wet overtreden of toch niet?

besteph
Topic Starter
Berichten: 80

wet overtreden of toch niet?

#1 , 06 jul 2014 09:05

In mijn zoektocht naar een bestelwagen welke eveneens zou kunnen gebruikt worden als "primitieve kampeerwagen" ipv "een tent warin je niet droog blijft" is het me opgevallen dat een tweedehandse bestelwagen particulier te koop werd aangeboden welke omgebouwd was tot camper maar toch nog als " bestelwagen ingeschreven stond op de groene kaart auto-inspectie?

Ik dacht dat dit niet kon??? Werd de wet hier overtreden, of kan dit werkelijk toegelaten worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5414

#2 , 06 jul 2014 10:08

Geen enkele wet verbiedt je om als lading een tafel, keuken en bed te vervoeren. Vanzelfsprekend mogen de zitjes in de laadruimte tijdens het rijden niet gebruikt worden. Wel best demonteerbaar uitgevoerd want op de keuring kunnen ze je vragen om de wagen leeg aan te bieden. Koop evenwel geen exemplaar waaraan constructieve ingrepen gebeurd zijn (ramen bijgeplaatst, tussenschot weggenomen, ...) omdat hiervoor een technische goedkeuring nodig is van de invoerder.

Omkeuring naar camper vereist eveneens zo n attest en sommige merken geven dat niet. Als je z n attest bemachtigd verloopt een individuele homologatie meestal vlot indien je geen extra zitplaatsen wil. (Extra zitplaatsen mogen trouwens alleen met goedgekeurde zetels (versimpeld gesteld)).

besteph
Topic Starter
Berichten: 80

#3 , 06 jul 2014 16:51

Hartelijk dank voor deze toelichting Sirkii

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”