Proces-verbaal snelheidsovertreding foutief huisnummer gecor

Onem8
Topic Starter
Berichten: 11

Proces-verbaal snelheidsovertreding foutief huisnummer gecor

#1 , 10 jul 2014 10:40

Hej,

Een vraagje, ik heb vandaag een proces-verbaal gekregen van een snelheidsovertreding.
Nu in het proces-verbaal is er een foutief huisnummer opgenomen. Deze is gecorigeerd met balpen achteraf.
Ik vind dat dit niet kunnen want tussen het politiebureau en mijn huis zijn er nog personen die ermee in contact zijn gekomen en ongelooflijk maar waar, mijn brief is een stuk gescheurd toegekomen maar wel onvoldoende om dit proces-verbaal eruit te kunnen nemen. Nu het is maar 80 euro, wil deze gerust betalen. Maar ik ben het kotsbeu dat sommige agenten de procedure niet volgen en wil weten of dit proces-verbaal de procedure correct is. Zou ik dit kunnen aanvechten ?

BTW de snelheidsovertreding is gebeurd op 16 Juni 2014, de brief is verstuurd op 7 Juli 2014. Normaal moet deze toch binnen de 14/15 werkende dagen verstuurd zijn. Ik tel er toch 16 ?

MVG, Onem8

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 10 jul 2014 10:51

ik betwijfel of het corrigeren met balpen van de juiste huisnummer aanleiding zal geven tot nietig verklaring.

het klopt inderdaad wel dat een PV binnen de 14 dagen dient verstuurd te worden, zo niet verliest deze zijn bijzondere bewijswaarde.

Wuyts1991
Berichten: 399

#3 , 10 jul 2014 11:48

Een lastige situatie en een mooi voorbeeld van hoe het niet moet.

Echter geen aanleiding tot nietig verklaring.
Wat Drone zegt klopt, het te laat versturen leidt tot verlies van de bijzondere bewijswaarde.
Echter is in deze de bjizondere bewijswaarde nutteloos aangezien de overtreding is vastgesteld met harde bewijzen nl. foto + geijkte radar.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 10 jul 2014 16:23

Huisnummer verbeteren kan maar dan wel via de geijkte procedure.
In kantlijn: Twee cijfers gewijzigd naar drie : 78 naar 146
Naam en handtekening.
Moet dan op ALLE exemplaren staan.
Wat de gescheurde brief betreft: klacht bij Bpost?

Onem8
Topic Starter
Berichten: 11

#5 , 11 jul 2014 11:16

Huisnummer verbeteren kan maar dan wel via de geijkte procedure.
In kantlijn: Twee cijfers gewijzigd naar drie : 78 naar 146
Naam en handtekening.
Moet dan op ALLE exemplaren staan.
Wat de gescheurde brief betreft: klacht bij Bpost?
Dit is het proces-verbaal. Kan deze dan nietig verklaard worden ?
Laatst gewijzigd door Onem8 op 11 jul 2014 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Turaki
Berichten: 6870

#6 , 11 jul 2014 11:19

Neen, in het beste geval kan u gedaan krijgen dat men u een aangepaste versie opstuurt van het PV. Dit komt dan ook laattijdig toe, maar wederom zal dit geen invloed hebben op het bewijs naast het PV.

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 11 jul 2014 11:25

Als men naast de verbetering had geschreven verbetering nr 30 en genaamtekend had alles al wettig geweest.
Voor de rest zie hierboven.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”