Verjaring geldboete in Nederland.

haflinger
Topic Starter
Berichten: 29

Verjaring geldboete in Nederland.

#1 , 15 jul 2014 09:46

Ik ben Belg en woon in België.

1.Ik werd op 26 september 2010 in Terneuzen (NL) "geverbaliseerd" om "een voertuig te parkeren op een parkeerplaats voor vergunningshouders zonder parkeervergunning". Ik heb daarvoor geen PV ontvangen maar wel direct een geldboete van 60 Euro en twee herinneringen van het Centraal Justitieel Bureau (Ministerie van Veiligheid en Justitie) te Leeuwaarden. Nooit heb ik gereageerd op deze boete en herinneringen en heb deze dus ook niet nooit betaald , na de laatste aanmaning van 25 juni 2011 heb ik nooit meer iets ontvangen, nooit niets meer gehoord of gezien van deze boete tot op heden. (geen deurwaarder, geen incassobureau,.....).
2.Ik werd op 23 april 2011 in Maastricht (Nl)"gevarbaliseerd" om "niet te stoppen voor een rood licht:driekleurig verkeerslicht". Ik heb daarvoor nooit een PV ontvangen maar wel direct een geldboete van 186 Euro , die na een tweede herinnering dd 23 oktober 20an 11 " opgelopen is tot 343,50 Euro. Deze boete en herinneringen kwamen ook van het CJB te Leeuwarden. Nooit heb ik gereageerd op deze boete en herinneringen en heb deze dus nooit betaald, na de laatste herinnering van 22 oktober 2011 heb ik nooit meer iets ontvangen, nooit niets meer gehoord of gezien van deze boete tot op heden. (geen deurwaarder, geen incassobureau,......).

Mijn vraag is nu : zijn deze boetes verjaard ? Ik meen dat dit in NL 3 jaar is. Dus 26 september 2010 + 3 jaar is 27 september 2013.
Voor de tweede boete dus 23 april 2011 + 3 jaar is 24 april 2014. Ben ik juist ? Wat kan de politie mij in NL nu nog doen als ze mij doen stoppen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
loeki
Berichten: 267

#2 , 15 jul 2014 11:40

*Bij tegenhouden onderweg in Nl onmiddelijke betaling waarschijnlijk

*Eerstdaags de Belgische politie aan Uw deur voor incasso

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”