Autos inhalen

burakkonak
Topic Starter
Berichten: 31

Re: Autos inhalen

#16 , 25 jun 2014 22:48

Snelheidsovertredingen worden in z'n geheel niet ingedeeld in graden van overtreding.

Een inhaalverbod negeren is wel een 3de graads overtreding en zo kunnen er nog wel artikels weerhouden worden ivm het in gevaar brengen etc.
Op die weg stond er geen inhaalverbod , en ik heb niemand in gevaar gebracht ofzo
Ma toch willen flikken ons ni geloven :))
Als je hiermee voortgaat, moet de rechter u geloven, niet de "flikken". Inhalen tegen een veel te hoge snelheid op een drukke baan? Mij hebt u alvast niet overtuigd.
zo druk was het niet hoor en ik was maar 20 km meer dat is toch niet ovedreven veel.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#17 , 25 jun 2014 22:51

Dat zou ik dus al zeker niet zeggen ;)

Turaki
Berichten: 6870

#18 , 25 jun 2014 22:56

zo druk was het niet hoor en ik was maar 20 km meer dat is toch niet ovedreven veel.
Duidelijk een gebrek aan inzicht. U weet toch dat u al vanaf 7 km/h te snel (6 voor correctie, dus op papier 1) een boete kan krijgen? En dat er per schijf van 10 de boetes telkens verhogen? Dan zou u moeten inzien dan 20 wel overdreven is, in elke situatie.

En weet ook dat degene die menen dat ze goed kunnen rijden, ook de veroorzakers zijn van de meeste en zwaarste ongelukken (degene met vrachtwagens uitgezonderd). Uw houding is zeer fout, en hopelijk ziet de rechter dit ook.

Reclame

Joop
Berichten: 10

#19 , 26 jun 2014 03:18

zo druk was het niet hoor en ik was maar 20 km meer dat is toch niet ovedreven veel.
Duidelijk een gebrek aan inzicht. U weet toch dat u al vanaf 7 km/h te snel (6 voor correctie, dus op papier 1) een boete kan krijgen? En dat er per schijf van 10 de boetes telkens verhogen? Dan zou u moeten inzien dan 20 wel overdreven is, in elke situatie.

En weet ook dat degene die menen dat ze goed kunnen rijden, ook de veroorzakers zijn van de meeste en zwaarste ongelukken (degene met vrachtwagens uitgezonderd). Uw houding is zeer fout, en hopelijk ziet de rechter dit ook.
Ach, er zijn genoeg wegen die van 90 naar 70 gebracht worden onder het mom van verkeersveiligheid. Om dan te zeggen dat 20 km te hard in elke situatie overdreven is, ...

Maar het zal hier waarschijnlijk gaan over een gebrek aan inzicht. Inhalen waar het niet kan, met een hogere dan de fiscale-adviessnelheid (FAS). De combinatie van meerdere verkeerde inschattingen zal waarschijnlijk tot gevaarzetting en daardoor tot staandehouding geleid hebben.

Wuyts1991
Berichten: 399

#20 , 26 jun 2014 05:44

Snelheid en alcohol zorgt ieder jaar samen voor de meeste verkeersdoden in ons land.

Dat terzijde, TS moet nu gewoon de weerhouden artikels afwachten.

dc-soft
Berichten: 31

#21 , 26 jun 2014 09:21

Op die weg stond er geen inhaalverbod , en ik heb niemand in gevaar gebracht ofzo
Ma toch willen flikken ons ni geloven :))
Je zegt zelf dat het druk was, dus kan ik moeilijk geloven dat je niemand in gevaar bracht.
En waarom dan toch oversteken? Om 30 seconden vroeger thuis te zijn en andere
chauffeurs op stang te jagen? Ik vermoed dat je jezelf een goede chauffeur vindt. :roll:

Ik vrees dat de rechter niet schappelijk zal zijn.

burakkonak
Topic Starter
Berichten: 31

#22 , 26 jun 2014 16:39

Op die weg stond er geen inhaalverbod , en ik heb niemand in gevaar gebracht ofzo
Ma toch willen flikken ons ni geloven :))
Je zegt zelf dat het druk was, dus kan ik moeilijk geloven dat je niemand in gevaar bracht.
En waarom dan toch oversteken? Om 30 seconden vroeger thuis te zijn en andere
chauffeurs op stang te jagen? Ik vermoed dat je jezelf een goede chauffeur vindt. :roll:

Ik vrees dat de rechter niet schappelijk zal zijn.
voor de flik was het druk , voor mij niet ;) als het druk was ging ik toch niet inhalen zo gek ben ik ook niet hoor ;)

dc-soft
Berichten: 31

#23 , 26 jun 2014 16:56

voor de flik was het druk , voor mij niet ;) als het druk was ging ik toch niet inhalen zo gek ben ik ook niet hoor ;)
I'll rest my case. :roll:

burakkonak
Topic Starter
Berichten: 31

#24 , 26 jun 2014 17:01

Snelheidsovertredingen worden in z'n geheel niet ingedeeld in graden van overtreding.

Een inhaalverbod negeren is wel een 3de graads overtreding en zo kunnen er nog wel artikels weerhouden worden ivm het in gevaar brengen etc.
Op die weg stond er geen inhaalverbod , en ik heb niemand in gevaar gebracht ofzo
Ma toch willen flikken ons ni geloven :))
Als je hiermee voortgaat, moet de rechter u geloven, niet de "flikken". Inhalen tegen een veel te hoge snelheid op een drukke baan? Mij hebt u alvast niet overtuigd.
als ik voor de rechter moet verschijnen omdat ik autos heb ingehaald dan is dit gewoon een schande.

Franciscus
Berichten: 38603

#25 , 26 jun 2014 17:21

Als u een afschrift thuis krijgt en ALS u moet voorkomen dan zal het de rechter zijn die zal bepalen wat het is.
U mag hem uiteraard zeggen dat u het een schande vindt.
DAT is uw goed recht.

burakkonak
Topic Starter
Berichten: 31

#26 , 26 jun 2014 17:25

Als u een afschrift thuis krijgt en ALS u moet voorkomen dan zal het de rechter zijn die zal bepalen wat het is.
U mag hem uiteraard zeggen dat u het een schande vindt.
DAT is uw goed recht.
Dat zal ik zeker zeggen ;)!

Milo72
Berichten: 1016

#27 , 27 jun 2014 09:37

doen !

Zeg hem dat je't een schande vindt, dat het helemaal niet zo druk was, dat je amper 20 km /u te snel reed, en dat de flikken (sic) zo onbeschoft waren om zonder enige reden je plezante ritje te onderbreken.

echt, doen ! De rechter zal het 100% begrijpen.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Lightning

#28 , 27 jun 2014 09:58

...als ik voor de rechter moet verschijnen omdat ik autos heb ingehaald dan is dit gewoon een schande.
De vaststellingen van de politie worden nog steeds verondersteld te kloppen, tenzij u het tegendeel kan aantonen. Ik geef u het voordeel van de twijfel, maar ik hoop dat u betere argumenten hebt mocht dit voor de rechtbank moeten beslecht worden.
...Wat kan er nu gebeuren?...
Ik denk dat u gezien uw vorige 2 veroordelingen (waarvan 1 voor gelijkaardige feiten) ondertussen wel weet hoe het een en ander in zijn werk gaat.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#29 , 27 jun 2014 17:42

Als de agenten stelden dat het PV naar het parket moet, omdat je beginnend bestuurder bent, hebben ze een 3de graads overtreding vastgesteld ...
1ste en 2de graad wordt met onmiddellijke inning afgehandeld.


Lijstje 3de graad :

http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... n/488-art3" onclick="window.open(this.href);return false;
Inhalen met snelheidsovertreding met 20km meer is toch geen derde graads overtreding ..
Neen.
In het lijstje kan je lezen wat wél een 3de graads overtreding is, en je kan er van op aan dat je 1 van de daar genoemde artikels op je PV gaat terugvinden.

PV komt normaal binnen de 14 dagen.

Dagvaarding kan ettelijke weken tot bijna een jaar duren.

burakkonak
Topic Starter
Berichten: 31

#30 , 23 aug 2014 23:57

pv heb ik binnen gekregen maande gelede , alleen 2degraads overtredingen

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”