Positief geblazen en beginnend bestuurder

lizze
Topic Starter
Berichten: 4

Positief geblazen en beginnend bestuurder

#1 , 14 jul 2014 08:36

0.54 mg/l UAL en beginnend bestuurder. (1ste voorval)

Wat kan ik me verwachten?
Minnelijke schikking zal het niet zijn, aangezien ik beginnend bestuurder ben.
Van wat hangen de boetes en het rijverbod af?
Wanneer beslissen ze om een theoretisch examen opnieuw te doen en wanneer praktisch?
Hoe lang blijft het op je strafblad staan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 14 jul 2014 08:45

§ 2. Met geldboete van 200 euro tot 2 000 euro (te vermenigvuldigen met 6), wordt gestraft :

1° hij die op een openbare plaats een voertuig of een rijdier bestuurt of een bestuurder begeleidt met het oog op de scholing, terwijl de ademanalyse een alcoholconcentratie van ten minste 0,35 milligram per liter uitgeademde alveolaire lucht meet of de bloedanalyse een alcoholconcentratie van ten minste 0,8 gram per liter bloed aangeeft;

Beginnend bestuurder : De rechter moet het verval van het recht tot sturen uitspreken en het herstel van het recht tot sturen minstens afhankelijk maken van het slagen voor het theoretisch of praktisch examen.

De beslissingen worden door de rechter genomen. De geldstraf kan, geheel of gedeeltelijk, voorwaardelijk zijn.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

lizze
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 14 jul 2014 11:59

Ja ik had dat ook gevonden, maar op die vragen kan u niet antwoorden?, dan veronderstel ik dat dat echt van rechter tot rechter afhangt?

Reclame

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#4 , 14 jul 2014 17:33

Beste,

Dan spreken we toch al van 1,24 promille wat geen nipte overtreding is... Voor een man van 85 kg betekent dit 6 glazen op 3 uur tijd.
De uitspraak hangt niet enkel van de rechter af, maar vooral van het dossier...
Een nipte ovetreding (bv 3 glazen) zal coulanter behandeld worden als een zwaardere.
Hangt ook af van wat de politie in het PV schreef : was er sprake van dronkenschap, wartaal, opstandig gedrag, onsamenhangende spraak enz dan weegt dat zwaarder dan iemand die wel geïntoxiceerd is, maar duidelijk niet dronken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”