stilstaan pv vraag

Ghostchaser
Topic Starter
Berichten: 1

stilstaan pv vraag

#1 , 09 jul 2014 10:00

In het proces-verbaal wordt vermeld dat ik in overtreding ben volgens KB01.12.1975Art5 + 70.2.1.1 +E3, dus een bord met parkeer en stilstand verbod. Bij de vaststelling staat dat de wagen geparkeerd staat in een straat onderhevig aan het bord E3.Tevens staat de wagen met twee wielen op de stoep en is het zicht gedeeltelijk ontnomen aan een verkeerslicht. Deze twee laatsten worden niet weerhouden.

Echter het verkeersbord E3 waarvan sprake is vergezeld van een begeleidingsbord “wit met zwarte pijl omlaag” welke het einde aanduid van de reglementering. De wagen stond echter stil een 6tal meter voorbij dit vermelde verkeersbord met onderbord.

Mijn vraag is nu volgende de PV gaat over een overtreding tegen het bord E3. Voor mij is het echter duidelijk dat dit niet overeenkomt met de werkelijkheid dus kan ik voor die reden ook geen boete krijgen.
De wielen op de stoep en hinderen zicht verkeerslicht zijn niet weerhouden. Kan men als ik aantoon dat de PV niet coorect is dar de vermelde overtreding onwaar is een nieuwe PV krijgen voor de twee feiten die in het betreffende PV niet werden weerhouden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 10 jul 2014 12:14

Het is idd perfect mogelijk dat u extra dient te betalen. Politie kan in een navolgende akte nieuwe inbreuken weerhouden.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 10 jul 2014 12:22

Beste hier is het PV betwisten met de bijgevoegde brief, maar zonder opgave van reden. Dan komt dit voor de rechtbank, waar men zich alleen zal uitspreken over de weerhouden overtreding, die duidelijk niet begaan is.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 10 jul 2014 15:26

Beste hier is het PV betwisten met de bijgevoegde brief, maar zonder opgave van reden. Dan komt dit voor de rechtbank, waar men zich alleen zal uitspreken over de weerhouden overtreding, die duidelijk niet begaan is.
Uiteraard enkel ingeval men kan bewijzen dat de vermelde inbreuk niet klopt ... en parkeren op die plaats geen andere inbreuken inhoudt :!:


Staan de "andere feiten" (2 wielen op trottoir + voor verkeerslicht ) in het PV ?
Als ze in PV staan, heb je een probleem om naar de rechtbank te stappen ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”