P.V. snelheidsovertreding aanvechten of niet

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: P.V. snelheidsovertreding aanvechten of niet

#16 , 10 jul 2014 16:14

Een C43 vervalt inderdaad na een kruispunt.
Waarna terug het bord van de bebouwde kom geldt?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 10 jul 2014 17:15

Een C43 vervalt inderdaad na een kruispunt.
Waarna terug het bord van de bebouwde kom geldt?
indien dat zichtbaar was ... :mrgreen:

waarna bij ontstentenis van een zichtbaar bord F1 weer de snelheidsbeperking buiten de bebouwde kom geldt, of in dit geval, de snelheidszone die de bebouwde kom omgeeft.

Butch
Topic Starter
Berichten: 7

#18 , 14 okt 2014 22:07

Wel,
Ik heb dus beslist van de boete te betwisten (via mail aan de betreffende politiedienst alsook via het bij de boete toegevoegde papieren formulier) van de overtreding begaan op 20/06/2014.
Enige tijd later kom er een betalingsherinnering in de bus gevallen --> gebeld met de politiedienst en er werd me verteld gewoon negeren (vermits ik de boete betwist).

Nu zijn we ondertussen bijna 4 maand verder en zou willen weten of het normaal is dat dit zolang duurt.
Of is dit gewoon normaal?... of is er iets geseponeerd...(is het dan logisch dat er niets gecommuniceerd wordt)? ...of...

Iemand ervaringen over het hoelang dit allemaal moet duren?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#19 , 14 okt 2014 23:16

Kan nog enkele maanden duren voor de dagvaarding in uw bus valt.... of dat parket ondertussen heeft gezien dat situatie idd dubbelzinnig was en zaak ineens heeft geseponeerd.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#20 , 15 okt 2014 00:37

Enige tijd later kom er een betalingsherinnering in de bus gevallen --> gebeld met de politiedienst en er werd me verteld gewoon negeren (vermits ik de boete betwist).
Inderdaad.
Na pakweg een maand en niet betaald, probeert men nog eens met een herinnering.
Nu zijn we ondertussen bijna 4 maand verder en zou willen weten of het normaal is dat dit zolang duurt.
4 maand is al redelijk veel.
Ik had tegen deze tijd toch al een Minnelijke schikking verwacht.

Dat die er nog niet is wijst zeer goed mogelijk op :
of is er iets geseponeerd...(is het dan logisch dat er niets gecommuniceerd wordt)? ...of...
Bij seponering wordt er niets gecommuniceerd.


Mensen als kamerlid Jef Van Den Bergh / CD&V willen de verjaringstermijnen van dergelijke banale verkeersinbreuken nog optrekken tot 3 jaar (feitelijk dus 6 jaar met stuiting er bij)
Maatregelen nemen om het parket & gerecht beter te doen werken zijn natuurlijk lastiger te bedenken dan de burgers wat langer in het ongewisse te laten of te kunnen lastig vallen ...

Butch
Topic Starter
Berichten: 7

#21 , 15 okt 2014 20:30

Enige tijd later kom er een betalingsherinnering in de bus gevallen --> gebeld met de politiedienst en er werd me verteld gewoon negeren (vermits ik de boete betwist).
Inderdaad.
Na pakweg een maand en niet betaald, probeert men nog eens met een herinnering.
Nu zijn we ondertussen bijna 4 maand verder en zou willen weten of het normaal is dat dit zolang duurt.
4 maand is al redelijk veel.
Ik had tegen deze tijd toch al een Minnelijke schikking verwacht.

Dat die er nog niet is wijst zeer goed mogelijk op :
of is er iets geseponeerd...(is het dan logisch dat er niets gecommuniceerd wordt)? ...of...
Bij seponering wordt er niets gecommuniceerd.


Mensen als kamerlid Jef Van Den Bergh / CD&V willen de verjaringstermijnen van dergelijke banale verkeersinbreuken nog optrekken tot 3 jaar (feitelijk dus 6 jaar met stuiting er bij)
Maatregelen nemen om het parket & gerecht beter te doen werken zijn natuurlijk lastiger te bedenken dan de burgers wat langer in het ongewisse te laten of te kunnen lastig vallen ...
Ok bedankt.
De kans is dus groot dat ik er deze keer tussendoor fiets.

Ik hoop alleen dat bij een eventueel volgend PV (hopelijk niet natuurlijk :) ) dit niet ter sprake komt of van invloed zal zijn.

Bedankt voor de assistentie iedereen.

Butch
Topic Starter
Berichten: 7

#22 , 10 mar 2015 17:15

Jawel, er is een vervolg aan dit verhaal.
Te bizar voor woorden eigenlijk:

Vermits ik, mede door de reacties hier, me wel gesterkt voelde i.v.m. het nietig verklaren van het P.V., legde ik de kwestie ook eens voor aan een naaste collega.
U kent dat wel, wat praten, collega’s onder elkaar…nu ja, tegen deze persoon heb ik het hele verhaal uit de doeken gedaan:
Geflitst, met de politiedienst gebeld, op een forum (hier dus) raad gevraagd, beslist van het aan te vechten…. Maar ook, en nu praat ik uit de biecht,
Dat ik wist dat het een zone 50 betrof.
Nu ben ik niet heiliger dan de paus maar ik ben van mening dat als de politie verwacht dat wij volgens de regels rijden, de politie zelf ook de regels (de wet dus) moet volgen.
En dat wil zeggen dat de verkeersborden zichtbaar moeten zijn..

Enige tijd later valt een brief van de politie in de bus met de eis van onmiddellijk te betalen, evenals de argumenten om mijn betwisting niet te aanvaarden. (zie foto brief)

Afbeelding

Ook moest ik naar het politiebureau komen.
(Absurd is dat ik in mijn eigen gemeente naar de politie moest en niet naar de betreffende politiedienst (andere gemeente).
Gevolg is dat de agent tegenover mij van niets wist over het hoe en wat.)


Wat blijkt nu, de vrouw van mijn naaste collega werkt als burger bij die politiedienst en ze kent de betrokken flits-agente en heeft mij er op deze manier bijgelapt.
Mijn collega had het namelijk tussen de soep en de patatten het verhaal aan zijn vrouw verteld.
“Tsja, mijn vrouw heeft meldingsplicht hé” zei m’n collega toen ik hem erover aansprak. :shock:

Ik vind het te gek voor woorden dat iets wat tussen 4 muren in een kantoor verteld wordt, als bewijs op een officieel politierapport komt!

En hier stopt het niet, want wat er dan geschreven staat is nog niet eens de waarheid.
In rood onderstreept: Dit is gewoon een leugen Ik heb telefonisch NOOIT toegegeven
dat ik wist dat het een zone 50 was, hoe stom zou dat wel niet zijn.
Dat heeft die agente dus via de vrouw van mijn collega.

Alsook die regel van sociale media. Ik zit niet op twitter, facebook e.d.
Ik heb enkel mijn collega verteld over “een forum”, dat is dan die “sociale media” geworden op het verslag.
(Hierdoor weet ik ook zeker dat het via mijn collega tot bij de politie is geraakt want heb het tegen niemand anders
over dit forum gehad i.v.m. mijn P.V.. Hij heeft het achteraf trouwens gewoon toegegeven ook…)


Het argument om me te laten betalen is het dus van “we hebben horen zeggen dat…
Maar we hebben geen bewijs.”

Uiteindelijk heb ik dus €90 betaald en ik heb niets meer gehoord (is nu al enkele maanden geleden).
(dit is ook bizar want eigenlijk moest dit €100 zijn vermits ik de boete aanvocht:
normaal is dat boete +€10 administratiekost)

Ik vermoed dat als ik hiermee had doorgezet, ik een goede kans zou maken in de rechtzaal
Maar dat is het me niet waard. (en dat weet de politie natuurlijk ook)

…En de relatie met m’n collega zit de komende 30 jaar in de vriezer…

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#23 , 12 mar 2015 11:12

De wegcode stelt niets over sociale media etc ...
Elk bord moet duidelijk zichtbaar zijn om te gelden.

Zelfs als u weet dat het er ergens zou kunnen staan, moet het voldoende zichtbaar zijn.
De bebouwde kom geldt niet enkel voor de locals.

Meldingsplicht voor burgers bij de politie ?
Yeah right - die zullen nogal "moeten melden" dan , 't straat staat vol inbreuken ....
Gaan ze die allemaal melden ?
Ook die van de gemeente die de lokale politiekas spijst ?


Maar ter herinnering : er wordt hier en elders ook meegelezen door politiemensen e.a. , en met wat pech, mogelijk zelfs door diegene die u verbaliseerde ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”