3 parkeerboetes op dezelfde plek!!

willena
Topic Starter
Berichten: 7

3 parkeerboetes op dezelfde plek!!

#1 , 19 jul 2014 14:27

Hallo allemaal,

ik heb op 10, 11 en 14 juli telkens een parkeerboete gekregen aan de kaai in Antwerpen.
Ik stond op de "gratis" parking aan de cockerillkaai en de sint-michielskaai.

Blijkbaar stond ik nog op de openbare weg, terwijl ik de parking al op was gereden. Overal in heel Antwerpen stond alles vol, want toen ik mijn auto daar heb achtergelaten stond de Sinksefoor er nog. (Ik gebruik mijn auto bijna nooit, dus probeer hem altijd op een goede plaats achter te laten want meestal staat die daar wel minstens een aantal dagen! We hebben trouwens via een kennis ,die toevallig voorbij de auto kwam, moeten vernemen dat er drie boetes onder de ruitenwisser zaten...) Na een tijdje rond te hebben gereden zie ik een auto uit een parkeerplaats rijden, dus ik zet mij op haar plaats.

Waar het nu om gaat. Op de Scheldekaai staan 2 verbodsborden, die staan er trouwens nog helemaal niet zo lang, aan elke kant van de "rijweg". Dus na elk "kruispunt" staat een verbodsbord dat geldt tot aan het volgende "kruispunt". Ik stond na het tweede kruispunt en daar stond geen verbodsbord meer!
Het enige verbodsbord dat er hing, was aan de linkerkant en dat stond dan nog eens omgedraaid! Er staan zelfs paaltjes om de "rijweg" te eindigen.

Elke dag staan er daar mensen geparkeerd, niemand heeft nooit een boete!

Waarom zou ik op 15 minuten wandelen van bij mij thuis gaan parkeren om geen boetes te krijgen en mij dan expres daar waar niet mag parkeren!
Dan had ik evengoed mijn auto in mijn straat, vlak voor mijn deur kunnen laten staan!
Ik woon namelijk in de Begijnenstraat, waar ik normaal gratis kan parkeren, maar aangezien er een parkeerverbod is wegens de werken in de straat parkeer ik er dus niet om geen boetes te krijgen! Alhoewel de straat elke dag van de week vol staat en er bijna nooit iemand een parkeerboete krijgt!

Ik vind niet dat ik deze 3 (!!!) boetes moet betalen!
Dat is gewoon niet eerlijk!!! Waarom kunnen ze mij niet contacteren als ze zien dat de auto al een boete heeft en er nog steeds staat? De politie uw vriend zeggen ze toch?
En ze gaan mij toch ook niet zeggen dat ze geen tijd hebben om iedereen die verkeerd parkeert te contacteren? Want elke keer als ik hier op de Oudaan kom, is meer dan de helft van de politieagenten die daar zitten de krant aan het lezen, met elkaar aan het praten of ze zitten zelfs gewoonweg op facebook!

Ik heb een foto genomen van het verbodsbord dat voor het laatste kruispunt staat en waarop men duidelijk kan zien dat er na het kruispunt geen meer staat. Ik heb nog een andere foto genomen van het verbodsbord links, dat omgedraaid staat.

Ik vind echt niet dat ik deze boetes moet betalen! Wat vindt u ervan?

Met vriendelijke groeten
Helena

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
willena
Topic Starter
Berichten: 7

#2 , 19 jul 2014 14:30

Er staan trouwens ook 3 verschillende adressen op de boetes, terwijl mijn wagen steeds op dezelfde plaats stond.
De eerste boete was van Scheldekaaien 18B, de tweede van Sint-Michielskaai en de derde van Scheldekaaien 17.

willena
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 19 jul 2014 15:04

Kan iemand mij aub helpen... ?

op twee pv's staat 'KB.01.12.1975 Art. 5 + 65.5.1 + 70.2.1.1° - E3 - Overtreding 1ste graad'
en op de andere pv staat enkel 'KB.01.12.1975 Art. 5 + 70.2.1.1° + E3 - Overtreding 1ste graad'

Heb ik nu gelijk of niet? Wat moet ik doen. Ik vind 3 boetes echt overdreven! Moest het er nu maar eentje zijn had ik die gewoon betaald en daar geen probleem van gemaakt, maar het zijn er 3 en de verbodsborden zijn helemaal niet duidelijk zichtbaar, staan niet achter het kruispunt en omgedraaid...

Aub iemand die mij wat goede raad kan geven...

groetjes

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 19 jul 2014 15:37

Enkele foto's/schetsen van de situatie misschien?

Op zich is er geen probleem met 3 boetes op dezelfde plaats op 3 dagen. Het zal dus alles of niks worden.

willena
Topic Starter
Berichten: 7

#5 , 19 jul 2014 15:39

foto's heb ik al, maar weet nu niet hoe ik die op deze pagina kan delen?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 19 jul 2014 15:44

mogelijks kan dit u helpen
http://www.juridischforum.be/forum/sear ... mit=Zoeken" onclick="window.open(this.href);return false;

willena
Topic Starter
Berichten: 7

#7 , 19 jul 2014 15:53

bedankt! zal het eens proberen!

willena
Topic Starter
Berichten: 7

#8 , 19 jul 2014 16:25

Afbeelding

willena
Topic Starter
Berichten: 7

#9 , 19 jul 2014 16:32

bedankt, ik weet ondertussen wel hoe ik een foto kan uploaden, maar ik zou niet weten op welke website ik mijn foto's kan uploaden?
Ik heb het via facebook geprobeerd, maar dat lukte niet...

groetjes

Wuyts1991
Berichten: 399

#10 , 19 jul 2014 18:08

Wanneer de signalisatie correct zou zijn is er correct gehandeld.
Je zou dit voor de rechtbank kunnen trekken. Sommige rechters redeneren dat het 1 langdurende inbreuk is en dus 1 boete.
Zoiets iets is altijd een gok.

Je vraag of ze jou niet kunnen contacteren is ronduit zinloos.
In een kleine gemeente waar iedereen jan en peerke kent kan zoiets.
In een grootstad werkt zoiets uiteraard niet.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 19 jul 2014 19:46

Probeer het hier eens mee.
http://imageshack-uploader.nl.softonic.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Turaki
Berichten: 6870

#12 , 20 jul 2014 00:17

Je zou dit voor de rechtbank kunnen trekken. Sommige rechters redeneren dat het 1 langdurende inbreuk is en dus 1 boete.
Bij meervoudig flitsen op hetzelfde traject misschien wel, maar voor op 3 verschillende dagen fout parkeren? Hier zou ik toch niet op hopen.

Wuyts1991
Berichten: 399

#13 , 20 jul 2014 07:46

Wat is het verschil ?

Ik zeg niet dat alle rechters zo redeneren. Maar er zijn er.
Zoiets is altijd een gok zoals ik zei en of het de 110 euro waard is, dat is nog maar de vraag.

Franciscus
Berichten: 38592

#14 , 20 jul 2014 15:32

U zal op de St Michielskaai hebben gestaan dat is de naam van de straat en
Scheldekaai 18B en 17 zijn de nummers van de hangars.

Trouwens hoe kan agent/inspecteur X weten dat de dagen daarna of daarvoor Y en Z een PV hebben opgesteld?
Een 'bericht van overtreding' is niet wettelijk verplicht - trouwens iedereen kan dat briefje verwijderen.

Indien het effectief dezelfde plaats is 'kan' het ook als ééndaads aanzien worden.
Echter de borden zijn doorslaggevend en dienen in vaststellingen van ambtenaren te staan.

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#15 , 28 jul 2014 12:29

Beste

Wanneer u aantoont dat u gedurende lange tijd uw voertuig niet gebruikt en daar inderdaad van 11 tot 14 juli onafgebroken hebt gestaan, is de kans groot dat een rechter u voor al deze overtredingen slechts 1 boete oplegt.

Zolang deze boete het minimum betreft, spaart u geld uit.

Legt de rechter u een boete op van meer dan 150 EUR, dan komt daar nog een bijdrage aan het slachtofferfonds van 150 EUR bij.

Vergeet bovendien de gerechtskosten voor de drie dossiers niet.

Anderzijds kan u vaak gebruik maken van een advocaat naar keuze op kosten van de verzekeringsmaatschappij, als u deze zaak toch door een politierechter wenst te laten beoordelen.

EDIT: tikfouten
Laatst gewijzigd door ddanck op 04 aug 2014 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”