Autos inhalen

burakkonak
Topic Starter
Berichten: 31

Autos inhalen

#1 , 25 jun 2014 16:46

Hallo ik ben vandaag tegengehouden door politie, omdat ik autos aan het inhalen was.
Ik was 90 aan het rijden waar ik 70 mocht rijden
En ik ben nog een jonge bestuurder
Politie heeft pv opgesteld ..

Wat kan er nu gebeuren?
Mvg Burak

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 25 jun 2014 17:50

Mocht u inhalen of gaat het het enkel en alleen om de snelheidsovertreding? (nogal misleidende titel)

burakkonak
Topic Starter
Berichten: 31

#3 , 25 jun 2014 17:55

Ik mocht daar wel inhalen want er was geen doorlopende witte lijn.
En het was op dat moment druk op het weg maar ik heb niemand in gevaar gebracht.
En dat moet naar parket gaan omdat ik een jonge bestuurder ben.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 25 jun 2014 18:15

En het was op dat moment druk op het weg maar ik heb niemand in gevaar gebracht.
Daar zal de rechter wel over oordelen. Inhalen tegen 90 waar dat niet mag, op een drukke baan? Totaal ongevaarlijk.

burakkonak
Topic Starter
Berichten: 31

#5 , 25 jun 2014 18:29

En het was op dat moment druk op het weg maar ik heb niemand in gevaar gebracht.
Daar zal de rechter wel over oordelen. Inhalen tegen 90 waar dat niet mag, op een drukke baan? Totaal ongevaarlijk.
Is er geen kans op minnelijke schiking ?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 25 jun 2014 20:07

Weet je welke overtredingen er op PV (gaan) staan ?

Er zijn nog andere redenen waarom er niet ingehaald mag worden, bvb een oversteekplaats, bord dat inhalen verbiedt, ...
http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... /175-art17" onclick="window.open(this.href);return false;


Als de agenten al gezegd hebben dat het PV naar het parket moet, gaan ze in het PV meer dan waarschijnlijk (een) overtreding(en) weerhouden die er toe leiden dat je gedagvaard wordt voor de politie-rechtbank, net omdat je beginnend bestuurder bent.

Er komt dan geen minnelijke schikking.


Bij veroordeling zijn herstelonderzoeken verplicht een deel van de straf.
Dat betekent minimaal theorie- of praktijk-examen herdoen, mogelijk beide , mogelijk psychologische tests inzake rijgeschiktheid ...

burakkonak
Topic Starter
Berichten: 31

#7 , 25 jun 2014 20:17

Weet je welke overtredingen er op PV (gaan) staan ?

Er zijn nog andere redenen waarom er niet ingehaald mag worden, bvb een oversteekplaats, bord dat inhalen verbiedt, ...
http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... /175-art17" onclick="window.open(this.href);return false;


Als de agenten al gezegd hebben dat het PV naar het parket moet, gaan ze in het PV meer dan waarschijnlijk (een) overtreding(en) weerhouden die er toe leiden dat je gedagvaard wordt voor de politie-rechtbank, net omdat je beginnend bestuurder bent.

Er komt dan geen minnelijke schikking.


Bij veroordeling zijn herstelonderzoeken verplicht een deel van de straf.
Dat betekent minimaal theorie- of praktijk-examen herdoen, mogelijk beide , mogelijk psychologische tests inzake rijgeschiktheid ...
Nee hoor er was geen oversteekplaats ofzo het was een gewone weg waar je mag inhalen.
Het probleem is dat ik aan het inhalen was op een drukke moment met snelheidsovertreding

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 25 jun 2014 20:26

Als de agenten stelden dat het PV naar het parket moet, omdat je beginnend bestuurder bent, hebben ze een 3de graads overtreding vastgesteld ...
1ste en 2de graad wordt met onmiddellijke inning afgehandeld.


Lijstje 3de graad :

http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... n/488-art3" onclick="window.open(this.href);return false;

Wuyts1991
Berichten: 399

#9 , 25 jun 2014 20:51

Meer info in verband met beginnend bestuurder : http://www.wegcode.be/actueel/recente-w ... estuurders" onclick="window.open(this.href);return false;

burakkonak
Topic Starter
Berichten: 31

#10 , 25 jun 2014 21:08

Als de agenten stelden dat het PV naar het parket moet, omdat je beginnend bestuurder bent, hebben ze een 3de graads overtreding vastgesteld ...
1ste en 2de graad wordt met onmiddellijke inning afgehandeld.


Lijstje 3de graad :

http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... n/488-art3" onclick="window.open(this.href);return false;
Inhalen met snelheidsovertreding met 20km meer is toch geen derde graads overtreding ..

Wuyts1991
Berichten: 399

#11 , 25 jun 2014 21:34

Snelheidsovertredingen worden in z'n geheel niet ingedeeld in graden van overtreding.

Een inhaalverbod negeren is wel een 3de graads overtreding en zo kunnen er nog wel artikels weerhouden worden ivm het in gevaar brengen etc.

burakkonak
Topic Starter
Berichten: 31

#12 , 25 jun 2014 21:37

Snelheidsovertredingen worden in z'n geheel niet ingedeeld in graden van overtreding.

Een inhaalverbod negeren is wel een 3de graads overtreding en zo kunnen er nog wel artikels weerhouden worden ivm het in gevaar brengen etc.
Op die weg stond er geen inhaalverbod , en ik heb niemand in gevaar gebracht ofzo
Ma toch willen flikken ons ni geloven :))

Franciscus
Berichten: 38596

#13 , 25 jun 2014 21:57

Plaats op de rijbaan niet terug kunnen innemen misschien zodat de ingehaalde wagens plots hevig moesten afremmen?
Klopt autobestuurders doen nooit niks fout.

Als u het PV afschrift hebt ontvangen geef het hier dan eens letterlijk weer zodat we via streetview kunnen kijken
Ook de artikels waarvoor u zal vervolgen EN de tekst waarin de verbalisanten hun vaststellingen hebben omschreven

burakkonak
Topic Starter
Berichten: 31

#14 , 25 jun 2014 22:04

Plaats op de rijbaan niet terug kunnen innemen misschien zodat de ingehaalde wagens plots hevig moesten afremmen?
Klopt autobestuurders doen nooit niks fout.

Als u het PV afschrift hebt ontvangen geef het hier dan eens letterlijk weer zodat we via streetview kunnen kijken
Ook de artikels waarvoor u zal vervolgen EN de tekst waarin de verbalisanten hun vaststellingen hebben omschreven
zal ik doen en wanneer zou ik iets krijgen in de brienvenbus ?

LeenW
Berichten: 12828

#15 , 25 jun 2014 22:13

Snelheidsovertredingen worden in z'n geheel niet ingedeeld in graden van overtreding.

Een inhaalverbod negeren is wel een 3de graads overtreding en zo kunnen er nog wel artikels weerhouden worden ivm het in gevaar brengen etc.
Op die weg stond er geen inhaalverbod , en ik heb niemand in gevaar gebracht ofzo
Ma toch willen flikken ons ni geloven :))
Als je hiermee voortgaat, moet de rechter u geloven, niet de "flikken". Inhalen tegen een veel te hoge snelheid op een drukke baan? Mij hebt u alvast niet overtuigd.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”