parkeerretributie en mindervalide kaart

Wuyts1991
Berichten: 399

Re: parkeerretributie en mindervalide kaart

#16 , 11 jul 2014 23:24

Gratis ? Ja maar men dient wel onderzoeken te ondergaan, en een boel formaliteiten, heel terecht, en het is een gunst zoals je schrijft.
Goed lezen, dan pas reageren.

Voor de mindervalidePLAATS hoef je helemaal geen enkel onderzoek te ondergaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 12 jul 2014 11:40

[.

Voor de mindervalidePLAATS hoef je helemaal geen enkel onderzoek te ondergaan.
Voor het bekomen van een plaats zijn er inderdaad geen onderzoeken nodig, maar wel voor het bekomen van de kaart.

Wuyts1991
Berichten: 399

#18 , 12 jul 2014 12:14

Lees nu eens fatsoenlijk. Fluppe Zuutes reageert, op een post waar hij aanhaald dat een mindervalideplaats niet gratis is aangezien men allerlei onderzoeken moet doen.
Ik corrigeer en zegt dat men voor de plaats geen onderzoeken moet ondergaan.

Point made clear. On topic nu :).

Reclame

giserke
Berichten: 2434

#19 , 12 jul 2014 16:41

Een gunst? het is een morele plicht van de gemeente ja!
Mijn moeder beschikt ook over een kaart, omdat ze moeilijk kan wandelen.
Ze heeft daarvoor een hele reeks vernederende onderzoeken moeten voor ondergaan, en daar zijn een hoop dokterskosten aan vooraf gegaan.

De meeste gemeenten laten toe om ook gratis te parkeren buiten de zones voor mindervaliden. Met uitzondering op zones voor 'parkeren voor bewoners'

giserke
Berichten: 2434

#20 , 12 jul 2014 16:44

Lees nu eens fatsoenlijk. Fluppe Zuutes reageert, op een post waar hij aanhaald dat een mindervalideplaats niet gratis is aangezien men allerlei onderzoeken moet doen.
Ik corrigeer en zegt dat men voor de plaats geen onderzoeken moet ondergaan.

Point made clear. On topic nu :).
Idd niet, maar gratis parkeren voor mindervaliden beschouwen als een gunst, is toch wel een hoek te ver. :evil:
Veel mensen zouden graag die 'gunst' afstaan in ruil voor een normale fysiek.

Wuyts1991
Berichten: 399

#21 , 12 jul 2014 19:09

Zucht, ik zal volgende keer beter nadenken voor ik een goed bedoelde post op het wereldwijdeweb werp.

Nu terug On topic? :)

Fluppe zuutes
Berichten: 126

#22 , 12 jul 2014 22:43

Lees nu eens fatsoenlijk. Fluppe Zuutes reageert, op een post waar hij aanhaald dat een mindervalideplaats niet gratis is aangezien men allerlei onderzoeken moet doen.
Ik corrigeer en zegt dat men voor de plaats geen onderzoeken moet ondergaan.

Point made clear. On topic nu :).
Je hebt gelijk, ik bedoelde wel onderzoeken aangaande de mindervalidekaart, ik moet beter opletten hoe ik iets schrijf,sorry :oops:

Verder het is een "gunst" die niet zo snel kan bekomen worden, spijtig dat er wel snel misbruikvan gemaakt word, het gebruik van die plaatsen en de kaart ook.
En zeker dat velen graag die "gunst" afstaat in ruil voor een "normale" fysiek.

Oude Belg
Berichten: 3192

#23 , 12 jul 2014 22:51

Een gunst? het is een morele plicht van de gemeente ja!

Ze heeft daarvoor een hele reeks vernederende onderzoeken moeten voor ondergaan, en daar zijn een hoop dokterskosten aan vooraf gegaan.
Mijn zoon is ook gehandicapt, en vernederend zijn die onderzoeken toch niet? Dokterskosten? Vrijwel alles wordt terugbetaald. Wat stelt u dan voor? Iedereen die het vraagt meteen, zonder onderzoek, een gehandicaptenkaart geven? Probeer dan eens een gratis parkeerplaatsje als gehandicapte te krijgen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

LeenW
Berichten: 12826

#24 , 12 jul 2014 22:55

Akkoord met Oude Belg. Het is jammer, zelfs zielig, maar er zijn mensen die van alles misbruik proberen te maken.

En kunnen nu terug Juridisch Forum zijn, in plaats van Moreel Forum? ;)

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#25 , 15 jul 2014 17:57

de vraag is : kan op basis van discriminatie de retributie aangevochten worden?
Neen.

De regeling in een gemeente is immers gelijk voor alle weggebruikers.

Ze is enkel verschillend in verschillende gemeenten, wat perfect binnen de wet en de gemeentelijke autonomie past.
Net zoals verschillende gemeenten verschillende opcentiemen vragen voor de belastingen ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”