U bedoelt waarschijnlijk de opschriften op het onderbord. Als die onleesbaar zijn, geldt het onderbord inderdaad niet. Het verkeersbord zelf echter wel.met details die zo goed als volledig waren afgeregend.
Hoezo begrijp je nog altijd niet dat mensen die blijven betalen?Die zogenaamde 'retributies' moet je altijd betwisten.
Ik begrijp nog altijd niet dat mensen dat blijven betalen.
Een kans heb je altijd maar ik zou het niet aanvechten om wille van volgende redenen :Bedankt Wuyt1991!
Lijkt het u dan zinvol de retributie te betwisten of maak ik helemaal geen kans?
TS was geen bewoner en mocht hier zo wie zo al niet staan. Die voorlopige borden waren dus enkel bedoeld voor mogelijke bewoners en dus niet voor anderen, waaronder TS.Vandaag in Brussel kreeg ik een retributie toegekend wegens het parkeren in een zone bestemd voor bewoners.
Na controle zag ik inderdaad het verkeersbord staan.
Dus volgens u, als ik u goed begrijp, mag je een vast verkeersbord (enkel bewoners parkeren) overtreden als er tijdelijke borden staan? Dat zou pas een kromme redenering zijn.Kromme redenering.TS was geen bewoner en mocht hier zo wie zo al niet staan. Die voorlopige borden waren dus enkel bedoeld voor mogelijke bewoners en dus niet voor anderen, waaronder TS..
Een zonale parkeerreglementering geldt volgens de wegcode niet op plaatsen waar (plaatselijke) verkeersborden een andere parkeerreglementering opleggen.
De wegcode vermeldt zelfs niet eens dat deze plaatselijke parkeerreglementering op dat moment ook effectief moet gelden ...
Cassatie oordeelde al dat er geen retributie verschuldigd kan zijn op plaatsen waar een parkeerverbod geldt ...