
Kan perfect via procedure autonoom politie onderzoek ( APO)
Horen wat ze zeggen,trouwens heb gehoord dat je voor dergelijke zaken ( verkeerszaken)beter naar politie kantoor aan Rooiegemlaan (Gent) stapt,
Daarvoor was ik naar lokale politie centrum Gent gegaan...

Franciscus
Berichten: 38599

#22 , 30 jul 2014 23:06

En denkt u dat dat verschil zal maken of zit daar de verkeerspolitie?
Federale politie is geen eerstelijnspolitie

smiggle
Topic Starter
Berichten: 23

#23 , 31 jul 2014 07:53

En denkt u dat dat verschil zal maken of zit daar de verkeerspolitie?
Federale politie is geen eerstelijnspolitie
Heb horen zeggen dat de verkeerspolitie daar gevestigd is indeed..

Franciscus
Berichten: 38599

#24 , 31 jul 2014 15:15

Toch eerst eens navragen kan zijn dat zij geen klachten en aangiften aannemen.
Meer en meer begint men hier in België op dezelfde wijze te werken.
Ook in Antwerpen gaat het aantal politiebureaus waar men overdag terecht kan met enkele eenheden naar beneden.
Vanaf volgend jaar zal quasi geen enkel bureau 's nachts nog open zijn. ALLE personeelsleden van de dienst klachten en aangiften zullen gecentraliseerd worden.
(Systeem RW van vroeger - officieren van gerechtelijke politie mee op het terrein) en één of twee officieren van bestuurlijke politie voor de ganse stad 24/7.
Is mogelijk dank zij informatica - laptops in interventiewagens en tablets met printer voor PV's. Voor de rest afspraken maken via website of telefoon en uitnodigingen)
Gezien Salduz wetgeving quasi voor alles raadpleging advocaat noodzakelijk heeft gemaakt is dat/wordt dat de meest economische werkwijze.

smiggle
Topic Starter
Berichten: 23

#25 , 27 aug 2014 16:12

Ok,na hem toch nog wat meer tijd te geven en geen reactie van hem tewege dan toch vandaag alles op alles gezet.Bij politie aangifte gedaan wegens misbruik van vertrouwen en met aangifteformulier schrapping nummerplaat (wegens het niet gebruiken en niet in bezit) naar verzekering geweest....verzekering geschrapt en papier aangetekend opgestuurd naar DIV voor schrapping nummerplaat.
Oef nu heb ik rust....
Hem wel voor de zekerheid een smsje en mail doorgestuurd dat hij vanaf nu met geschrapte nummerplaat- en zonder verzekering rijd zodat hij hopelijk niet in de miserie geraakt door er verder gebruik van te maken.

smiggle
Topic Starter
Berichten: 23

#26 , 27 aug 2014 16:15

En niet te vergeten bedankt allemaal voor jullie reacties en tips!

Franciscus
Berichten: 38599

#27 , 27 aug 2014 16:23

Politie van zijn werkplaats kan voor een korte pijn zorgen door alles ineens met beslag te leggen.

smiggle
Topic Starter
Berichten: 23

#28 , 27 aug 2014 16:36

Politie van zijn werkplaats kan voor een korte pijn zorgen door alles ineens met beslag te leggen.
weet niet hoe het in zijn werk gaat maar ze hebben mij gezegd dat indien hij er toch nog gebruik van maakt het hem veel zal kosten en we waren het er overeen dat het het niet in mijn bedoeling ligt hem miserie aan te doen dus...het ligt puur aan hem nu om verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf en alles in orde te brengen volgens de regel...

smiggle
Topic Starter
Berichten: 23

#29 , 27 aug 2014 16:37

Heb alles gedaan wat ik kon om dit te vermijden..

smiggle
Topic Starter
Berichten: 23

#30 , 27 aug 2014 16:38

Politie van zijn werkplaats kan voor een korte pijn zorgen door alles ineens met beslag te leggen.
weet niet hoe het in zijn werk gaat maar ze hebben mij gezegd dat indien hij er toch nog gebruik van maakt het hem veel zal kosten en we waren het er overeen dat het het niet in mijn bedoeling ligt hem miserie aan te doen dus...het ligt puur aan hem nu om verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf en alles in orde te brengen volgens de regel...
En ja dan komt er in beslagname van voertuig..

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”