stoelen plaatsen voor eigen garage

rebekkameese
Topic Starter
Berichten: 1

stoelen plaatsen voor eigen garage

#1 , 25 jun 2014 17:52

ik wil langs deze weg graag een probleem aankaarten dat enorm aan het escaleren is ,en dus toch even de aandacht vraagt.

Tegenwoordig begint men bij ons in de straat stoelen op de parkeerplaatsen te zetten als “reservatie” voor plaats te hebben.
Onze buurman zet dagelijks stoelen voor zijn garagepoort en zijn al menig auto’s tegen gereden ,ook al is dit voor zijn garage,maar onlangs is mijn kind met de pedaal van zijn fiets (aan leren fietsen) in zo een stoel blijven hangen en tegen de grond gegaan,namelijk daar is de stoeprand laag zodoende hij daar kan oprijden,en ook al is het een garage men mag er toch kortstondig laden en lossen wat zeker nodig is met onze kleine kinderen als er geen parking is en we twee straten verder dien te gaan zoeken.

afgelopen zondag is het zelfs zo gescaleerd dat er een woordenwisseling geweest is ,ik stond volgens de regels geparkeerd (wat vastgesteld is door een collega van jullie ,die hier net in de straat was voor een takeling in de lamstraat) en toch hebben ze me met twee autos klemgezet op de parking omdat zij dat te dicht op hun garage -stoelen is (ook vastgesteld door u collega dat ze me vast gezet hebben,hij heeft ook toegezien dat ik eruit ben geraakt zonder de voertuigen te raken)

vervolgens beginnen ze mij en mijn vrouw uit te schelden ,dat ik racist ben en een pedofiel??
ze maken fotos als ik mijn dak aan het werken ben en haar zou begluren enz…….. ( ik ben zendamateur en ben regelmatig mijn antennes aan bijregelen) ik heb geprobeerd een deftig gesprek aan te gaan,maar met deze vrouw lukt dit echt nie,en haar man durft blijkbaar niets zeggen.
ik heb hier geen aangifte van gedaan,zover wil ik dat allemaal niet laten komen.Maar kunnen jullie als men de Veldstraat paseert en dergelijke stoelen ziet staan deze laten verwijten,zowel voor de veiligheid van de fietser,voor de ordelijkheid van het straat en voor een eerlijk parkeerbeleid ,want dit gebeurt ook dat men stoelen zet voor bezoekers die een dag of zelfs weekend blijven ,en wij als bewoners moeten dan 2 straten verder parkeren,wat niet altijd evident is met 3 kleine kinderen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 25 jun 2014 18:32

7.3. Het is verboden het verkeer te hinderen of onveilig te maken door voorwerpen, zwerfvuil of stoffen op de openbare weg te werpen, te plaatsen, achter te laten of te laten vallen, hetzij door er rook of stoom te verspreiden, hetzij door er enige belemmering aan te brengen.
Telkenmale de politie bellen, met de vraag hiervan PV op te komen maken wegens bovenstaande overtreding. Als de politie wat afwijzend reageert, mag u gerust vermelden dat dit een overtreding 2e graad is.

U mag ook altijd de stoelen zelf aan de kant zetten, vooral als deze op een plaats staan waar normaal iedereen mag parkeren. Wel opletten dat u hiermee de situatie niet laat escaleren.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 25 jun 2014 19:49

Tegenwoordig begint men bij ons in de straat stoelen op de parkeerplaatsen te zetten als “reservatie” voor plaats te hebben.
Da's handig : stoelen opzij en je hebt zelf een plaatsje.
Dat is hoe ik daar mee omga ...
onlangs is mijn kind met de pedaal van zijn fiets (aan leren fietsen) in zo een stoel blijven hangen en tegen de grond gegaan,
Als u dat nu was gaan aangeven als ongeval door plaatsing van hindernissen op de openbare weg, had u al verder gestaan ...
toch hebben ze me met twee autos klemgezet op de parking
Foto's nemen en klacht neerleggen.

Als er blijkbaar een politieagent bij was, is er dan PV opgesteld ?

vervolgens beginnen ze mij en mijn vrouw uit te schelden ,dat ik racist ben en een pedofiel??
Als u dat kan bewijzen, is het laster ...

Leuke buurt, en buren precies ...

ik heb hier geen aangifte van gedaan,zover wil ik dat allemaal niet laten komen.
Euh : het IS toch al zover ...

Maar kunnen jullie als men de Veldstraat paseert
De mensen hier zijn niet noodzakelijk politiemensen.
En die gaan niet optreden zonder dat er "officieel" wat aan de hand is.
Als ze al optreden ...

Reclame

Wuyts1991
Berichten: 399

#4 , 25 jun 2014 20:48

Voor een garage parkeren mag niet, stilstaan en dus laden-lossen wel.
Lees de letter van de wet en je buurman mag er zelf niet staan als zijn kentekenplaat niet op de garage hangt. Dit ter info.

Voor het plaatsen van de stoelen op de openbare weg kan afhankelijk van de gemeente een GAS-pv opgesteld worden wegens privatiseren van openbare weg.

Voor beide inbreuken kan u zoals reeds gezegd telkens politie bellen. Enkel doordat er verschillende malen pv opgesteld wordt kan er iets bereikt worden.

U kan ook steeds parkeerproblemen melden aan uw plaatselijk politiebureel. Vraag het telefoonnummer van de verkeersdienst of maak een afspraak.
Normaal gezien zullen zij dit verwerken in hun reguliere werking wat zoveel betekend als regelmatig langsrijden.

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 25 jun 2014 21:46

+ achterlaten van voorwerpen op openbare weg.
Politie kan/mag de stoelen gewoon meenemen en deponeren op de griffie als bewijsstukken.
Eigenaar kan ze via politieRECHTBANK terugvragen maar rechter kan ze ook verbeurd verklaren.
Voor de rest zie opmerkingen van Wuyts 1991 en Inazuma

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”