Controle door politie

JohnD
Berichten: 3580

Re: Controle door politie

#16 , 23 jul 2014 21:34

@JohnD, beetje respect voor de politie zou niet misplaatst zijn! Het is politie, niet "flikken".
Ik zou het graag eens willen zien dat de politie de papieren van uw voertuig wil controleren als u op restaurant gaat. Wil je ze niet laten zien? Geen problemen, dan zal men u dwingen. Doet u nog lastig->geen probleem, u kan verdere eten in de cel nadat men u meeneemt voor orderverstoring, controle identiteit, weerspannigheid (aangezien je toch moeilijk gaat doen). Altijd mooi te horen dat de mensen een grote mond opzetten tegen vrienden, op een forum. In de werkelijkheid zal u vlug inbinden.
Mvg
Ja, doe er maar een schepje bovenop. U bent hier toestanden aan het inbeelden die u wel graag zou willen in Belgie. Maar Belgie is voorlopig nog geen politiestaat.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#17 , 23 jul 2014 21:38

De politie heeft u zien uitstappen - als bestuurder dus kan u ook een ademtest opleggen... gaat u die ook weigeren?

JohnD
Berichten: 3580

#18 , 23 jul 2014 21:45

Niet tonen van papieren is niet bij hebben. Niet bij hebben is vermoeden van niet in regel dus niet verzekerd niet geschouwd enz.
Als politie op een openbare weg of plaats uw I.K. vraagt dient u deze te overhandigen. Politie moet tegenover u geen verantwoording afleggen.
Weigeren is weerspannigheid aan de wet en niet in bezit van kan al strafbaar zijn.
Met alle gevolgen van dien.
Indien u zich dan nog fysiek verzet is het enkelvoudige slagen aan politieambtenaren met arrestatie tot gevolg.
OGP die in kennis wordt gesteld en die op zijn haar beurt pdK in kennis stelt.
Deze zal dan beslissen wat er verder dient te gebeuren.

Maar
Ik volg u perfect politie dient zich correct te gedragen en beleefd te blijven. Daar kan in België inderdaad nog veel geleerd worden inzake omgaan met bevolking.
Alleen wat is beleefd? Niet lachen wordt als arrogant aanzien... wel vriendelijk lachen als beledigend kleinerend enz enz
Ik zou zeker niet de spot drijven met hen en zeker ook niet in discussie gaan met hen. Maar hier vraag ik mij af welke wet mij verplicht de papieren van mijn "wagen" te laten zien als ik niet bij mijn wagen sta. De IK wel en willen ze de papieren van mijn wagen zien omdat ze toevallig gezien hebben dat die van mij is, kunnen ze me eventueel wel vragen om die te tonen op het commissariaat. Het enigste dat ik kan zeggen en dan kan Bloodnight noch zo verontwaardigd doen als hij wil, is dat ik ze niet zou laten zien in de omstandigheden door TS geschetst.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

JohnD
Berichten: 3580

#19 , 23 jul 2014 21:45

De politie heeft u zien uitstappen - als bestuurder dus kan u ook een ademtest opleggen... gaat u die ook weigeren?
Nee, die zou ik niet weigeren.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Franciscus
Berichten: 38583

#20 , 23 jul 2014 22:04

Dus u was bestuurder dus kan politie perfect de papieren van voertuig controleren.

BloodNight
Berichten: 621

#21 , 24 jul 2014 06:34

Niet tonen van papieren is niet bij hebben. Niet bij hebben is vermoeden van niet in regel dus niet verzekerd niet geschouwd enz.
Als politie op een openbare weg of plaats uw I.K. vraagt dient u deze te overhandigen. Politie moet tegenover u geen verantwoording afleggen.
Weigeren is weerspannigheid aan de wet en niet in bezit van kan al strafbaar zijn.
Met alle gevolgen van dien.
Indien u zich dan nog fysiek verzet is het enkelvoudige slagen aan politieambtenaren met arrestatie tot gevolg.
OGP die in kennis wordt gesteld en die op zijn haar beurt pdK in kennis stelt.
Deze zal dan beslissen wat er verder dient te gebeuren.

Maar
Ik volg u perfect politie dient zich correct te gedragen en beleefd te blijven. Daar kan in België inderdaad nog veel geleerd worden inzake omgaan met bevolking.
Alleen wat is beleefd? Niet lachen wordt als arrogant aanzien... wel vriendelijk lachen als beledigend kleinerend enz enz
Ik zou zeker niet de spot drijven met hen en zeker ook niet in discussie gaan met hen. Maar hier vraag ik mij af welke wet mij verplicht de papieren van mijn "wagen" te laten zien als ik niet bij mijn wagen sta. De IK wel en willen ze de papieren van mijn wagen zien omdat ze toevallig gezien hebben dat die van mij is, kunnen ze me eventueel wel vragen om die te tonen op het commissariaat. Het enigste dat ik kan zeggen en dan kan Bloodnight noch zo verontwaardigd doen als hij wil, is dat ik ze niet zou laten zien in de omstandigheden door TS geschetst.
Het zal niet zijn van willen maar van moeten, u heeft niet de keuze welke regels te volgen. U dient zich te schikken naar de wet.
Tonen op het commissariaat? Geen papieren van auto tonen?->voertuig zal worden meegenomen wegens vermoeden niet verzekering en men zal u dwingen (desnoods met geweld) om u te identificeren. Gelooft u mij niet? Probeer het eens uit...

JohnD
Berichten: 3580

#22 , 24 jul 2014 22:30

Dus u was bestuurder dus kan politie perfect de papieren van voertuig controleren.
Ik zou natuurlijk niet ontkennen dat ik de bestuurder van de wagen was. Feit is dat ik zou weigeren dat papieren van de wagen te laten zien op dat ogenblik waar ik in feite niet onmiddellijk bij de wagen sta of aanstalten maak om hem te besturen. Ik vraag me af waar u de grens zou bepalen. Het is toch niet omdat de politie weet dat u de eigenaar van een wagen bent dat men u eender waar mag vragen om die papieren te laten zien en verplichten kan om die papieren te gaan terug te gaan halen. Maar nogmaals, misschien heeft een dergelijke situatie zich al eens voorgedaan en heeft iemand dan ooit geweigerd. Ik ga het niet uittesten.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

JohnD
Berichten: 3580

#23 , 24 jul 2014 22:43

Het zal niet zijn van willen maar van moeten, u heeft niet de keuze welke regels te volgen. U dient zich te schikken naar de wet.
Tonen op het commissariaat? Geen papieren van auto tonen?->voertuig zal worden meegenomen wegens vermoeden niet verzekering en men zal u dwingen (desnoods met geweld) om u te identificeren. Gelooft u mij niet? Probeer het eens uit...
U leeft volledig in een droomwereld van een politiestaat, je kent blijkbaar totaal niets van wetten en handelt dan maar als een bange wezel die braaf gehoorzaamt aan de boze politieman. Uitdrukkingen als "u heeft niet de keuze welke regels te volgen", "voertuig zal worden meegenomen wegens vermoeden niet verzekering", "dwingen (desnoods met geweld) om u te identificeren", vervolledigen het lijstje van paranoide illusies.

Staat mij misschien nog de dood met de kogel te wachten ? End of discussion.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Turaki
Berichten: 6870

#24 , 24 jul 2014 22:53

Politie moet tijd hebben om zelf ergens veilig te parkeren, en u aan te spreken. 20 meter verder bent u dan al zeker als ze u al rijdende passeren en zich nog moeten keren. Indien ze eerst nog een rondje rijden, iemand anders aanspreken, of wachten tot u rustig heeft kunnen plaats nemen in een restaurant kan u overwegen moeilijk te doen. Maar zolang u niet onredelijk ver van uw wagen bent, en zij niet onredelijk lang wachten, zal u niet anders kunnen dan meewerken. Rechter zal uiteindelijk moeten oordelen wat onredelijk is, maar in het voorbeeld van TS denk ik niet dat de politie enige fout heeft gemaakt.

LeenW
Berichten: 12813

#25 , 24 jul 2014 23:06

Volgens mij is JohnD iemand die graag op forums opschept hoe hij de regels breek en tegen het systeem vecht, maar in het echt..

Maar goed, om het juridisch te houden. Welke wet geeft u dan het recht om de controle van het voertuig waar u net bent uitgestapt te weigeren?

JohnD
Berichten: 3580

#26 , 25 jul 2014 03:37

Volgens mij is JohnD iemand die graag op forums opschept hoe hij de regels breek en tegen het systeem vecht, maar in het echt..
U maakt zich in mijn ogen met zo'n opmerking oeverloos belachelijk. Ik had in mijn laatste post gesteld "end of discussion", maar maar sta me toe bij uw laatste post op te merken dat u compleet off topic bezig bent en bovendien nog de persoonlijke toer opgaat. Voor mij bewijs genoeg dat u deze discussie verliest, om nog niet eens te spreken van het feit dat u hierdoor bepaalde forumregels overtreed.
Maar goed, om het juridisch te houden. Welke wet geeft u dan het recht om de controle van het voertuig waar u net bent uitgestapt te weigeren?
De boordpapieren controleren is wel iets anders dan het voertuig zelf controleren. Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden. Met dank aan de moderatie.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”