Aanvankelijk PV/PRO JUSTITIA

focus1994
Topic Starter
Berichten: 7

Aanvankelijk PV/PRO JUSTITIA

#1 , 26 jun 2014 16:15

Beste,

4 Dagen na tegenhouding door politie heb ik vandaag een aanvankelijk pv / pro justitia gekregen in mijn brievenbus
hier vind je de foto van het papier
http://users.skynet.be/fb319628/foto.jpg
er staat geen boete er bij dus is dat een dagvaarding ?
wat kan ik verwachten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 26 jun 2014 17:37

Dit is een PV van de politie. Niet ongeduldig worden.
Je bent gewoon in kennis gesteld van de vaststelling van de overtreding.
En omdat er geen voorstel tot minnelijke schikking bij zit, staat U nog wel wat anders te wachten.
De dans ga je niet ontspringen. ;)

Wanneer het parket de gegevens krijgt van de politie, zal die wel beslissen U te dagvaarden.
Laatst gewijzigd door giserke op 26 jun 2014 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 26 jun 2014 17:37

Wat staat in de vaststellingen van de politie dus de eigen tekst?

Reclame

focus1994
Topic Starter
Berichten: 7

#4 , 26 jun 2014 17:45

Dit is een PV van de politie. Niet ongeduldig worden.
Je bent gewoon in kennis gesteld van de vaststelling van de overtreding.
En omdat er geen voorstel tot minnelijke schikking bij zit, staat U nog wel wat anders te wachten.
De dans ga je niet ontspringen. ;)

Wanneer het parket de gegevens krijgt van de politie, zal die wel beslissen U te dagvaarden.
de politie heeft geen onmiddelijke schikking gestuurt , heb ik dan nog kans op een Minnelijke schikking door parket ? of is het al vast dat ik naar rechtbank moet ?

Mvg
Laatst gewijzigd door focus1994 op 26 jun 2014 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.

focus1994
Topic Starter
Berichten: 7

#5 , 26 jun 2014 17:52

Wat staat in de vaststellingen van de politie dus de eigen tekst?
Heden zondag 22/06/2014 om 4:30 uur zijn wij opstellers belast met dienst interventie en rijden wij patrouille met een anoniem dienstvoertuig.
Onze aandacht wordt getrokken door een BMW M5 met kenteken .... dewelke met aanzienelijke snelheid over de koning boudewijnlaan rijdt richting de grote ring hasselt.

Opstellers dienen met het dienstvoertuig 100 km/uur te rijden om het voertuig bij te houden . Ons dienstvoertuig is niet geijkt . Tevens stellen wij vast dat de bestuurder van de BMW verscheidene malen de ononderbroken witte lijn overschrijd.

Wij gaan over tot controle van het voertuig en identificeren de bestuurder als de genaamde ...... 01/07/1994 . kan ons geen identiteitskaart voorleggen . Deze heeft hij niet bij zich.

Wij stellen ..... in kennis van zijn overtredingen . Betrokkene deelt mede dat hij aan het smsen was met zijn vriendin en hierdoor de witte ononderbroken lijn heeft overscchreden . Wij stellen aan het begin van de controle vast dat de GSM tussen de benen van .... ligt . Opstellers hebben geen gsm gebruik waargenomen van ...(NAAM)

Omwille van dienstomstandigheden kunnen wij niet overgaan tot verhoor van betrokkene.

Wuyts1991
Berichten: 399

#6 , 26 jun 2014 22:01

Lijkt me perfect in orde.

U bent van 1994, heeft u niet langer dan 2 jaar uw vast rijbewijs B dan bent u beginnend bestuurder.
Dit is dan meteen de reden waarom het PV naar de rechtbank wordt gestuurd aangezien dit enkele voorwaarden inhoudt.
Voor meer info, google op 'beginnend bestuurder'.

Wel raar dat dit niet als blikvanger op het pv is ingegeven.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 26 jun 2014 22:20

Komt een blikvanger op een afschrift?

focus1994
Topic Starter
Berichten: 7

#8 , 27 jun 2014 01:17

Lijkt me perfect in orde.

U bent van 1994, heeft u niet langer dan 2 jaar uw vast rijbewijs B dan bent u beginnend bestuurder.
Dit is dan meteen de reden waarom het PV naar de rechtbank wordt gestuurd aangezien dit enkele voorwaarden inhoudt.
Voor meer info, google op 'beginnend bestuurder'.

Wel raar dat dit niet als blikvanger op het pv is ingegeven.
Wat bedoel je met blikvanger ?

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 27 jun 2014 17:55

Beste,

4 Dagen na tegenhouding door politie heb ik vandaag een aanvankelijk pv / pro justitia gekregen in mijn brievenbus
hier vind je de foto van het papier
http://users.skynet.be/fb319628/foto.jpg
er staat geen boete er bij dus is dat een dagvaarding ?
wat kan ik verwachten ?
Dit wordt politierechtbank.

u bent beginnend bestuurder (minder dan 2 jaar rijbewijs B ) gezien uw geboortedatum.

(meermaals) 3de graads overtreding als beginnend bestuurder =>politierechtbank


PS :
Voor wie aan de PV databank kan, bent u volledig identificeerbaar door het PV nummer te posten op de foto ...
Laatst gewijzigd door Inazuma op 27 jun 2014 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Berichten: 38583

#10 , 27 jun 2014 18:03

Alleen in de politiezone. Pas desnoods uw link aan en publiceer enkel de eerste cijfers en letters maar laat de laatste reeks vn cijfers eraf.
Verwijder eventueel ook de vermelding van de politiezone.

focus1994
Topic Starter
Berichten: 7

#11 , 02 jul 2014 22:18

de politie heeft geen onmiddelijke schikking gestuurt , heb ik dan nog kans op een Minnelijke schikking door parket ? of is het al vast dat ik naar rechtbank moet ?

Franciscus
Berichten: 38583

#12 , 02 jul 2014 22:46

Blikvanger:
Bovenaan het afschrift staat al ZVP verkeer wat wil zeggen ( zoekmachine) zonaal veiligheidsplan verkeer .. dat is inderdaad een blikvanger.
Een tweede blikvanger had beginnend bestuurder kunnen/moeten zijn.

Deze opmerkingen geven aan dat parket er een bepaalde zwaarte aan geeft de gepleegde feiten en welke richting hun vervolging zal uitgaan.

focus1994
Topic Starter
Berichten: 7

#13 , 02 jul 2014 23:09

Blikvanger:
Bovenaan het afschrift staat al ZVP verkeer wat wil zeggen ( zoekmachine) zonaal veiligheidsplan verkeer .. dat is inderdaad een blikvanger.
Een tweede blikvanger had beginnend bestuurder kunnen/moeten zijn.

Deze opmerkingen geven aan dat parket er een bepaalde zwaarte aan geeft de gepleegde feiten en welke richting hun vervolging zal uitgaan.
Dus is nog niet bekend of ik dagvaard moet worden ?

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#14 , 03 jul 2014 00:21

je moet normaal gesproken gedagvaard worden ...

krijg je toch onverhoopt een minnelijke schikking, dan voldeed ik ze dezelfde dag nog als ik jou was ... en dan 30 dagen je vingers kruisen.

focus1994
Topic Starter
Berichten: 7

#15 , 03 jul 2014 00:29

je moet normaal gesproken gedagvaard worden ...

krijg je toch onverhoopt een minnelijke schikking, dan voldeed ik ze dezelfde dag nog als ik jou was ... en dan 30 dagen je vingers kruisen.
Als ik een minnelijke schikking ga krijgen dan ga ik die zowiezo dezelfde dag betalen en mn armen 1 jaar kruisen :)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”